Miss Chopper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss Chopper

Rookie
15 mei 2006
10
0
Hallo allemaal *O*

Nou daar ben ik dan...nieuw hier :}

Ik ben druk bezig aan 't kijken voor mijn eerste motor en eerlijk gezegd heb er geen bal verstand van :?
Heb op het moment 2 motoren op het oog als beginnersmotor, Kawasaki EN500
of een Honda Shadow VT600 :] allebei uit 1990.

Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Groetjes Miss C. :W
 
hmm kawa ken ik niet maar de vt600 shadow heb een aantal keren gereden en vind ik op zich best een fijne fiets om te rijden :]
Je moet ze eigenlijk beide even proberen om een goede keuze te kunnen maken ;)
 
de Suzuki Savage is nog mooier ;) Shadow vond ik wel leuk rijden maar al vrij zwaar, de EN500 heb ik pas een keer op gereden, vond het wel grappig maar niet echt een mooie chopper...
 
Ik ben druk bezig aan 't kijken voor mijn eerste motor en eerlijk gezegd heb er geen bal verstand van :?
Heb op het moment 2 motoren op het oog als beginnersmotor, Kawasaki EN500
of een Honda Shadow VT600 :] allebei uit 1990.

Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Ik zou allereerst een technisch onderlegde vriend of kennis vragen.

Maar: rij er eens een proefritje op. De ene (fabrieks)chopper rijdt heel anders dan de andere. Ik zou degene kiezen die voor jouw gevoel het prettigst rijdt. Meestal ga je jezelf meer en meer ergeren aan de onhebbelijkheden die de eerste dag al opvielen.

En kijk ook naar het dagelijkse onderhoud. Hoeveel profiel zit er nog op de banden, is de accu nog fris, verbruikt hij (zichtbaar) olie?

Wees voorzichtig met verbouwde exemplaren. Er zijn technische hoogstandjes bij en er zijn totaal mislukte (maar mooi uitziende) projecten te koop. Laat zo'n verbouwd exemplaar grondig nakijken door een vakman. Sommige exemplaren zijn alleen nog maar geschikt als decoratie.

Luister ook naar de geluiden uit het blok. Als het klinkt als een blikje met losse knikkers, is het niet goed. Een herriepijp kan goed beluisteren best wel moeilijk maken.

Succes.


P.s. Ik heb nog wel een Savage uit 1986 voor je.
mei20065.jpg


Eventueel met voorzet-ruit:
Scherm2.jpg
 
Hallo allemaal *O*

Nou daar ben ik dan...nieuw hier :}

Ik ben druk bezig aan 't kijken voor mijn eerste motor en eerlijk gezegd heb er geen bal verstand van :?
Heb op het moment 2 motoren op het oog als beginnersmotor, Kawasaki EN500
of een Honda Shadow VT600 :] allebei uit 1990.

Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Groetjes Miss C. :W

motorisch zijn beide oersterke motoren,
persoonlijk vind ik de kawa er niet uit zien, en de honda VT/VLX een van de weinige mooie lichtere jap choppers, dus ik zou je de VT aanraden (of een VLX)

heel makkelijk te rijden, het honda blok leent zich wat meer voor zo'n motor vind ik persoonlijk
 
Ik zou allereerst een technisch onderlegde vriend of kennis vragen.

Maar: rij er eens een proefritje op. De ene (fabrieks)chopper rijdt heel anders dan de andere. Ik zou degene kiezen die voor jouw gevoel het prettigst rijdt. Meestal ga je jezelf meer en meer ergeren aan de onhebbelijkheden die de eerste dag al opvielen.

En kijk ook naar het dagelijkse onderhoud. Hoeveel profiel zit er nog op de banden, is de accu nog fris, verbruikt hij (zichtbaar) olie?

Wees voorzichtig met verbouwde exemplaren. Er zijn technische hoogstandjes bij en er zijn totaal mislukte (maar mooi uitziende) projecten te koop. Laat zo'n verbouwd exemplaar grondig nakijken door een vakman. Sommige exemplaren zijn alleen nog maar geschikt als decoratie.

Luister ook naar de geluiden uit het blok. Als het klinkt als een blikje met losse knikkers, is het niet goed. Een herriepijp kan goed beluisteren best wel moeilijk maken.

Succes.
:^
Het belangerijkste is wat je zelf lekker vind rijden, en wat je mooi vind.
Je zou eventueel ook een virago van yamaha kunnen proberen, al is het maar om te vergelijken.

suc6 met je keuze
 
Bedankt voor jullie reacties en tips!! :}

Ik ben zojuist gebeld dat ik kan komen kijken naar die Shadow.
Er is alleen 1 heel klein probleem.. ik ga pas over 4weken afrijden en dus geen proefrit zelf kan maken :]

Is er een instantie,iets of iemand die je eventueel kan benaderen om de motor te laten nakijken? Mij kunnen ze natuurlijk alles aansmeren :Y

De accu doet het niet volgens die vrouw maar ik heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn....wacht O-) ik zal er een foto bijzetten!

Helaas....het lukt niet :N maar op deze site is hij te zien:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_honda/32695778.html

Ik zou graag jullie professionele oordeel horen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan