XRV 650 Africa Twin

:}
Nette fiets hoor, veel plezier dr mee.(Zal wel lukken :P )


Stoere fiets hoor, gefeliciteerd.

Thanks people maar dit is eiglijk het topic van Shackle zie 1e post!! al lijkt het inmiddels bijna mijn topic :X dus sorry daarvoor Shackle :}

Edit: Misschien moet je het topic ff om (laten) dopen tot "Hèt MF XRV650 Africa Twin Topic" *D wie weet melden zich nog meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, ook van mijn kant gefeliciteerd. Heb er zelf nog geen moment spijt van gehad!!

Ben nu een 12.000km verder en geen problemen gehad. Gewoon een topfiets!

Heb nu een hogere ruit erop en dat geeft voordelen op de snellere stukken (en nadelen...)

VEEL PLEZIER!!

Shackle
 
Edit: Misschien moet je het topic ff om (laten) dopen tot "Hèt MF XRV650 Africa Twin Topic" *D wie weet melden zich nog meer ;)

;)

Maakt niet uit, ook van mijn kant gefeliciteerd. Heb er zelf nog geen moment spijt van gehad!!

Ben nu een 12.000km verder en geen problemen gehad. Gewoon een topfiets!

Heb nu een hogere ruit erop en dat geeft voordelen op de snellere stukken (en nadelen...)

VEEL PLEZIER!!

Shackle

Thanks!! *D
Het is een er leuke fijne fiets ja!! :Y *D
Wat is het grootste nadeel van die hoge ruit?? en hoe lang ben jij?? ik 1.82 volgens mijn Paspoort :P en ik krijg met de orginele ruit de wind recht op m'n helm!! -O-
 
gave bike, ik heb er ook zo eentje, nu 4000km meegereden!!!!!!!!!!!!!!

net terug van frankrijk, moet/kan zeggen - mooie fiets om mee te rijden, hij heeft me niet in de steek gelaten

meteen een vraagje:

wat is jullie advies van banden: mijn rij-stijl is grotendeels asfalt, met afentoe onverhard weggetje meepakken.
voor het grove werk heb ik een xr staan, dus echt crossen doe ik niet met de XRV.

ik dacht aan Michelin Anakees of T66.

graag jullie inzicht............. :}


ps van de wind had ik ook veel last, heb de origineele ruit, misschien is hier voor een grotere ruit te vinden.

laatste vraag: ik merkte bij 120km en dan doortrekken dat hij in het toerental slipte (heel afentoe) - wat kan dit zijn? iemand ervaring mee?

Bijlage: XRV650_1.JPG
 
;)Thanks!! *D
Het is een er leuke fijne fiets ja!! :Y *D
Wat is het grootste nadeel van die hoge ruit?? en hoe lang ben jij?? ik 1.82 volgens mijn Paspoort :P en ik krijg met de orginele ruit de wind recht op m'n helm!! -O-

Mijn lengte is ongeveer 1,87 meter. Voordeel is geen wind meer op je helm, dus ook veel minder vliegen en je kan lekker lang met je vizier open rijden. Op de snelweg veel prettiger.

Nadeel is rond de 100km/h veel wervelingen rond m'n helm.

Gr. Shackle
 
---> redrider -->

ik dacht het al, had gehoopt op iets minder ergs,

aan welke prijs kan ik denken als het gaat op nieuwe platen te zetten en nieuwe veren?

iemand nog een goed adres voor nieuw kettingset voor de HAT?

:}
 
Hallo!! :W Ik heb inmiddels al wat leuke ritjes met de Transalp Club!! gedaan :Y http://www.transalpclub.nl/ een lekkere Modder rit en een Zand rit wat een verschil in het sturen zeg!! :P

Hebben jullie trouwens al een aangepast rubber om jullie CDI-Units zitten?? anders gaat namelijk het zadel op de stekkers van de CDI's leunen die daardoor kapot gaan!! dom ontwerp foutje van Honda |( wat je dus zo'n €280,- per CDI (je hebt er 2) kan kosten!! -O- Ik heb er dus 1 moeten vervangen en heb dus nu maar mijn rubber vervangen voor de aangepaste ;)

Helaas moet je wel je Spanningsregel/gelijkrichtunit ook verplaatsen!! -O- maar Ik heb het zo opgelost :P

Op het beugeltje in het midden zat de Regel-Unit dus eerst lekker in de weg!! ;)



Toen heb Ik hem maar verplaast duzz!! :P


Wel strak tegen het rubber van de luchtfilter inlaat!!


Toen de losse kabel zooi maar vast ge Tyrapt!! (met dank aan mijn baas!! ;) )



---> redrider -->

ik dacht het al, had gehoopt op iets minder ergs,

aan welke prijs kan ik denken als het gaat op nieuwe platen te zetten en nieuwe veren?

iemand nog een goed adres voor nieuw kettingset voor de HAT?

:}


Het zou eventueel ook nog kunnen dat je koppelingskabel net te strak staat,dan slipt hij ook!! ;)
 
Perfecte machine :) Ik heb zelf ook een 650 uit 88 en vind het een super fiets. Niet al te zwaar en prima voor het gooi en smijt werk. Heb mijn fiets zelf aardig omgebouwd en rijdt goed. De africa twin is prima om te bouwen en je kan op het internet genoeg dingen voor de fiets halen. Africa twins zijn mooi degelijke machine, waar je nog eens zelf wat aan kan verbouwen. Geen ingewikkelde technische hoogstandjes, maar gewone simple techniek :]
full
 
Jouw topic staat bij mijn favorieten. Mooi gedaan trouwens. Heb jij nog onderdelen over die je wegdoet na de verbouwing?

Foto van de mijne

full
 
Laatst bewerkt:
Jouw topic staat bij mijn favorieten. Mooi gedaan trouwens. Heb jij nog onderdelen over die je wegdoet na de verbouwing?

Foto van de mijne

[afbeelding]

Ja een paar dingen.

- setje spiegels
- xrv 650 voorspatbord met voorvork beschermers
- twee zijpanelen die je op de tank vast maakt
- achterlicht
- gehele achterkant van de xrv 650
- xrv 650 koplamp
 
Hoi Shackle, ga je veel plezier mee hebben. Heb zelf de 750, maar veel verschillen doen die fietsen niet. Lekker simpele techniek dus kun je veel zelf doen.

Mijn modificaties:
- tripmaster op zowel mile als km omgebouwd
- dubbele bi-xenon lampen
- led achterlicht gemaakt
- luchtfilter aangepast
- Laser uitlaat met ophanging
- voorframe aangepast voor een GPS
- verdikte RVS spaken

Nog te doen:
- aanpassen benzine pomp
- bouwen van een electronisch kettingsmeersysteem

Op onderstaande link kun je de verbouwing volgen en mocht je wat te vragen hebben, ga je gang
Africa Twin 1995 reviseren
 
Hallo,

Ik heb ook een RD03 uit 1988 (mijn geboortejaar :D). Heb de fiets gekocht om er volgend jaar mee naar tunesie te gaan, maar er moet nog één en ander aan gebeuren:

- frame opnieuw poederlakken en verstevigen bij subframe en blokophangpunten
- blok reviseren (heeft 'maar' 66K, maar ik ga niets aan het toeval overlaten)
- voorvork en achterveer reviseren en voorzien van nieuwe veerelementen
- benzinepomp reviseren
- wielen herspaken
- andere einddemper, de mijne is meer dan lek :P
- nieuwe remleidingen en remmen reviseren
- misschien een boano marathon benzinetank (achteraan), maar daar ben ik nog niet over uit
- veel kleine dingen

Groeten !
 
Laatst bewerkt:
Vet! Ga je dat allemaal zelf doen? Op mijn frame zitten ook een paar roestplekjes, maar die laat ik voorlopig zo.

Een paar boutjes van de hitteschilden waren afgebroken. Ik ben toen naar een garagebedrijf geweest. Die heeft met de slijptol de kapotte weggehaald. Daarna dubbele moeren erop gelast. Zit weer als nieuw.

Deze week ga ik zelf aan de slag met nieuwe remschijven voor en achter, blokken voor en achter en remolie vernieuwen. Ben veel aan het lezen hoe het allemaal moet. Nooit zelf geklust. Heb er vertrouwen in.


Laat eenss een paar foto's zien.
 
Laatst bewerkt:
De meeste zaken ga ik zelf doen. Enkel poederlakken, spuiten van kuipwerk en reviseren van de vering laat ik door een bedrijf doen.

Ik zal plaatjes posten wanneer het 'projectje' een beetje 'loopt'.

Als je je gezond verstand gebruikt kan er tijdens het sleutelen weinig mis gaan, en gaat het toch eens mis, dan is dat foutje een goede leerschool geweest :).

Groeten
 
En de uitlaat zit een beetje te dicht tegen het knipperlicht aan waardoor deze aan de onderkant gesmolten is. Even vogelen of ik de uitlaat wat lager kan zetten om het licht kan verplaatsen.
full
 
In afwachting van de nieuwe remblokken en schijven ben ik begonnen met demonteren van de oude blokken. Ik heb me goed ingelezen. Werkplek ingericht (nu mis je echt een schuur of loods)
full


Iedereen hier zegt dat ie leek is en daarna reviseren ze complete blokken. Ik ben echt leek. Op foto's zie en lees je altijd dat je met een schroevendraaier de blokken uit elkaar moet duwen zodat je ruimte maakt voor later. Deed ik dus ook maar daarbij beschadigde ik de redelijk nog dikke remblokken. Maakt niet uit. Ze kosten maar 22 euro. Ik las dat de pinnen helemaal eruit konden, maar halverwege zitten ze muurvast. Heb ik het toch weer verkeerd begrepen of doe ik het verkeerd. Ingespoten met WD40 en koffie gezet.

full


Uiteindelijk kwamen ze er toch uit.

full


Zitten die metalen dingetjes ook bij de nieuwe remblokken of moet je ze beetje poetsen en hergebruiken?

full


Je ziet 2 uitsteeksels die naar beneden gebogen zijn. Hoort dit zo of moet je ze rechtop buigen?

full


Bij het schoonmaken kwamen kleine plastic stukjes tussen de zuigers (heet het zo) vandaan. Is dit erg? Was maar heel weinig. Miscchien doordat er beetje WD40 op was gekomen.

full


Beetje poetsen en schoonmaken later.

full


Bij de lidl is een acculader te koop. Is die geschikt voor mijn accu?
Lidl Nederland

full


Ik begin mij te storen aan de roest op sommige plekken. Ik weet alleen niet of het teveel geroest is of dat het nog te stralen is. Tijdens 2e bakkie begon ik aan wat stickers te pulken. Ben kappen maar gaan strippen. De lijmresten poets ik weg met wasbenzine. Het is toch kloteweer.

full


Graag jullie tips!
 
Laatst bewerkt:
Zo je hebt beste roest aan het frame zitten. Ik heb zelf ook wel wat kleine roest plekjes, maar dit heb ik gelukkig niet. Stralen en poedercoaten lijkt mij de beste oplossing :)
 
Hoi,

Over de remmen.

Die metalen plaat zit niet bij de nieuwe blokken, die omgebogen hoekjes horen voor zover ik me kan herinneren. Maak alles goed schoon met, je raad het nooit, REMMENreiniger (veel beter voor de rubbers dan WD40), daarna goed spoelen met water (het systeem is waterdicht, dus gewoon onderdompelen in een emmer lauw water met wat afwasmiddel). De binnenzijde van je remblokken (niet de kant die tegen je remschijf aankomt) smeer je in met kopervet, hetzelfde doe je met de geleidepinnen die doorheen de blokken gaan (zo voorkom je dat alles de volgende keer muurvast zit).

Eventueel kan je ook je remvloeistof vervangen, check je manual voor uitleg (ik vind het zelf een kutwerk en je bent best met 2. Remvloeistof die erin mag is dot 4 (is ook mengbaar met andere dot 4 en dot 3 - werd vroeger gebruikt). Dot 5.1 kan ook, maar ik gebruik het zelden.

Over je frame.

Ik heb hetzelfde probleem, wel wat minder ernstig, en ga alles laten stralen en poederlakken. Dat wil wel zeggen: frame HELEMAAL strippen en alle lagers eruit (daarna ook vervangen) + alle tappen voor moeren borgen (of daarna opnieuw tappen).
Geloof me, dat duurt allemaal vrij lang en er kruipt vrij veel tijd in. Wat je ook kan doe is je zwarte subframe afzonderlijk opnieuw laten coaten en bij je witte hoofdframe alles goed schoonmaken en behandelen met roestvreter + lakstiftje.

Als je nog raad wil, vraag je het maar.

Succes

Oja, al doende leert men, dus kudos dat je het zelf aandurft !!!
 
Ik ben nu bezig met de achterrem. Ik heb de pin en de blokken makkelijk kunnen verwijderen. De grote pin ook. De klauw komt er echter niet vanaf. Het zit aan nog 1 pin vast maar hoe krijg ik die eruit??????
full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan