BMW K1200GT topic

Hoi Oma! :W

Ik kon geen nieuwer draadje zo snel vinden, dus dan maar reageren op de oude (sorry mods als ik met mn neus heb gekeken)

Nadat mijn oude 1100LT de geest had gegeven wist ik niet zeker of ik meer richting 1200S of 1200GT wilde gaan.

Afgelopen zaterdag op beide gereden na elkaar en ondanks dat de S een grote grijns op mn gezicht tovert weet ik zeker dat dit in de winter niet het geval is. Het gaat dus een GT worden.

Kent iemand een Blauwe GT met kenteken MR-HP-52? heeft eerst 80.000 woon-werk verkeer gedraaid omgeving Rotterdam (onderhouden bij F. Breeman) en daarna een kleine 30.000 omgeving Scharwoude/Wormervoor (eigenaar staat op Dhr. Anker in Alkmaar).

Ben benieuwd hoe het laatste gedeelte van het onderhoud is gedaan voordat ik een kat in de zak koop.

Ben stiekem verliefd op het ding! *O*
 
Even m'n frustratie met jullie delen:

Gister voor de tweede keer met wat blijkt een afgebroken contactkabel gestrand. Nogal l*llig als er een auto verschrikt voor je wegduikt -ik reed een zeldzame keer nogal veel te snel- en bij terugschakelen en gas erop alles uitvalt... ik kon 'm nog net voorbij steken naar de vluchtstrook :\
ANWB erbij in 3 minuten (!) maar niets te vinden, ook bij rommelen aan de kabelboom voor zover zichtbaar - helemaal dood en dat bleef-ie. Transport dan maar, met dank aan Jasper van fa. Barendrecht.

De eerste keer was enige maanden geleden bij vertrek, scherp sturend uit het hek. Dat was gauw duidelijk, terugsturen en contact ging weer aan. Slecht ontwerp, maar bij -10 C oid. vond ik dat ook niet heel verwonderlijk want kabel wordt dan ook stugger. Garagist Jan loste 't zoals gewoonlijk keurig op, en verlegde de kabel naar iets minder strak. Nu blijkt 't juist het andere draadje van de twee te zijn... Heel slecht ontwerp, dus. |(

Toch, als-ie 't straks weer doet: "Freude am fahren" want 't blijft een fantastisch sturende en comfortabele fiets.
 
Hoi Oma! :W

Ik kon geen nieuwer draadje zo snel vinden, dus dan maar reageren op de oude (sorry mods als ik met mn neus heb gekeken)

Nadat mijn oude 1100LT de geest had gegeven wist ik niet zeker of ik meer richting 1200S of 1200GT wilde gaan.

Afgelopen zaterdag op beide gereden na elkaar en ondanks dat de S een grote grijns op mn gezicht tovert weet ik zeker dat dit in de winter niet het geval is. Het gaat dus een GT worden.

Kent iemand een Blauwe GT met kenteken MR-HP-52? heeft eerst 80.000 woon-werk verkeer gedraaid omgeving Rotterdam (onderhouden bij F. Breeman) en daarna een kleine 30.000 omgeving Scharwoude/Wormervoor (eigenaar staat op Dhr. Anker in Alkmaar).

Ben benieuwd hoe het laatste gedeelte van het onderhoud is gedaan voordat ik een kat in de zak koop.

Ben stiekem verliefd op het ding! *O*

Grappig om te lezen. Heb 'm begin 2007 via mijn werk geleased en idd altijd regulier onderhoud laten doen bij Breeman. Er zou een gestempeld boekje moeten zijn. In juli 2011 ingeleverd met 87.000 km op de teller en een k1600 opgehaald. Lees even dit hele topic door en je komt te weten wat miss january allemaal heeft meegemaakt (uhmmm nogal veel........). Geen serieuze schades meegehad, meer nogal stevige gebruikssporen die aan het einde wel netjes opgelost zijn.
Mijn conclusie fijne fiets als ze reed, maar als ik 'r prive had gehad had ze ik al lang door de ruit bij Breeman gereden!
Over de laatste 30k kan ik je dus niets zeggen. Ben blij dat ze nog rijdt! Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?
 
Grappig om te lezen. Heb 'm begin 2007 via mijn werk geleased en idd altijd regulier onderhoud laten doen bij Breeman. Er zou een gestempeld boekje moeten zijn. In juli 2011 ingeleverd met 87.000 km op de teller en een k1600 opgehaald. Lees even dit hele topic door en je komt te weten wat miss january allemaal heeft meegemaakt (uhmmm nogal veel........). Geen serieuze schades meegehad, meer nogal stevige gebruikssporen die aan het einde wel netjes opgelost zijn.
Mijn conclusie fijne fiets als ze reed, maar als ik 'r prive had gehad had ze ik al lang door de ruit bij Breeman gereden!
Over de laatste 30k kan ik je dus niets zeggen. Ben blij dat ze nog rijdt! Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?

Het leasen was al iets wat ik vermoede gezien de keurige onderhoud en stempels en de vele kilometers in korte tijd. Het boekje zat er inderdaad bij, net als de bonnetjes over de laatste 30k. Een belletje naar Breeman en de andere garage gaven de doorslag over het onderhoud en dat ik het aandurfde ondanks de betrekkende hoge km-stand.

Ondertussen een weekend Eiffel er bij gezet en 2000km verder. En inderdaad, tot nu toe een superfiets. :] De gebruikssporen deren mij eigenlijk niet, je mag best zien dat ze gebruikt is. Een paar krasjes op 113.000 is best netjes.

Miss January was dus haar naam. Ik zal later eens lezen over het hoe en wat van haar nukken en grappen en grollen. Ik vind het in ieder geval leuk om haar oude eigenaar/baasje zo tegen te komen.

Ik heb er 6950,00 voor betaald. De laatste 50 euro heb ik in 2 koffertassen gestoken. Dus al met al 7k. :) 3 ribben uit mn lijf maar tsja, liefde maakt blind... :Y

En hopelijk vele veilige betrouwbare km's. Ookal besloot een blauwe Polo van links mijn hartslag naar de 180 te jagen door mij (ondanks Xenon!!!) over het hoofd te zien... Het zou je maar gebeuren, 1000km door de Eiffel en 150m van je huis van de sokken gereden worden... |( Maar alles is nog heel en de remmetjes doen het prima! *O*
 
Veel plezier met miss January. Ondanks alle ontberingen reed ze op het laatst als het spreekwoordelijke zonnetje! Hoewel de k1600 qua comfort/uitstraling/geluid net allemaal een klasse hoger is, is het aan de andere kant een veel zwaardere motor en is de k1200 veel lichtvoetiger en daarmee ook wat mij betreft een stuk handelbaarder. Anyway, zorg goed voor haar en hou d'r recht!

Peter
8-)
 
En ja hoor... net aangebeld dat iemand met inparkeren Miss January een tikje heeft verkocht. Paar minieme krasjes op de koffer, maar t kan haast niet anders dan dat ze ook de uitlaat heeft geraakt, dus zaterdag maar even naar de garage voor een vakkundige inspectie.
Exact 2 weken na aanschaf... ;(
 
Vorige week een onrustige voorwiel, blijken de voorwiellagers kapot te zijn. Kwaal van de K1200GT, en dat heb ik weer. Na de beurt van 550.00 EUR kon de reparatie van 120.00 EUR er ook nog wel bij.
 
Dader bekend, het zal ook eens niet een vrouw zijn! Giga grote lompe Volvo in hartje Utrecht. Reed zelfs nog op winterbandjes die op 1.0 bar stonden zo te zien... Zegt genoeg lijkt me. |(

Balen trouwens van de wiellagers!

Trouwens, mrhp-Peter, heb jij de Schurgers ruit erop gezet? En het kabeltje dat er nog onder weggemoffeld zit is dus van de zumo 550? Wie weet is het om te bouwen tot algemene USB-oplader?

Tis veel lezen, maar zo leer je dr wel kennen. :]
 
Nope, ik heb haar ingeleverd met de originele ruit en idd een zumo 550. Trouwens ook 3 zumo's versleten vanwege rotte contacten aan de onderzijde. Slecht ontwerp van Garmin, contacten corrodeerden binnen no time, waarna opladen niet meer lukte en geluid wegviel.

Peter
8-)

Ps
In welk deel van Nederland laat je miss january rondrijden?
 
Zumootje zat er niet meer bij, net zo min als de originele ruit.

Missy slaapt in Wageningen in een mooie overdekte afgesloten slaapplaats. Overdag rijdt ze met mij naar Utrecht alwaar ze van de Utrechtse grachten kan genieten terwijl ik een paar euro verdien voor o.a. benzine.

Elke werkdag in ieder geval een kilometertje of 100 totaal dus. :]
 
Ik ga toch een dappere poging doen om dit topic een beetje levendig te houden. De teller staat inmiddels een goede 15000km verder. Het magische moment van km stand 123456 gehad (met de dagteller op 789.0).

Kwa onderhoud valt het me alleszins mee. Een kapot kabeltje van de ABS-sensor achter, een gebroken achterremschijf (die ook iets te dun was) en nieuw bandjes. Verder alleen maar benzine.

Volgende maand waarschijnlijk een paar keer op en neer naar België voor werk, hopelijk op miss January. En dan komt er voor de winter nog een beurtje aan en kunnen we hopelijk probleemloos straks de 150.000 aantikken! :]
 
Het magische moment van km stand 123456 gehad (met de dagteller op 789.0).


poidhp.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook mijn K 1300 GT inmiddels 4,5 jaar en ben er nog steeds dik tevreden mee.
Ik zie geen enkele reden hem weg te doen.....

Kzal dat topic ook maar weer eens een trapje onder de ... geven... :]
 
Laatst bewerkt:
Soms iemand interesse in voorgenoemde R850 RT?
Zie ook advertenties en binnenkort MP

-edit: verkocht *O*
 
Laatst bewerkt:
U vraagt, wij draaien. Zie bijlage voor de pica van de km stand. (en nu maar hopen dattie in het berichtje komt te staan,ik heb nog nooit een pica geupload naar n forum... :X )
full
 
leuk om te horen dat miss January zo goed bevalt en nog leuker dat het zonder noemenswaardige problemen gaat. Had daar een hard hoofd in toen ik ze in juli 2011 inleverde. Wellicht toch iets als met wijn die steeds beter wordt naarmate de leeftijd vordert!

Peter
8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan