unit-shit

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.980
28
vlaieland
Kennis van me hoorde een tik in zijn shovel.Originele hd units besteld bij niet nader te noemen hd shop.Nog steeds tik.Units lek als een zeef.Geen vergoeding omdat hij ze zelf gemonteerd had.Toen naar niet nader te noemen maar gerenomeerde hd shop met fiets op aanhanger.Zaak los getrokken en gelijk alles laten honen etc.Op advies van shop solids gemonteerd.Niet echt succes daar de nosecone onder het rijden letterlijk los kwam te zitten.Toen heeft ie Jims units besteld en inmiddels gemonteerd.Loopt als een tiet.Echter inmiddels is ie zover gefrusteerd dat ie zijn shovel wil verkopen.

Moraal; :? :? :X '(
 
Shovel units blinken nu eenmaal niet uit in betrouwbaarheid , (heb hier ondertussen een aardige voorraad waaronder ook nieuwe die zeer slecht zijn) maar als je al overstuur raakt van een tikkende unit moet je ook geen shovel gaan rijden.
 
Denk NET dat alle zaken het moeten gaan hebben van hun service :Y
Je zult zien er blijven alleen nog zaken/shops/winkels what ever over die nog service leveren/geven. Onze beurs wordt alsmaar smaller, we kijken rond (veel meer dan vroeger), we kunnen die euro ook maar 1 keer uitgeven.
Prijzen ontlopen zich niet, dus terug naar vroeger, aandacht voor de klant, "klant is koning", vriendelijk woord, etc. etc.
We zijn er allemaal gevoelig voor of aan.

Och, mag niet klagen over die zaken waar ik kom :Z
 
Shovel units blinken nu eenmaal niet uit in betrouwbaarheid , (heb hier ondertussen een aardige voorraad waaronder ook nieuwe die zeer slecht zijn) maar als je al overstuur raakt van een tikkende unit moet je ook geen shovel gaan rijden.
Hij rijdt al iets van 10 jaar zijn shoveltje.Maar als je nieuwe units koopt die kapot zijn,ze vervolgens niet vergoedt krijgt,ding laat reviseren zondser resultaat en vervolgens voor 400 e jims units koopt ben je al met al meer dan 1000 e kwijt.Word je niet vrolijk van.Zeker als je weet dat ie ook nog een hydra rijdt. :} :}
Volgens mij overweegt ie de aankoop van een twinkie. :?
 
Hij rijdt al iets van 10 jaar zijn shoveltje.Maar als je nieuwe units koopt die kapot zijn,ze vervolgens niet vergoedt krijgt,ding laat reviseren zondser resultaat en vervolgens voor 400 e jims units koopt ben je al met al meer dan 1000 e kwijt.Word je niet vrolijk van.Zeker als je weet dat ie ook nog een hydra rijdt. :} :}
Volgens mij overweegt ie de aankoop van een twinkie. :?
ik vermoed 2 kanten aan het verhaal.
een nosecone komt niet zomaar los,moet je wel redelijk dom sleutelen.
Jaren met vaste stoters gereden zonder probleemwel veel nastellen
reviseren??? ruim begrip in deze, wat is er precies gedaan dan?
 
Dit is het verhaal wat ik gehoord heb.Top end revisie incluis installatie solids gebeurd door bedrijf met toch een goeie naam.Daarna kwam dus de cone los.
 
Denk NET dat alle zaken het moeten gaan hebben van hun service :Y
Je zult zien er blijven alleen nog zaken/shops/winkels what ever over die nog service leveren/geven. Onze beurs wordt alsmaar smaller, we kijken rond (veel meer dan vroeger), we kunnen die euro ook maar 1 keer uitgeven.
Prijzen ontlopen zich niet, dus terug naar vroeger, aandacht voor de klant, "klant is koning", vriendelijk woord, etc. etc.
We zijn er allemaal gevoelig voor of aan.

Och, mag niet klagen over die zaken waar ik kom :Z
Ik zit in een ander vlak maar wel in de automotive.
je pakt 2 dingen tegelijk : service en prijs.
-wil je cheap krijg je cheap en dus ook slechte service
-wil je service dan zit daar een prijskaartje aan
-wil je kwaliteit en service (en waarom ook niet!!!) moet je niet zeiken
over de prijs.

just my 2 cents
 
Ik zit in een ander vlak maar wel in de automotive.
je pakt 2 dingen tegelijk : service en prijs.
-wil je cheap krijg je cheap en dus ook slechte service
-wil je service dan zit daar een prijskaartje aan
-wil je kwaliteit en service (en waarom ook niet!!!) moet je niet zeiken
over de prijs.

just my 2 cents
Als ik zeg "een bedrijf met een goeie naam" bedoel ik dus niet een Hd dealert of beginnend shopje maar een bedrijf waar je je shovel of pan per uitstek naartoe zou brengen.

 
Dit is het verhaal wat ik gehoord heb.Top end revisie incluis installatie solids gebeurd door bedrijf met toch een goeie naam.Daarna kwam dus de cone los.
wat heeft een topend revisie met de nokvolgers te maken en de nosecone in het bijzonder ?

-top-end is koppen en cilinders
-lower-end is carter,nokken,volgers,kruk etc.

dat is het verhaal wat ik heb gehoord dat is net zoiets dat als jij
van je fiets valt je aan de andere kant van de straat een dodelijk ongeluk hebt gehad.
 
Als ik zeg "een bedrijf met een goeie naam" bedoel ik dus niet een Hd dealert of beginnend shopje maar een bedrijf waar je je shovel of pan per uitstek naartoe zou brengen.
wie zou dat moeten zijn in vlaaienland(zoals je zelf zegt)[limburg]
bij mij komt er niemand op
 
wat heeft een topend revisie met de nokvolgers te maken en de nosecone in het bijzonder ?

-top-end is koppen en cilinders
-lower-end is carter,nokken,volgers,kruk etc.

dat is het verhaal wat ik heb gehoord dat is net zoiets dat als jij
van je fiets valt je aan de andere kant van de straat een dodelijk ongeluk hebt gehad.
Hij bracht zijn motor weg om het probleem van de tik te laten beoordelen en besloot toen tevens zijn top end te laten doen.Niet zo moeilijk he.Waarom de cone loskwam weet ik niet.Diwe heeft wel 11 jaar goed vastgezeten.
 
wie zou dat moeten zijn in vlaaienland(zoals je zelf zegt)[limburg]
bij mij komt er niemand op
Was niet in Limburg.Maar mij is het niet gebeurd.Tevens los ik problemen altijd zelf op en ga ik bedrijven niet op het internet zwart maken.Wel zo netjes.
 
Hij bracht zijn motor weg om het probleem van de tik te laten beoordelen en besloot toen tevens zijn top end te laten doen.Niet zo moeilijk he.Waarom de cone loskwam weet ik niet.Diwe heeft wel 11 jaar goed vastgezeten.
het gaat ook niet om bedrijven zwart te maken maar zoals blijkt zijn er altijd 2 kanten aan het verhaal.
3 x een handeling waar hij zelf ook aan heeft gesleuteld, misschien heeft hij zelf wel aan de nosecone gezeten,dat weet niemand.
fouten worden gemaakt,het gaat er meer om hoe ze worden behandeld
 
aparte opmerking voor iemand die het topic gestart is :?
Is dat zo?Dacht niet dat ik ergens een naam of adres genoemd heb.Kreeg alleen een aha-erlebnis van 16 jaar geleden toen ik zijn ellende hoorde.Dasht dat het niet meer bestond.
 
Unit huisen demonteren , units eruit en de huizen aan de buiten kant opspuiten.
Met een hulpstuk in de draaibank uit draaien en een bronzen bus erin zetten , deze honen naar de maat van de goedkope evo units, dan even de stoterstangen 1cm inkorten en je hebt de eerste KM geen problemen meer.
Als je wil heb ik er wel foto's van maar dan moet ik eerst weer een gevecht met mijn pc aan.
 
is dat zo ?



over demoniseren gesproken, één kam scheren e.d.
Helaas zoals altijd zijn er een paar rotte appels die het voor de goeien verpesten. Ik heb mijn beste ervaringen bij de kleinere bedrijfjes zonder (of met weinig)personeel. Je zult mij niets zien kopen bij harleyworld of safe. Ik wil zaken doen met iemand die betrokken is bij het geheel.
 
Unit huisen demonteren , units eruit en de huizen aan de buiten kant opspuiten.
Met een hulpstuk in de draaibank uit draaien en een bronzen bus erin zetten , deze honen naar de maat van de goedkope evo units, dan even de stoterstangen 1cm inkorten en je hebt de eerste KM geen problemen meer.
Als je wil heb ik er wel foto's van maar dan moet ik eerst weer een gevecht met mijn pc aan.
heb je het nou over de nokvolgerhuizen uitdraaien of de nokvolgers zelf

kan me er niet iets bij inbeelden
 
Units van een shovel hebben vergeleken met die van een evo een kleine diameter, wil je dus een evo unit in het shovel huis krijgen dan moet je dit huis eerst uitdraaien.
 
Units van een shovel hebben vergeleken met die van een evo een kleine diameter, wil je dus een evo unit in het shovel huis krijgen dan moet je dit huis eerst uitdraaien.
uitdraaien en een bronzen bus erin,dan worden de wanden van de nokvolgerhuizen wel heel dun.
daarbij komt dat nokvolgers van een evo olie doorvoeren naar de tuimelaars
waar laat je dat?
ze zijn ook lager als een shovel nokvolger met unit dus het inkorten van de
stoterstangen begrijp ik ook niet.

het inspannen van de huizen onder die hoek ,draaien,bussen draaien, hohnen
en unit.
is het dan niet gewoon goedkoper om jims powerglides te kopen
 





Hier de foto's van het opspuiten en uitdraaien van de huizen, plus de hulpstukjes om het in de draaibank in te spannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan