Triumph Speed Triple/Speed Four-topic - part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
mmm...dat klinkt interessant. 12nm bij 4000rpm erbij.
WEet jij een prijsindicatie voor zo'n tuneboymapping met het afstellen?


Ik meen opgevangen te hebben dat Ruud Fredriks voor het totale pakket, inclusief het individueel afstellen en testen, 300 euro rekent. Het kost wel even tijd, aangezien je de veranderingen niet realtime kunt aanbrengen. Dus: testrun, vervolgens gegevens analyseren, mapping aanpassen, downloaden in ECU, weer testrun, en dat verschillende malen.
Je kunt de software en de tune ook zelf kopen en via je laptop in je ECU laden, maar dan kun je 'm nog niet testen. De procedure is dat Ruud (of je dealer) de code uit je ECU uitleest en deze vervolgens doorgeeft aan de leverancier in Australië. Tegen betaling zendt deze vervolgens de 'key' waarmee de te downloaden tune kan worden geopend en in je ECU kan worden ingeladen. Hij doet het alleen op die bepaalde ECU, je kunt 'm niet met anderen delen. Ruud heeft de software standaard op een laptop zitten en kan er dus met de ontvangen tune zo aan de slag. Je originele instellingen worden opgeslagen en kunnen altijd weer worden teruggezet.
Het grote voordeel t.o.v. de Powercommander is dat je bij Tune-Boy de ECU zelf kan instellen, i.p.v. het aanbrengen van - beperkte - veranderingen aan datgene wat uit die ECU komt. Nog een voordeel dat ik zie is dat wanneer je bv van uitlaatsysteem veranderd, die specifieke tune daar op de testbank weer aan kan worden aangepast.
Tune Boy is leverbaar voor de meeste injectie-Triumphs, en voor enkele Aprilias en Benellis.
Ik ben zelf nogal enthousiast over wat ik gezien heb en ook aan die Daytona zelf heb ervaren. Zit er hard over te denken om m'n S3 eens bij Ruud op de bank te zetten.
Zie ook www.tuneboy.com.au/
 
Laatst bewerkt:

Heel stoer hoor Dennis!!! Eindelijk is het wachten beloond
verjaardag.gif

Ben zo benieuwd hoe hij klinkt!
 
WAUWWW *D *D *D *D *D

sorry ....moest ff schreeuwen...ziet er errug gaaf uit :Y :Y :Y :Y
WHOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Zo ging Denisie over de A4 A9 A10 vanmorgen. Potver, wat een geluid en wat denk je bij Amsterdam Zuid-Oos, JAWEL, OOM AGENT!!! Meteen aan de beurt bij het eerste echte ritje. ~!#$%^&* Kwam er vanaf met een waarschuwing, bedankt meneer de motoragent met zijn hart op de goede plaats :Z ! Moest wel beloven de Db-Killer erin te zetten :N . De volgende x dat ie me snapt is het betalen :(
Maar zelfs gisteravond met de killer er nog in klonk ie ongelofelijk RAUW. Volgens mij hebben die Spagetti vreters van Zard de maffia ingeschakeld om de TUV approval binnen te halen. Smeergeld want een E11 keur op deze uitlaat :? Dat kan nie })
 
WHOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Zo ging Denisie over de A4 A9 A10 vanmorgen. Potver, wat een geluid en wat denk je bij Amsterdam Zuid-Oos, JAWEL, OOM AGENT!!! Meteen aan de beurt bij het eerste echte ritje. ~!#$%^&* Kwam er vanaf met een waarschuwing, bedankt meneer de motoragent met zijn hart op de goede plaats :Z ! Moest wel beloven de Db-Killer erin te zetten :N . De volgende x dat ie me snapt is het betalen :(
Maar zelfs gisteravond met de killer er nog in klonk ie ongelofelijk RAUW. Volgens mij hebben die Spagetti vreters van Zard de maffia ingeschakeld om de TUV approval binnen te halen. Smeergeld want een E11 keur op deze uitlaat :? Dat kan nie })

Tjah in Italie doen ze niet zo moeilijk met een beetje meer geluid.
Daar weten ze het geluid van een motor nog te waarderen.

Ik denk dat er 1tje bij de tuv al een beetje geluids doof is
O-)
 
Heb deze zondag met de Triumphriders (www.triumphriders.nl) de Bloembollenrit meegereden, met zo'n 40 - 50 anderen (waaronder 203MPH). Tot mijn grote verrassing (alhoewel voor de meesten van jullie waarschijnlijk volstrekt logisch) werd mijn gele Speedtriple '06 door een uiteraard volstrekt onpartijdige - maar kennelijk zéér deskundige - jury, tot de mooiste bike uitgeroepen!
(Afbeelding)
*O* *O* *O*
de zwarte flyscreens zijn niet meer leverbaar, en vunzig duurder geworden B|
waren toch eerst € 180 :?
Bij mij op de rekening van maart vorig jaar staat € 224
Tijdens de remmen-update bij Roke bleek dat mijn remblokjes bijna op waren. Mag ook wel na 4000 km ;) Helaas niet op voorraad, maar niet getreurd, ze zouden voor de Ducati Club Race opgestuurd worden. Donderdag met vertrek dus nog geen blokjes. Roke gebeld, probleem opgelost want Kees Roke zou zelf meeracen en dus zaterdag de blokjes meenemen. Vrijdag trainen dorst ik nog wel te gokken. Affijn, hoor ik bij toeval iemand zeggen dat er een plaatsje in de race vrijgekomen is omdat Kees Roke niet meedoet :? Ik dus Roke gebeld en inderdaad hij doet niet mee. Dus ik vraag hoe ik mijn remblokken dan krijg. Er is geen oplossing voorhanden, dus of ik zelf iemand weet die ze mee kan nemen. Niet dus. Of ik ze dan maar even kom halen? Ja daaag, even na de vermoeiende dag in de vrijdagspits van Assen naar Mijdrecht heen-en-weer, mij niet gezien. Heb nog een Triumph dealer in Emmeloord gebeld, maar die reageerde ook al verbaasd en dat ik de eerste zou zijn die remblokjes voor de S3 1050 nodig heeft. Niet op voorraad dus. Gelukkig op het circuit passende Ferodo blokjes gevonden, eerst te dikke maar later toch bruikbare. Was toch wel even stressen.

En de voorremmen? Toch weer sponzig geworden ;(

(Afbeelding)
Prettig dat je nog aan blokken bent gekomen :Y , maar dat je remmen toch weer sponzig zijn geworden snap ik niet :N want bij mij werken ze inmiddels 600 km nog steeds fantastisch *O*
Ik heb er inmiddels trouwens wel een radiale rempomp op zitten :}
vraagje ivm de remmen update: iedereen hier tevreden over?

Hebben jullie enkel de werkuren moeten betalen of helemaal niets?
Perfect tevreden :Y , en natuurlijk helemaal gratis :Y
 
Wat een avontuur weer! Hoe is het mogelijk dat die pokke remmen weer sponzig zijn. Wat een ellende ;( Vanavond de Zard pijp eronder gehangen. Was er wel effe zoet mee want moest de lamda sensor helemaal terughalen tot onder de tank en vervolgens helemaal via een nieuw pad leiden daar de sensor net effe op een andere plek zit en het draadje dus eigenlijk net effe te kort was/is |(
Ook oliekoeler en waterkoeler losgehaald want kon er niet bij met mn dikke klauwen. Het smoelt wel moet ik zeggen! Nu donderdag naar Stan want voordat ik de Zard eronder had gehangen ging zondagmiddag mijn motormanagementsysteemwaarschuwingslampje (dubbele woordwaarde ;) ) branden. Hij had het wel heet gehad, op die dijkweggetjes vanuit Venlo langs de lek etc. terug naar Haarlem. Hoop dat het geen dikke ellende is. Echt voor het eerst dat me dit overkomt met een Triumph ;( Mooi aktie piccie :Y

Ben benieuwd :Y , maar ik heb 't in Lisse vandaag nog niet horen donderen! :+
 
Hier de beloofde foto's!
(Afbeelding)
Schitterend!!! :} :} :}
WHOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Zo ging Denisie over de A4 A9 A10 vanmorgen. Potver, wat een geluid en wat denk je bij Amsterdam Zuid-Oos, JAWEL, OOM AGENT!!! Meteen aan de beurt bij het eerste echte ritje. ~!#$%^&* Kwam er vanaf met een waarschuwing, bedankt meneer de motoragent met zijn hart op de goede plaats :Z ! Moest wel beloven de Db-Killer erin te zetten :N . De volgende x dat ie me snapt is het betalen :(
Maar zelfs gisteravond met de killer er nog in klonk ie ongelofelijk RAUW. Volgens mij hebben die Spagetti vreters van Zard de maffia ingeschakeld om de TUV approval binnen te halen. Smeergeld want een E11 keur op deze uitlaat :? Dat kan nie })
Mazzelaar!! O-)
 
morgen ff naar zandvoort,wat is een beetje de bandenspanning die ik aan kan houden voor de michelins(geen circuitbeest/aardig sportief zeg maar)???

ik moet over 2 weken naar de dealer voor de remmen :(
word alleen vervangen als je er zelf om vraagt begreep ik :X
 
"Op zondag 18 juni organiseren we een Speed Triple meeting bij KAT motoren in Noordwijkerhout.
Het wordt gewoon een informele, gezellige bijeenkomst.
Wij van KAT motoren zorgen natuurlijk voor koffie en broodjes.
Verder zetten we een leuke toerrit uit door de streek die je in groepen onder begeleiding of alleen kunt rijden.

We beginnen vanaf 13.00 uur en rond 17.00 uur hopen we de laatste Speed Triple rijders weer uit te zwaaien.
Natuurlijk zijn Speed fours en omgebouwde Daytona's en allerlei andere interessante Triumphs ook welkom!"

Hier al gegadigden voor, of loop ik een beetje te hard van stapel
:?
 
"Op zondag 18 juni organiseren we een Speed Triple meeting bij KAT motoren in Noordwijkerhout."
Hier al gegadigden voor, of loop ik een beetje te hard van stapel :?

Ik heb me opgegeven maar tot op heden nog niets gehoord, zal meteen even een berichtje sturen.


Heeft/weet er trouwens iemand nog een carbondemper voor een S4 te koop staan? Die van een TT600 past toch ook?

Die van de TT600 past er idd op. Kijk ander ook even op de volgende sites. Staan een aantal lijstjes op met onderdelen die je kan uitwisselen van andere merken.
www.speedfour.org/maintenance/S4_parts.html
www.triumphrat.net/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=25746&forum=27&start=0
 
*O* Joepei, hij staat te blinken in mijn garage. Ik heb er helaas nog maar 100km mee kunnen rijden wegens tijdgebrek maar daar komen er morgen wel een pak bij. Dacht al bijna dat ik zonder moto naar huis moest. Ze willen hem starten in de garage maar hij slaat niet aan. Na lang zoeken bleek er niet voldoende benzine in te zitten :) Veel kan ik er eigenlijk nog niet over vertellen want ik mag nog maar 3500 toeren maken, maar ik vind wel dat hij heel licht stuurt.
 
*O* Joepei, hij staat te blinken in mijn garage. Ik heb er helaas nog maar 100km mee kunnen rijden wegens tijdgebrek maar daar komen er morgen wel een pak bij. Dacht al bijna dat ik zonder moto naar huis moest. Ze willen hem starten in de garage maar hij slaat niet aan. Na lang zoeken bleek er niet voldoende benzine in te zitten :) Veel kan ik er eigenlijk nog niet over vertellen want ik mag nog maar 3500 toeren maken, maar ik vind wel dat hij heel licht stuurt.

Gefeliciteerd! Vreemd trouwens, dat niet-starten bij gebrek aan benzine, je mag toch verwachten dat de dealer een proefrit heeft gemaakt als onderdeel van de afleverings-inspectie? Hopenlijk heeft hij de andere inspecties wèl verricht....

En ja, hij stuurt inderdaad licht, maar is tegelijkertijd ontzettend stabiel. Veel plezier ermee, en hij gaat echt niet kapot als je al eens voorzichtig naar hogere toerentallen doortrekt, hoor!
Die 3500 toeren, dat is trouwens wel èrg weinig voor zo'n motor.........
 
Laatst bewerkt:
*O* Joepei, hij staat te blinken in mijn garage. Ik heb er helaas nog maar 100km mee kunnen rijden wegens tijdgebrek maar daar komen er morgen wel een pak bij. Dacht al bijna dat ik zonder moto naar huis moest. Ze willen hem starten in de garage maar hij slaat niet aan. Na lang zoeken bleek er niet voldoende benzine in te zitten :) Veel kan ik er eigenlijk nog niet over vertellen want ik mag nog maar 3500 toeren maken, maar ik vind wel dat hij heel licht stuurt.

Gefeliciteerd!~ *O*

Veel plezier morgen, maar dat gaat vast lukken :9~

En ja, hij stuurt inderdaad licht, maar is tegelijkertijd ontzettend stabiel. Veel plezier ermee, en hij gaat echt niet kapot als je al eens voorzichtig naar hogere toerentallen doortrekt, hoor!
Die 3500 toeren, dat is trou

Was de accu van je laptop leeg ofzo? ;)

Maar inderdaad is het belangrijk om vooral in toerental te varieren en dan kan het geen kwaad als per ongeluk eens boven de 3500 tpm komt. Lekker binnendoor touren is voorlopig het beste :]
 
Gefeliciteerd!~ *O*

Veel plezier morgen, maar dat gaat vast lukken :9~Was de accu van je laptop leeg ofzo? ;) AL AANGEPAST, KWESTIE VAN DE VINGERS DIE NIET DEDEN WAT IN HET HOOFD ZAT.........

Maar inderdaad is het belangrijk om vooral in toerental te varieren en dan kan het geen kwaad als per ongeluk eens boven de 3500 tpm komt. Lekker binnendoor touren is voorlopig het beste :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan