Camera op de motor

Ik ben nu echt wel aan het twijfelen. Ik dacht voor de Bandit te gaan maar de Eken is een stuk goedkoper. Bijkomend voordeel van zo'n Go Pro kloon vind ik dat je hem voor je kinstuk van de helm kunt monteren, dat geeft volgens mij het beste beeld.
Dilemma dilemma!

Ik zou dan gewoon voor zo`n GoPro Kloon gaan, mocht je ooit willen upgraden naar een echte GoPro kun je de mount laten zitten en hergebruiken.

1 Tip, koop wel echte GoPro Accesoires, die van die B-Merk camera`s gaan eerder kapot en je wil je camera niet kwijtraken.
 
Ik ben nu echt wel aan het twijfelen. Ik dacht voor de Bandit te gaan maar de Eken is een stuk goedkoper. Bijkomend voordeel van zo'n Go Pro kloon vind ik dat je hem voor je kinstuk van de helm kunt monteren, dat geeft volgens mij het beste beeld.
Dilemma dilemma!

Ik heb zo'n Eken H9R. Prima camera voor een mooie prijs. Maar... als ik de beelden van de GoPro 5 zie dan verbleekt de kwaliteit van de Eken. Mijn volgende camera wordt zeker een in de betere segment.
 
Laatst toch via via een gopro 4 hero black gekocht.
Alleen wat zijn nu de beste instelling om op te zetten voor tijdens het motor rijden ?
Op youtube zie je echt door het bomen het bos niet meer.
Hoop dat iemand me ff de goede richting op kan helpen.
Heb het gevoel dat de filmpjes nog wel wat beter/mooier kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst toch via via een gopro 4 hero black gekocht.
Alleen wat zijn nu de beste instelling om op te zetten voor tijdens het motor rijden ?
Op youtube zie je echt door het bomen het bos niet meer.
Hoop dat iemand me ff de goede richting op kan helpen.
Heb het gevoel dat de filmpjes nog wel wat beter/mooier kunnen.

Heb zelf een hero3 en ik film met 720P60FPS
De hero4 kan ook 1080P60FPS
Dat zou ik persoonlijk doen.

Mooi vloeiend duidelijk beeld
 
Ik heb zo'n Eken H9R. Prima camera voor een mooie prijs. Maar... als ik de beelden van de GoPro 5 zie dan verbleekt de kwaliteit van de Eken. Mijn volgende camera wordt zeker een in de betere segment.

Ik deel die mening, de Eken is een prima camera maar zeker geen GoPro.
Zodra de Eken aan vervanging toe is ga ik ook voor een Gopro.
 
Ik vind een go pro gewoon zwaar overprized... Voor minder geld is er iets te krijgen dat minstens even goed is. En nee, dan bedoel ik dus geen Eken h9r.
Sony heeft bijvoorbeeld hele fijne camera's.
 
SJ4000/5000 heeft ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De hoofdreden dat ik niet met zo'n camera rij is dan ook niet de prijs maar dat ze zo aerodynamisch zijn als een baksteen.
 
Ik heb toentertijd redelijk veel zitten vergelijken, en dan ging het tussen een Go Pro (geen idee welke, dacht de 4) en een sony as 200. Daarbij gaf de Sony beter beeld, betere stabilisatie, etc...
Voordeel van een Go Pro (kloon) is dat er een gigantische markt is voor accessoires.
 
AliExpress!


Net een Selfistick ontvangen voor de GoPro via AliExpress..

Voelt best goed aan!

Van de week eens mee rijden. 8-)
 
Via Gearbest heb ik vorige maand een Exelvan actioncam gekocht. Al met al iets meer dan 4 tientjes. Vervolgens nog een 32 GB microsd en een "holle" helmmount aangeschaft.
De camera nog niet op de helm gemonteerd, maar wel via een zuignap op de kuip. Trillingvrij wordt het natuurlijk nooit, maar de beelden waren prima om aan te zien zolang je maar niet op een klinkerweg rijdt
Deze week de camera op mijn fietshelm gemonteerd en mijn vaste MTB route gereden in het Drents Friese woud.
Het beeld is prima, het geluid wat minder. Ik ben er wel blij mee. Eerst eens wat ervaring opdoen met deze camera en het monteren van de beelden. En blijf ik het leuk vinden, dan kan ik in de toekomst altijd nog eens kijken naar een betere en duurdere camera.
Mijn zoon heeft vorig jaar een GpPro Hero gekocht. Twee keer gebruikt en daarna in de kast beland.
 
Welk type is een beetje vergelijkbaar van Sony?

Voor ongeveer zelfde prijs (of minder) kan je een AS300 halen (vergelijkbaar met Hero 4, zonder 4K)
Hoef je niet eens een microfoon converter extra bij te kopen :)

En zoals motorduiveltje zegt: Gopro accessoires gebruiken kan zeker! Op AliExpress een heleboel mounts en tripod adapters besteld om zoveel mogelijk combinaties te kunnen maken voor op de motor *D
 
Mijn Eken H9r lijkt het op te geven.
Zonder behuizing is er niks aan de hand maar met behuizing loopt hij vast na zo'n 10 minuten en moet ik de accu verwijderen om hem weer aan de praat te krijgen.
Hij lijkt te heet te worden met behuizing.

Ga hem nog wat verder testen en anders maar garantie claimen.
 
Mijn Eken H9r lijkt het op te geven.
Zonder behuizing is er niks aan de hand maar met behuizing loopt hij vast na zo'n 10 minuten en moet ik de accu verwijderen om hem weer aan de praat te krijgen.
Hij lijkt te heet te worden met behuizing.

Ga hem nog wat verder testen en anders maar garantie claimen.

Heb deze ook net binnen vandaag heel de dag zonder behuizing gefilmd geen problemen tot nu toe.
Heb wel opgemerkt dat die goed warm word.
 
Het lijkt niet de camera te zijn maar toch de SD kaart.
Schrijf en lees testen gaan prima maar zodra ik er data naar toe kopieer valt de snelheid na een tijdje terug naar 12KB/s.
Ander SD kaartje er in en hij draait al een uurtje zonder problemen.
 
Nee hoor. Eerst maar eens zo'n goedkoop dingetje proberen. Vooral tijdens het mountainbiken ligt een valpartij of aanraking met een overhangende tak op de loer. Moet er niet aan denken om dan met zo'n duur apparaat onderweg te zijn.

Juist daarvoor zijn gopro's gemaakt. Die van mij is met skien ook al vaker hardhandig tegen de grond gekomen. Van de week is ie bij ons thuis ook nog een keer over de vloer gegaan. Moeten ze tegen kunnen.
 
Het lijkt niet de camera te zijn maar toch de SD kaart.
Schrijf en lees testen gaan prima maar zodra ik er data naar toe kopieer valt de snelheid na een tijdje terug naar 12KB/s.
Ander SD kaartje er in en hij draait al een uurtje zonder problemen.

Top goed om te weten bedankt!
 
Juist daarvoor zijn gopro's gemaakt. Die van mij is met skien ook al vaker hardhandig tegen de grond gekomen. Van de week is ie bij ons thuis ook nog een keer over de vloer gegaan. Moeten ze tegen kunnen.

Ben die van mij ook al eens verloren tijdens het rijden, had hem op het duostepje gezet maar daar had hij niet genoeg grip.
Behuizing had krassen voor de lens dus die moest vervangen worden maar verder niks aan het handje.
 
Nee hoor. Eerst maar eens zo'n goedkoop dingetje proberen. Vooral tijdens het mountainbiken ligt een valpartij of aanraking met een overhangende tak op de loer. Moet er niet aan denken om dan met zo'n duur apparaat onderweg te zijn.

GoPro van het stuur af gevlogen met 160 km op de BAB.
Filmt gewoon door en een paar krasjes op de het huisje waar je de camera in stopt.

Ze zijn hiervoor gemaakt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan