XRV 650 Africa Twin

lijkt me dat de klauw er zo vanaf kan glijden (doe er eens een hoop WD40 op)

zal straks eens in de garage gaan kijken
 
Ik ben nu bezig met de achterrem. Ik heb de pin en de blokken makkelijk kunnen verwijderen. De grote pin ook. De klauw komt er echter niet vanaf. Het zit aan nog 1 pin vast maar hoe krijg ik die eruit??????[afbeelding]
[afbeelding]

Hij zit om je remschijf heen, voorover kantelen en dan schuif je hem er zo af. Die pin steekt in een blind gat (als ik de goede voor me heb).
 
hoi,

net gaan kijken, klauw kantelen en eraf schuiven zou het moeten zijn :)

succes

edit: wat sjiem dus net zei :P
 
Laatst bewerkt:
Zit bij mijn VFR 400 ook zo :Y

Waar ie nu nog op zit is gewoon een palletje; je moet 'm naar achteren schuiven, maar de schijf zit er tussen, dus moet je een stukje opzij kantelen tot ie vrij is van de schijf en dan moet gewoon lukken :Y

Gaaf project btw :}
 
Lukt me niet.

Hij zit dus nog vast aan de pin in de cirkel. Ik kan de klauw wel met veel moeite naar voren en achteren bewegen. Bedoelen jullie met kantelen richting de grote pijl?
full


full


Nog een plaatje uit de WPH

full


Het aparte is dat de onderdelen 10 en 11 niet eens aanwezig waren in de remklauw.
 
Laatst bewerkt:
Lukt me niet. Hij zit dus nog vast aan de pin in de cirkel. Ik kan de klauw wel met veel moeite naar voren en achteren bewegen. Bedoelen jullie met kantelen richting de grote pijl?[afbeelding]

Die pin zit vast.
Je moet de hele klauw voorover klappen, op deze foto naar rechts, draaiend om die pin. Dan komt'ie vrij van de schijf en kan je hem naar je toe halen en is'ie los.
 
Nee, de andere kant op :Z

Hij gaat zo zwaar omdat de blokken nog op de schijf zitten.

Je moet 'm richting het voorwiel kantelen tot de remblokken los van de remschijf zijn :Y

Dan zou je 'm vanaf die foto richting je wiel eraf moeten kunnen schuiven.

Krijg je dat niet voor mekaar; dan wordt het 't wiel eruit halen :X

Weet niet of je een achterbok (of voor dit soort motoren een heftafel) hebt, want daarmee is het een fluitje van een cent; wiel eruit en dan de ankerplaat loshalen. Kun je er sowieso bij! :)

Succes :W

EDIT: naar je toe!! Zat effe te slapen :X

Maar de rest klopt wel :P
 
Laatst bewerkt:
Nee, de andere kant op :Z

Hij gaat zo zwaar omdat de blokken nog op de schijf zitten.

Je moet 'm richting het voorwiel kantelen tot de remblokken los van de remschijf zijn :Y

Dan zou je 'm vanaf die foto richting je wiel eraf moeten kunnen schuiven.

Krijg je dat niet voor mekaar; dan wordt het 't wiel eruit halen :X

Weet niet of je een achterbok (of voor dit soort motoren een heftafel) hebt, want daarmee is het een fluitje van een cent; wiel eruit en dan de ankerplaat loshalen. Kun je er sowieso bij! :)

Succes :W

EDIT: naar je toe!! Zat effe te slapen :X

Maar de rest klopt wel :P

Blokken zijn er al uit.
Hij gaat zo zwaar omdat'ie de hele ankerplaat naar voor- en achter schuift.
Wakker worden! ;)
 
Fcuk a dcuk. Ik ga hem maar even helemaal inspuiten met WD40 en dan bakkie zetten. De blokken kwamen er al makkelijk uit gisteren (doordat onderdelen 10 en 11 er al niet tussen zaten). Sorry voor het vloeken straks mocht het toch niet lukken...
 
Fcuk a dcuk. Ik ga hem maar even helemaal inspuiten met WD40 en dan bakkie zetten. De blokken kwamen er al makkelijk uit gisteren (doordat onderdelen 10 en 11 er al niet tussen zaten). Sorry voor het vloeken straks mocht het toch niet lukken...

Je bent zo dicht bij, niet opgeven! :)
Eigenlijk is'ie al los!
De hele klauw omhoog, richting voorwiel draaien, draaiend om die pin waar hij nog 'vast' zit. Vervolgens pak je hem er zo af (naar je toe).

Ik denk dat je straks gaat vloeken omdat het zo simpel was :P
 
Yeah baby yeah. Zat ik toch in de goede richting te werken. De pin die zat zo enorm vast. Ik heb mijn goddelijke 91 kilo er tegenaan moeten gooien. Wat een klote klus was dit. Volgens mij is er bij het terugzetten van de pin ooit geen vet gebruikt. Op het laatst kwam er een beetje rook/gruis uit. Kan het nu eindelijk schoonmaken. Niet vergeten om de ontbrekende metalen delen te kopen.

Zo te zien hebben ze er wel ooit opgezeten.

full


full

full



Bedankt voor jullie support!!!!!!!!

full
 
Laatst bewerkt:
Koffie *O*

Oh en gefeliciteerd dat het gelukt is :P

Met het terugplaatsen beetje kopervet op dat palletje smeren O-)
 
Yeah baby yeah. Zat ik toch in de goede richting te werken. De pin die zat zo enorm vast. Ik heb mijn goddelijke 91 kilo er tegenaan moeten gooien. Wat een klote klus was dit. Volgens mij is er bij het terugzetten van de pin ooit geen vet gebruikt. Op het laatst kwam er een beetje rook/gruis uit. Kan het nu eindelijk schoonmaken. Niet vergeten om de ontbrekende metalen delen te kopen.

Zo te zien hebben ze er wel ooit opgezeten.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]


Bedankt voor jullie support!!!!!!!!

[afbeelding]

De aanhouder wint *O* en nu je weet hoe het zit, is het de volgende keer minutenwerk 8-)

Inderdaad lekker schoonmaken en die pin en de bouten, en ook dat veerplaatje en eventueel de achterkant van de remblokjes, met een het dunste(!) laagje kopervet insmeren voor montage. Als ze er dan weer eens af moeten ben je jezelf zooo dankbaar...

Ik denk dat die twee ontbrekende onderdeeltjes niet eens zo cruciaal zijn hoor, volgens mij zitten ze er bij mij ook niet tussen!
 
Aangezien ik de achterwiel er toch moet afhalen om de nieuwe remschijf te monteren ga ik de boel goed schoonmaken. Verbazend hoe goed remreiniger schoonmaakt in combinatie met een staalborstel. Misschien ook morgen bij Roukama langs om de ontbrekende onderdeeltjes te halen. Wil geen risico lopen. Zit er ook aan te denken om stalen remleidingen te nemen nu ik toch bezig ben.

Ik heb ook een offerte gevraagd voor stralen en coaten van het frame. Ze vragen 175 euro. Vind ik persoonlijk te veel. Helemaal omdat ik geen ruimte heb als ik de motor uit elkaar haal en dit zal bij mij zeker lang duren. Nu keek ik een beetje rond op MP en ik zag dat een straalcabine 99 euro kost. Ben je dan klaar of moet je nog allemaal randspullen kopen en kan dat in de tuin (ivm afzuiging). Op dit punt ben ik ook leek. Zijn er geen hobby stralers rond A'dam die dit kunnen doen tegen schappelijk tarief?

Paar vraagjes nog:
1. remleidingen vervangen moeilijk op een schaal van 1 tot 10?
2. Acerbis handkapspoiler wit, waar te koop eventueel 2ehands
3. Voorvorkrubbers 2e hands, wie heeft ze liggen
4. straalcabine kopen verstandig voor de leek?

Vervuil ik nu de topic van de motor in algemene zin? Als jullie bezwaar hebben dan vraag ik de mod om mijn berichtjes van hier te verplaatsen naar een eigen topic.
 
Remleidingen; moeilijk niet... maar geklooi wel (remolie; gatver!)
Handkappen; weet ik zo niet :X
Voorvorkrubber; check eBay s :)
Stralen; 175 euro voor stralen + coaten is niet duur en daarbij is zo'n cabine wel leuk en handig, maar je hebt ook een compressor en grit nodig. Ook denk ik niet dat een 99euro cabine groot genoeg is voor een frame :X

Ik zou gewoon effe copy+paste doen naar een eigen projecttopic *D
 
Als je je motor uit elkaar wil halen om het frame te laten poederlakken, dan zit je al over de moeilijkheidsgraad van remleidinkjes vervangen, dus dat kan er wel bij... ;).

175€ voor stralen EN coaten is inderdaad niet duur. Als jij een straalcabine hebt, moet je frame er nog in passen, heb je een compressor nodig, een pistool voor grid en dan heb je een frame dat is gestraald, hoe wil je dat zelf gaan poederlakken?


Geloof me maar dat 175€ een goede prijs is. En ga vooral zelf niet aan het spuiten met een eenvoudig pistool. Laat zelfs een ervaren persoon je frame niet spuiten. Gewone lak is immers veel te gevoelig voor steenslag en dergelijke.
 
Even over de straalcabine. Ik weet dat het frame er niet in past......Dacht ook aan klein materiaal. Wist niet dat er nog zoveel bijgekocht moet worden. Ik zie er van af.
Ik ga het frame ook niet laten coaten en stralen. Heb het geduld en ruimte er niet voor.

Achterrem: de ontbrekende stukjes metaal nummer 10 en 11 schijnen tegenwoordig niet echt meer nodig te zijn. Het is tegen het piepen etc. Tegenwoordig zijn de blokken beter. Mijn oldie had ze dus vroeger nodig. Althans dit is mij verteld. Remklauw netjes schoongemaakt, kopervet gebruikt en ze piepen niet meer.

Voorrem: nieuwe schijf gemonteerd, nieuwe blokken, alles schoongemaakt en kopervet. Wel de metalen stukjes weer gebruikt. Ze piepen ook niet meer. Ik heb alles weer in elkaar gezet, maar ik denk dat ik toch ga voor de stalen remleiding aan de voorkant. Bouten met beetje locktide en de remschijf schoongemaakt met reiniger. In mijn enthousiasme niet veel foto's gemaakt.

Mijn tip voor de leek: gewoon doen! Is veel leuker en bespaard veel geld. Er is veel naslagwerk te vinden op internet. De onderdelen zijn van EBC en ik heb de spullen gekocht bij Roukama. Top zaak trouwens, mijn eerste keer daar.

Voorvorkhoes niet gevonden, althans niet voor de prijs die ik wil betalen. Wie heeft nog een setje die hij/zij kwijt wil? Acerbis handkapspoiler WIT ook niet gevonden. Wie heeft deze 2e hands en wil hem wel kwijt?
 
hey,

ik heb op mijn AT een zgan stalen goodridge staalomvlochten leiding (gewone metaalkleur), voor 25€ + verzend komt ze jouw kant uit.

kijk voor hoezen op de site van progrip ;)

groeten
 
Hey Thomas, jij gaat zelf toch ook je remmen reviseren en andere remleidingen? Waarom en zijn die van jou nog "goed" dan? Doe mij even een paar foto's van de leidingen. Ik heb wel interesse. Misschien dat jij interesse hebt in ongebruikte stuurverhogers (in verpakking) of metalen kettingbeschermer met africa twin erin.

De blauwe voorvorkhoezen zijn in bestelling via msd-motorbandenservice.nl

Thanks voor de hulp en tips
 
Ik heb enkel de voorste leiding hé, ik doe ze weg omdat het een enkele leiding is en ik terug graag de verdeelblok wil gebruiken.

Van welk merk zijn de stuurverhogers en hoeveel verhogen ze? Ik zal dit weekend een plaatje voor je maken.

Groeten
 
Inmiddels heb ik de remvloeistof voor en achter vervangen. Zitten de blauwe vorkhoezen erop en heb ik toch zwarte handkapspoilers.

@ Thomas: gisteren ook blauwe staalomvlochten remleiding aan de voorrem gedaan. Ik moet zeggen dat het echt stukken beter remt. Wat een verschil. Ik zag op de oude remleiding dat ze nog uit 1988 waren, dus de originele! Had geen zin om te wachten.
Wat is trouwens de verdeelblok of heb jij 2 remschijven voor?

Aangezien de nieuwe remleiding precies past is er geen ruimte meer voor de stuurverhogers van PXP. Ze mogen weg voor 20 euro.
Verder heb nog een nieuwe RVSn kettingbeschermer met Africa Twin erin. Kijk op MP voor een foto en anders mail ik op verzoek voor 30 euro.
Bagageband zoals op de foto voor 5 euro.
full
 
Hallo lieden,

Met veel plezier heb ik jullie draadje doorgekeken. :Y Komende dinsdag heb ik een proefrit op een 2001 AT met 43k op de teller. *D

Ik zoek nog wat tips om op te letten bij de proefrit. Ik begrijp dat de brandstofpomp wat nukken kan hebben. Kan ik dat merken/horen? Zijn er nog andere dingetjes van belang?

Als ik niet met mijn hoofd erbij ben, loop ik het risico dat ik alleen maar grijnzend rondrij en naderhand alleen de dealer nog kan vragen of hij er een kadopapiertje om kan doen...*O*

Alvast bedankt
Mark (aspirant AT eigenaar :})
 
Terug
Bovenaan Onderaan