Triumph Speed Triple/Speed Four-topic - part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
BTW: :9~ :9~

bigtriumphstreettriple0kz6.jpg
 
Hoi,

Sindskort ben ik ook een triple bezitter ('98 t509), en ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek. Heeft iemand nog een examplaar te koop, of, beter nog, beschikbaar als PDF?

Thanks!
 
Heren (en dames?),

Ik ben m'n nieuwe S3 aan het inrijden (met een brede grijns op m'n smoel *D ) en heb het idee dat de vering aan de voorkant wat te soft voor mijn smaak staat ingesteld.
Wat me vooral opvalt is dat hij bij het aanremmen eerst best wel snel duikt (niet veel, maar toch genoeg om op te vallen), als hij dan eenmaal deze (kleine) veerweg is ingeveerd voelt de voorkant daarna wel stabiel aan, dat wel.

Ik weet, ik wil 'm eerst goed inrijden voordat ik het volledige toerengebied kan gebruiken en dus pas goed de veereigenschappen kan "proberen" en aanpassen. Maar tis vooral leuk om er nu ook al mee bezig te zijn :)

Heeft hier iemand al ervaring met het aanpassen van z'n vering (model 2007)? En dan bedoel ik het zo ruim mogelijk: de instellingen van de standaard-vering of zelfs het monteren van aftermarket-vering.

Net als met m'n vorige motor wil ik er regelmatig mee het circuit op en zie dat er meer mensen in dit topic het circuit als "oefenterrein" gebruiken, misschien hebben jullie wat tips voor me.


Groeten,
Cees
 
Heren (en dames?),

Ik ben m'n nieuwe S3 aan het inrijden (met een brede grijns op m'n smoel *D ) en heb het idee dat de vering aan de voorkant wat te soft voor mijn smaak staat ingesteld.
Wat me vooral opvalt is dat hij bij het aanremmen eerst best wel snel duikt (niet veel, maar toch genoeg om op te vallen), als hij dan eenmaal deze (kleine) veerweg is ingeveerd voelt de voorkant daarna wel stabiel aan, dat wel.

Ik weet, ik wil 'm eerst goed inrijden voordat ik het volledige toerengebied kan gebruiken en dus pas goed de veereigenschappen kan "proberen" en aanpassen. Maar tis vooral leuk om er nu ook al mee bezig te zijn :)

Heeft hier iemand al ervaring met het aanpassen van z'n vering (model 2007)? En dan bedoel ik het zo ruim mogelijk: de instellingen van de standaard-vering of zelfs het monteren van aftermarket-vering.

Net als met m'n vorige motor wil ik er regelmatig mee het circuit op en zie dat er meer mensen in dit topic het circuit als "oefenterrein" gebruiken, misschien hebben jullie wat tips voor me.


Groeten,
Cees


Goede smaak, Cees :Y
Ik zie dat je een GSX-R1000 K5 hebt (gehad?) en nu een S3 1050.
Ik heb een S3 1050 gehad in het zwart en ben nu op zoek naar een GSX-R1000 K5, het liefst ook in het zwart :P

Ik heb de S3 gebruikt bij wat races op Assen en had daarvoor de veren/demping (als eerste in Nederland met een 1050) aan laten passen door Hyperpro.
De motor wordt er beter door, want de demping is wat beter en de veren progressief, waardoor hij minder inveert bij flinke belasting. De huidige rijders ervan zijn er volgens mij nog steeds tevreden over ;)

Het betreft deze motor:
S3 1050 2005
 
Goede smaak, Cees :Y
Ik zie dat je een GSX-R1000 K5 hebt (gehad?) en nu een S3 1050.
Ik heb een S3 1050 gehad in het zwart en ben nu op zoek naar een GSX-R1000 K5, het liefst ook in het zwart :P

Ik heb de S3 gebruikt bij wat races op Assen en had daarvoor de veren/demping (als eerste in Nederland met een 1050) aan laten passen door Hyperpro.
De motor wordt er beter door, want de demping is wat beter en de veren progressief, waardoor hij minder inveert bij flinke belasting. De huidige rijders ervan zijn er volgens mij nog steeds tevreden over ;)

Het betreft deze motor:
S3 1050 2005
Inderdaad een zelfde smaak :Y (de voorganger van m'n K5 was ook een RSV Mille :9~ ). De K5 heb ik idd ingeruild voor m'n S3, ik wil tzt er een leuke circuitfiets bij op de kop tikken (dus zonder kenteken, scheelt weer heel wat euri's), ik denk hierbij aan een GSX-R750 :P .

Jij hebt alles aan laten passen door Hyperpro, lijkt me ook wel dat de motor er dan beter van wordt :Y , je vond het wijzigen van de afstellingen van de standaardvering dus niet voldoende?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een zelfde smaak :Y (de voorganger van m'n K5 was ook een RSV Mille :9~ ). De K5 heb ik idd ingeruild voor m'n S3, ik wil tzt er een leuke circuitfiets bij op de kop tikken (dus zonder kenteken, scheelt weer heel wat euri's), ik denk hierbij aan een GSX-R750 :P .

Ik heb voor de Tuono dus die S3 1050 gehad en daarvoor 3 Mille's. Eerst een paars/oranje uit 1999, toen een matzwarte uit 2001 en daarnaast een gele Mille R uit 2001 voor op het circuit. Vind ik nog steeds de allermooiste Mille, die gele R 2001 :P

Jij hebt alles aan laten passen door Hyperpro, lijkt me ook wel dat de motor er dan beter van wordt :Y , je vond het wijzigen van de afstellingen van de standaardvering dus niet voldoende

De standaard veren/demping is te slap voor een echt hoog tempo op het circuit. Zo dorst een maat van me op een RSV Mille niet meer achter me te rijden op Meeuwenmeer (Assen) omdat het steeds leek alsof ik een tankslapper had. Maar dat was gewoon het flink wiebelen tegen de wind in, plat op de tank :P Met de Hyperpro spullen werd het wel een stuk beter, maar echt megastabiel zal hij nooit worden in zulke omstandigheden. Maar dat is alleen in extreme situaties op het circuit, op de openbare weg is de vering/demping erg goed! Heb er heerlijk mee door de Ardennen en Eifel gereden, altijd met een grote smile *D
 
Inderdaad een zelfde smaak :Y (de voorganger van m'n K5 was ook een RSV Mille :9~ ). De K5 heb ik idd ingeruild voor m'n S3, ik wil tzt er een leuke circuitfiets bij op de kop tikken (dus zonder kenteken, scheelt weer heel wat euri's), ik denk hierbij aan een GSX-R750 :P .

Jij hebt alles aan laten passen door Hyperpro, lijkt me ook wel dat de motor er dan beter van wordt :Y , je vond het wijzigen van de afstellingen van de standaardvering dus niet voldoende?


S3.............GSX-R 750....................je hebt iig wel smaak. :9
 
Hoi,

Sindskort ben ik ook een triple bezitter ('98 t509), en ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek. Heeft iemand nog een examplaar te koop, of, beter nog, beschikbaar als PDF?

Thanks!

ff rond pagina 51 in dit forum kijken, staan er een aantal werkplaatshandboeken..
Gefeliciteerd, is super fiets, Heb dezelfde!
 
Thanks ! Heb er onwijs veel plezier mee ! Tis m'n eerste motor, maar ik weet (denk ik) nu al.... die Speedtriples...ja, das nou echt wat voor mij )

Edit: ik zie trouwens dat de jouwe 1 maandje jonger is. Die van mij komt ook uit Duitsland :)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet trouwens wel m'n accu vervangen. Welke kan ik het best gebruiken voor een T509, en wat gaat dat ong. kosten ?
 
hallo, hier een belg met een idiote gebruikersnaam ( wordt nog verandert, hoop ik ). heb normaal gezien de komende week mijn dubbele arrows die ik trouwens al 8weken geleden besteld had. nu mijn vraag: zou het voldoende zijn om de mapping te gebruiken van triumph zelf die zij gebruiken voor hun open sportuitlaten of ben ik beter af met b.v. een power comandor. hoop dat deze uitlaten het beter doen als mijn vorige. heb er een MIVV op gehad ( die korte rechtsonderaan ) was met deze uitlaat een deel bottempower kwijt, en een triple zonder bottempower=jap. was wel een erg korte uitlaat, denk dat het daar wel mee te maken heeft en daarom nu deze arrows met een een langer uitlaattraject. ben erg benieuwd naar het koppelverloop van deze uitlaten. grts alex.b (motorfiets speed triple 1050 bouwjaar 07 05)
 
op mijn t509 '98 zit nu een Triumph open uitlaat, en afgezien van het feit dat ik het fantastisch vind klinken, vraag ik me toch af of het geluid niet te hard is. Zit er standaard een db killer in deze uitlaat ? (ik zie wel zo'n "ring" binnenin zitten).

op de uitlaat staat trouwens ook "not for road use"...ehh...

mag je in NL gewoon met zo'n uitlaat rondrijden ? ik heb geen zin om binnenkort door oom agent staande te worden gehouden :)

wellicht een beginnersvraagje... en dat klopt, ik ben een "verse" :P
 
hoi speed-t509. elke uitlaat moet voorzien zijn van een E-keur. ook al is je geluid binnen de normen kan je in duitsland of frankrijk toch tegen de lamp lopen. bij ons in belgië is het tot nu toe nog niet zo en in nederland zou ik het eigenlijk ook niet weten. staat niet voor niets "not for road use". als je safe wilt spelen, monteer dan maar een gekeurde uitlaat en je hebt nergens problemen. tenminste als je de db-killer laat zitten natuurlijk. ps: ben ook een verse.
 
Bij mij leveren de hoge arrows en de open uitlaatmapping komen serieus wat pepers bij. Onderin, maar vooral in het o zo belangrijke middengebied. No worries dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn S3 1050 en zit te denken aan nieuwe/andere dempers maar...
Merk je echt een verschil in koppel met die TORS (tov de originele dempers) of is er meer te winnen met die lage arrow uitlaat??
 
@BA: d'r zit geen E-keur op de open uitlaat... en na een beetje snuffelen op het forum lijkt het me dat het een kwestie van gewoon uitproberen/geluk hebben is. Ik heb nu de standaardpijp erop zitten en het klinkt behoorlijk soft nu :) Wellicht dat ik de open uitlaat er weer op schroef. Ik ga voorlopig toch niet het land uit, en zolang het toerental een beetje beschaafd blijft...

@Dre: Kan de dealer zien welke mapping erin zit ? De motor lijkt met originele uitlaat een stukje beter te lopen.
 
ha gave motors die speed triples :9~ :9~
word zeker mijn opvolger van mijn sv650
weten jullie trouwens of de flyscreen van de speed triple ook op een andere motor zoals de sv650 te monteren is??
ga er namelijk dubbele koplampen op monteren *O*
 
@modjo: de flyscreen van een triple zit eigenlijk gemonteerd op de achterkant van het instrumentenpaneeltje, zit ook een bepaalde vorm aan de binnenkant van het screen. zal wel lukken als je wat handig bent maar is toch wat kostelijk moest het niet lukken. er bestaan aftermarket flyscreens die er wat op gelijken. of je kan natuurlijk ook een speed triple kopen dan past het zonder probleem. (ha ha)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan