XRV 650 Africa Twin

Shackle

Rookie
21 apr 2006
17
0
Oude Bildtzijl
Hallo Allemaal,

Dit is m'n nieuwe trots...

full


Zijn er veel Africa Twin rijders op dit forum? Alle raad en dad voor deze fiets is welkom. Welke info moet ik weten voor ik deze fiets berijd en besleutel?

Groet, Shackle *D
 
Je hebt zelfs 100cc meer dan je in je titel hebt genoemd, dacht namelijk dat het zo,n zeldzame 650 was met rood blok en cardan! :]
 
Yep, die op de foto bedoelde ik!

Goede dingen die African Twins.

Enne je hebt gelijk ze werden pas later 750cc. Eerst 650cc :X
 
Ik vind die oude supermooi :) tis jammer dat ze zo duur zijn, die 750jes, maar het leukst zou zijn om zo'n oude te hebben met een 750 blok.

Ooit...neem ik ook een africatwin, maar dan een 750...

Weet niet hoe het komt, maar die grote ronde koplampen hebben ooit in mijn jeugd een flinke indruk gemaakt.

Heb ooit op vakantie 10 jaar geleden in de telegraaf ofzo gelezen dat ze niet meer gemaakt werden (zal wel over de 650jes gegaan zijn toen) en toen zag ik er eentje rijden en ik meteen van :o :o een AT :o ... alsof ze zo geweldig zijn :Z ;)
 
Weet niet hoe het komt, maar die grote ronde koplampen hebben ooit in mijn jeugd een flinke indruk gemaakt.

Ik weet wel hoe het komt en niet alleen in je jeugd, maar ook in de toekomst zullen de 2 flinke koplampen van een vrouw ook nog steeds een hoop indruk op je maken *O*
 
Mooie Motor..... Helemaal origineel??

Voor sleuteadvies ga naar Ad Mies :P (kijk even op www.transalpclub.nl en dan naar het forum, zitten allemaal van die idioten met dit soort motoren)

Gebrek aan vermogen uit zich bij de @ wel in een onverwoestbaar blok. Waar alpjes nog al eens olie willen gaan verbruiken rond een 100.000km kan je met een twin nog wel verder zonder interne vervangingen. Het enige probleem met die dingen is dat ze door offroad gebruik (ja het echte offroadrijden, niet alleen een verhard pad) de kettingen nogal hard gaan. 10000 km per setje is voor mij niet meer dan normaal '(
 
Mooie Motor..... Helemaal origineel??

Voor sleuteadvies ga naar Ad Mies :P (kijk even op www.transalpclub.nl en dan naar het forum, zitten allemaal van die idioten met dit soort motoren)

Gebrek aan vermogen uit zich bij de @ wel in een onverwoestbaar blok. Waar alpjes nog al eens olie willen gaan verbruiken rond een 100.000km kan je met een twin nog wel verder zonder interne vervangingen. Het enige probleem met die dingen is dat ze door offroad gebruik (ja het echte offroadrijden, niet alleen een verhard pad) de kettingen nogal hard gaan. 10000 km per setje is voor mij niet meer dan normaal '(

Bedankt voor de tip. Ben er vandaag echt off road mee gegaan. Echt gaaf. Ketting en tandwielen zijn bijna op, nog een 3000 km en dan wisselen denk ik.

Verder rij ik er elke dag 250km woon-werk mee.
 
pracht fietsen alleen het vermogen heeft me altijd verbaasd, dat hebben ze niet nl..

Superveel hebben ze niet maar wat wil je er mee doen... Ree voorheen ZXR750 en ZX9r en die hebben meer inderdaad maar ik mis het niet. Racen is nu niet m'n doel en wat ik er mee doe, woon/werk250km per dag, beetje touren, beetje off road prutsen doet ie het prima met een redelijk verbruik.

Vind het vermogen niet zo belangrijk, Heb wel een hondehok met diesel en veel PK en NM's als het hard moet. Het vermogen komt er wel fijn en met rake klappen uit!!
:9
 
Dat is toevallig, in het KLE 500 forum heb ik net verteld dat als ik de xlv 750 kan betalen, hij er binnen een week is.

Of hij nu zwart rood, of rood wit blauw is.
Vind idd dat hij veel te duur is, maar ja, heb je wat.


Maar ehrr, dit is ook een mooie fiets hoor, veel plezier ermee :]
 
pracht fietsen alleen het vermogen heeft me altijd verbaasd, dat hebben ze niet nl..

Minder vermogen in ieder geval dan 'n KTM maar met 'n Honda rijd je wel probleemloos de wereld rond hetgeen je van de Oostenrijker niet kan zeggen.
En trouwens: 99% van de rijders kan/durft zijn vermogen toch niet helemaal benutten. So what !!!
 
Woohoo, een 650 AT!
Zwakke punten zijn benzine-pomp en hangende choke mechanismes (kabel/splitter en veertje/tonntje in de carburateurs die roestig kunnen worden) waardoor het verbruik opeens toeneemt en de uitlaat zwart begint te walmen. Op de 750's zijn rottende wielen ook tamelijk beroemd, weet niet zeker of dat ook op de 650's zo is.
De HRC 650's zijn cool en betere kwaliteit dan de latere modellen (ik had een '89 650 RD03 en nu een '95 750 RD07). De 750's zijn natuurlijk wat krachtiger maar trillen ook meer (langere slag) en zijn zwaarder. Op top maakt het weinig uit, de 750 is vooral voordelig als je met z'n 2'en rijdt. De remmen zijn wel belangrijk sterker op de 750s, maar mocht je ooit besluiten om deze reden een 2e hands 750 "voorkant" in je 650 te zetten let dan op dat de remklauwen nog goed zijn, die krengen zijn erg corrossie gevoelig op de 750 en kosten nieuw een klein fortuin. Herstel, een groot fortuin :+

Maarruh: kijk es op http://www.xrv.org.uk
Veel plezier!

Oh, en voor (alle) Honda onderdelen is http://www.davidsilverspares.co.uk een prima adres. Weliswaar in de UK, maar ze hebben veel direct op voorraad (zelfs voor de RD03 die nooit officieel in de UK is geimporteerd door Honda) en de prijzen zijn gunstig, zelfs met de extra P&P. Ook hebben ze een eigen import, duurt 6 weken maar scheelt erg veel geld (vooral handig voor kuip-panelen). Ik heb er spullen gevonden in paar dagen geleverd waarvan mijn locale Honda dealer zei dat ze niet meer leverbaar waren, en ze hebben meer gegevens ook 8-)

Oh (2): Afstel gegevens van de 650 zijn moeilijk te vinden. Ik heb ooit een copietje uit een Honda boek van een dealer gekregen, ik heb die gegevens overgetypd in dit document . Niet veel, maar beter dan niets :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Dit is m'n nieuwe trots...

(Afbeelding)

Zijn er veel Africa Twin rijders op dit forum? Alle raad en dad voor deze fiets is welkom. Welke info moet ik weten voor ik deze fiets berijd en besleutel?

Groet, Shackle *D

Gefeliciteerd!! *O* Ik heb er sinds de Vrijdag de 7e ook 1 van '88 met iets meer dan 51.000km op de teller!! *D
full
 
Denk dat jij je een beetje vergist.Er is ook een 650 african twin.Die wat jij bedoeld is de xlv750r.

Deze dus.


(Afbeelding)
:} die olie-fliter :}

Ik dacht dat ik alles op het gebied van XL/XR wel gezien had... :N



@ Shackle & TwistErtje650:
gefeliciteerd met jullie aanwinst
[me]Redrider vind die ouwe-tjes er toch het stoerst uitzien[/me]
 
Laatst bewerkt:
:} die olie-fliter :}

Ik dacht dat ik alles op het gebied van XL/XR wel gezien had... :N



@ Shackle & TwistErtje650:
gefeliciteerd met jullie aanwinst
[me]Redrider vind die ouwe-tjes er toch het stoerst uitzien[/me]


Thanks Man!! zal binnenkort weer eens kijken of ik weer zo'n leuk OffRoad ritje kan meerijden als toen bij Odilliapeel *D met de XL600R die toen nog niet gestolen was!! '(
 
Hey twist. ik kan je nog wel het een en ander laten zien aan offroad paden waar je met zo'n dikke fiets heeerlijk kan spelen hoor :)
 
Toch maar eens een keertje een ritje maken saam dus!! *D b (legale paadjes trouwens?? O-) )
Wel al lekker het bouwterrein hier in de buurt ff getest }) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan