Honda CB350F, Big Bore, Big Brakes

Alvilon

MF veteraan
7 jul 2005
2.135
6
Delft
Een Cb350F, weer één hier zullen sommige denken :9

full


Maar dat mag de pret niet drukken! Eerst even een kort verhaaltje:

De Cb gekocht op de dag dat ik 18 werd, doe je nog eens iets op je verjaardag :P
Dat is inmiddels al weer 9 maanden geleden. Nu zijn de 1e rijlessen geboren *D over 2.5 week op voor men AVB :) .

In de 9 maanden heb ik redelijk wat geknutseld. Hij liep niet bij aankoop, maar een setje nieuwe punten & condensatoren en hij vonkte weer als een tierelier *O*
Vervolgens de carbs schoongemaakt en voorzien van nieuwe ringen. Gemonteerd en klaar voor de 1e start.
Benzienekraan open, contact (met een schroevendraaier) op aan en.... Volgas benziene uit 4 vlotterbakken tegelijk -O-

Gelukkig had die er daarna wel zin in en hij liep heel netjes op 4 poten :) filmpje komt nog

De voorrem zat ook nog muurvast, inmiddels ook niet meer ;)

Dan was er nog het uiterlijk, waar nog het één en ander aan moet gebeuren. Spatbordjes waren helemaal doorgerot, en het frame heeft ook een roestopdonder gehad '(

Dit is ongeveer mijn meer jaren opknapplanprojectding :9
Maar genoeg geluld! foto's!
 
Laatst bewerkt:
full


Staat bij aankoop:

-Loopt niet
-Voorrem zit vast
-Overal en nergens roest (gelukkig nog niet in de tank kunnen vinden)
-Electra is niet helemaal lekker meer
-Buddy is écht goed rot (goed exuus voor een sportbuddy O-) )

De motor was 5 jaar geleden weggezet, met net nieuwe spiegels en hagon shocks en banden. De spiegels en shocks zijn redelijk weggeroest '( Stond aan de zee.
De banden zien er nog prima uit, geen uitdroging, haarscheurtjes en dergelijk maar worden nog wel vervangen.
 
Na het lopend maken van de Cb op het tegenovergestelde gericht als vooruit komen (nee, niet achteruit :9 ) maar de remmen.

De zuiger zat goed vast in de klauw, de rempomp lekte, en de leiding kon nog best uit 1975 komen ;(

De remzuiger kwam als volgt uit de klauw:

full


Vrolijk van kan je er niet worden, zelfs met schuren hield je putten over. Dus een nieuwe bestelt & een nieuwe Oring.
Voor de leiding ben ik naar bike design in delft geweest die opmaat rvs/kevlar/allekleurtjesvanderegenboog remleidingen maakt.

Kheb mezelf een mooie leiding laten aanmeten :) Nu nog een rempomp, gelukkig had ooit voor een projectje een soes gs500 voorremset gekocht, dus dat kwam mooi uit :)

Met als eindresultaatging alleen wat mis tijdens monteren '( :

klauwopmoto.jpg
 
En om af te sluiten (en het overzichtelijk te houden).

Ik kon van martijn (bikos hierzo) nog mooie spatjes krijgen :Y
In mijn bezit (bang als ik ben dat het weer wegroest) heb ik de onderkant bewerkt met een aantal lagen antiroest grondlak & hamerslaglak. Keeps the dirt away 8-) I hope

voor voorkant is even erg als binnen:

full


En het nieuwe (voor) spatbord:

vspb.jpg


Bij het achterspatbord heb ik met een klein spuitje verf tussen de lagen plaatstaal gespoten. Hoe dat eruit ziet kan je bekijken op: www.CB350f.be

De slimmerik merkt op dat het een nederlander met een .be domein is :? de .be domeinen waren gratis :+

Ik zoek verder nog voor de cb een aantal onderdeeltjes:

- Sportbuddyseat (kgeef je nog een mail tria :) )
- Contactsloten, zowel voor onder de tank als voor bij de buddy
- eventueel een M stuurtje

Dit was mijn verhaaltje al weer een beetje, khoop dat de site een beetje bevalt.
Updates zullen waarschijnlijk hier eerder staan als daar, aangezien dit sneller gaat :+

Tot zover, morgen weer met belgom en velgen aan de slag :W
 
Laatst bewerkt:
Nice.. mooie kleuren ook!!
Mag ik vragen wat je voor de remleiding betaald hebt bij Bike-design?

Succes met de verdere opknapping! ;)
 
De leiding staat rechtstreeks op de klauw met een gewone banjobout, wel een nieuwe natuurlijk :9
Het probleem wat ik had, was dat er zegmaar een kleine ruimte over gelaten (ring) is waar het orginele "stompje" zat. Volgens het plaatje:

full


Zwart is klauw. Gelukkig bij de motorzaak een passend rubbetje (rood) kunnen krijgen en een net iets groter (dan normale) koperringtje (beige). Hij lekt niet, dus het heeft gewerkt :)

Pferd, Wat de leiding koste? Niet veel! Ik heb hem zowiezo uit 1 stuk laten maken (zit remlichtschakeleaar op de rempomp) dus dat scheelt je al weer 2 banjo's.

Je kan het beste bellen met hem waarneer die tijd heeft. Ik heb zelf met touwtjes *O* de maten opgenomen en hem aan de hand hiervan een leiding laten maken die ongeveer klopte. Vervolgens weer naar huis fietsen en definitief af gemeten en daar weer af laten persen. Dit scheelt hem weer opmeetwerk enz, en mij dus kosten :Y

Ik was rond de 40 euro kwijt en beetje energie aan fietsen :P Site is www.bikedesign.nl (edit: met een spreepje!) daar staat ook telnummer.
Banjo's zijn geloof 7 euro per stuk, So you do the maths ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie. t Staat erg netjes. Ik zal er ook eens over denken als de tijd daar is. Iets minder onderhoudsgevoelig geloof ik!! ;)
 
Tjonge. Dat de jeugd op zo een ding wil rondrijden. Er is dus nog hoop voor de toekomst! *O* *O* *O*

Gaaf spuitwerk trouwens. :Y
 
heb trouwens ook een heel net adresje voor staalflexjes..bij CH900racing, mede-forumlid. Kocht daar een volledig op maat gemaakte staalflex met RVS banjoos voor....45 euri...en tweedelig... :} 8-)
 
Zo, even een update! De hele middag aan het sleutelen geweest. Ik had mooie bussen voor de voorvork en de lamporen moesten geplaatst worden. Ook het A-spat & knippers en liftbar erbij.

Toen ik met de lamporen bezig was, had ik opeens het volgende in mijn hand:

full


:X :? -O- Je kan zien dat het het alu erg bross is, lijkt mij dat het hierdoor afgebroken is. Hoewel ik niet eens bewust kracht op de kroonplaat heb gezet :? (was met de lamporen bezig) kroonplaat iemand ? ...

Hier een fototje hoe het er nu bij staat. Het stuur staat niet helemaal lekker en nog een paar kleine dingetjes :)

kroon.jpg


Als je goed kijkt dan zie je dat het V spatbord niet van een 350 afkomt. Hij is net een slag groter (maar past wel). Iemand waar het spatbord dan wel van af komt? Een 750?
 
Laatst bewerkt:
De bout van de kroonplaat heeft iemand ooit te vast aangedraaid... Heb het wel vaker gezien bij die bovenste kroonplaten van een 350...
 
Zo, even een update! De hele middag aan het sleutelen geweest. Ik had mooie bussen voor de voorvork en de lamporen moesten geplaatst worden. Ook het A-spat & knippers en liftbar erbij.

Toen ik met de lamporen bezig was, had ik opeens het volgende in mijn hand:

(Afbeelding)

:X :? -O- Je kan zien dat het het alu erg bross is, lijkt mij dat het hierdoor afgebroken is. Hoewel ik niet eens bewust kracht op de kroonplaat heb gezet :? (was met de lamporen bezig) kroonplaat iemand ? ...

Hier een fototje hoe het er nu bij staat. Het stuur staat niet helemaal lekker en nog een paar kleine dingetjes :)

(Afbeelding)

Als je goed kijkt dan zie je dat het V spatbord niet van een 350 afkomt. Hij is net een slag groter (maar past wel). Iemand waar het spatbord dan wel van af komt? Een 750?


van eentje met een 19 inch voorwiel ja...500/550/750

enneh..meel gehad, teruggemeeld, maar niks meer :?
 
hey tommy!

ik heb eindelijk je topic gevonden, na een beetje hulp O-)

maar veel succes met de CB en het topic is gemarkeerd.

*MuK
 
Nouw... Even nog een updatepost dan de ouwe is vliegen :W

Afgelopen dinsdag post gekregen, 400steps en een Mstuurje !
Gelijk motor uit de schuur getrokken, op de bok, en monteren *O*
4001klein.jpg



Vervolgens er achter komen dat het toch niet helemaal werkt..
4002klein.jpg



Tochwel :+
4003klein.jpg



Ook het andere stuurtje erop geplakt, zit icm met de stepjes best goed :Y
stuurtje.jpg


Vorige week AVB gehaald, morgen theorie proberen te halen :)

Nu is het wachten op de kroonplaat die deze kant op gaat komen, dan gaan we weer klussen:
- nieuwe voorband
- onderpoten polijsten
- tellers kroonplaat ed spuiten
- electra op orde brengen
En weer veel poetsen :+
 
nog een peters hanboek nodig? *D de eerste die mailt heeft em :Y groet smokiebike *O*


Kheb een hele mooie haynes :9 onmisbaar stukje boek :)

knippers.jpg


Ik had ook gezien dat er ook korte stangetjes gemaakt zijn voor de 750 & 500 modellen. Heeft iemand die nog in zijn schuur zwerven O-) ?
 
Ik heb het schakelsetje en het stuur particulier gekocht.
Het stuur is nieuw te krijgen op onder andere www.honda4.nl, misschien dat hij ook los stepjes heeft liggen :)
Anders hebben mensen hier op het forum nog wel schuren met onderdelen :9

Vandaag de tellers geschuurd en gespoten. Zat alleen 1 of andere stof in de vorige laag op sommige stukjes. Leek wel verfafbeit '( dus een paar lelijke plekjes overgehouden :N

Tevens deze even onder de aandacht brengen :]
 
Hee gast!

Aangezien je laatst in mijn topic's zat de neuze, heb ik de jouwe ook maar even opgezocht! Haha. Gaat netjes vooruit hoor je motor, als je nou ff opschiet met je rijbewijs kan je em es op school showe. Moet ik ook nog doen trouwens :9 Ik ga es een rustig dagje op school uitzoeken, met een tentametje ofzo.

Nou iig succes met je motor verder, motor rijden tha bomb natuurlijk
latrs
 
Terug
Bovenaan Onderaan