Je eerste Knee-Down

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door het hangen ga je juist minder plat, hang je niet ga je juist plat en zal het eerder fout gaan.
Het gevoel van nu gaat het lukken heb je al als je de bocht ziet, als je echt aan het nadenken bent tijdens het sturen ben je nog niet klaar voor deze acties
 
vraagje: als je zo naast je motor gaat "hangen" krijgen jullie dan niet het gevoel van
dat je ieder moment om kunt kieperen?? :? :? :? want wanneer is je gevoel zo ver dat je zeker weet dat je een geslaagde kneedown kunt maken.? Want als je denkt van nu gaat het lukken en halverwege krijg je in de gaten dat het niet gaat lukken door wat voor reden dan ook, dan word het toch wel gevaarlijk of vergis ik me? :?

Als je zo denkt als je een kneedown wilt maken dan denk je teveel na.
Gewoon op 1 bil zitten en geleidelijk platgooien.
Als je dan merkt dat ie naar binnen wilt vallen dan gedoseerd meer gas geven en op deze manier de bocht ''uittrekken''.
 
vraagje: als je zo naast je motor gaat "hangen" krijgen jullie dan niet het gevoel van
dat je ieder moment om kunt kieperen?? :? :? :? want wanneer is je gevoel zo ver dat je zeker weet dat je een geslaagde kneedown kunt maken.? Want als je denkt van nu gaat het lukken en halverwege krijg je in de gaten dat het niet gaat lukken door wat voor reden dan ook, dan word het toch wel gevaarlijk of vergis ik me? :?
Voorheen ging ik nooit naast de motor hangen in een bocht... Gewoon alleen maar oefenen om zo hard mogelijk door die bocht te komen en midden in het zadel te blijven zitten :) . Toen ik eenmaal het gevoel had hoe plat die motor kon (en dat was echt plat) ging ik er eens naast zitten...
Dan heb je je KD zo te pakken... En nu vind ik er niks meer aan. Sterker nog, ik doe het nooit meer :P .
 
lang geleden al eens een andere zwaai geplaatst,updatje, foto van cam waar ik naar zwaai kan ik niet meer vinden :)
full
 
Laatst bewerkt:
bij mijn eerste knee down vergat ik mijn knie uit te steken ;)

ik reed toen nog op een gsxr 750 uit 1993 , en daarzit een plaatje op de einddemper, ik had een beetje haaast, stuurde in en scchhhhhhhhhhhhhhhhhraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaappppppppppppp

de volgende bocht mijn knie toen maar een beetj naar buiten gedraaid, en toen zeten er krassen op mijn lider.

wel zonde van de slider, hij glom meteen niet meer zo mooi '(
 
Vandaag op Zandvoort. Eerst even schrikken, maar daarna verwacht je het en gaat het eigenlijk vrij gemakkelijk.

Leuke ervaring (maar je gaat er niet sneller van ;) )
 
Zo, vorige week kon ik alleen de linkerknie maar aan de grond krijgen. Na een uurtje klooien heb ik het trucje nou wel onder controle, met allebei de benen. ;)

sliders.jpg


Op het stukje weg waar ik aan het oefenen heb ik in ieder geval genoeg staan schelden. Elke keer als ik aan het optrekken was voor de bochtencombinatie rechts-links kwam er weer zo'n k*t auto aan, waardoor ik weer van voor af aan kon beginnen... -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan