Je eerste Knee-Down

Status
Niet open voor verdere reacties.
mmmm.. das weer 2 1/2 jaar geleden ik had nog geen rbw, stiekum op een mito oefenen op de parkeerplaats en van het een kwam het ander...

(de eerste 4 kneedowns gingen goed daarna schrok ik van m'n knie
die erg hard het asfalt raakte en trok hem
terug.. |( dat werd ook mijn eerste schuiver)

14.000km later en in het bezit van een roze papiertje ging het pas weer...
 
mijn eerste was op klaverblad a4/a9 bij a'dam. toen het lukte was ik wel zo onwijs goddelijk blij dat ik ben gestopt om op de vluchtstrook te gaan dansen e.d. iedereen lachen natuurlijk maar dat scheelde me niks

was trouwens echt het domste wat ik in mn motor leven heb gedaan.

Knieneertjes oefenen met vangrails om je heen maar ja...........
 
Eerste kneedown......

Dat was vier jaar geleden, na een avond gefrustreerd afritten pakken en het maar niet halen. Zwaar de pee in.

Avond erna rij ik over een rotonde en voila, daar ging hij. Reed daarna rechtdoor, stapte af en ben toen even mijn knie gaan bewonderen met mijn mondhoeken achter mijn oren.

Ben teruggereden naar de rotonde en heb mijn hele kneepad opgereden. Ja inderdaad, heel zielig rondjes gereden. Maar wat een goed gevoel had ik daarna met sturen.

Sinsdien probeer ik het mezelf een beetje af te leren. Vind het eigenlijk te link op de openbare weg, er kan altijd iemand zand verloren zijn of olie of andere bende. Elke keer neem ik me weer voor om het niet meer te doen, al vier jaar lang. Maar ja, die afritten blijven maar schreeuwen om geschraapt te worden.
 
kzal geen namen noemen, maar sommige moeten er wel schandalig naast hangen om in godesnaam het afsalt te raken... geen porum.

Het gaat toch primair om bochtensnelheid, dacht ik, en om je grondspeling te vergroten ga je ernaast hangen...


mijn eerste kd?
geen idee... waarschijnlijk oprit vanaf "de Meer" naar de A10, lekker korte bocht.



:^ , verder ben ik het met Paul eens *D , je "voelt" waar je ergens zit!
Bijkomend voordeel is dat als er gegleden wordt je makkelijker kán opvangen! })
KD is voor mij iig geen doel meer :P , eerste keer is trouwens pas 7 jaar geleden op een 95'er YZF 750R! Door mijn korte pootjes moest ik er toen ook als een idioot naasthangen.
Was btw ook meteen de eerste keer op Zolder dat ik onder die vervloekte 2 min kwam :X

full



Platter kán wel hoor :P
 
Jaartje geleden, was er toen erg op gefocused is nu wel minder maar bij mooie bochten kan ik t niet laten })

Op assen mooie bochten zat! Zie Piccie


full
 
Eerste niedaun was pas deze zomer ergens op een rotonde en daarna de rechter slider op de baars. Ik heb het nooit als doel gezien, had ook nooit een pak met sliders (helpt ook wel). Dus na 10 jaar rijden pas m'n knietjes aan de grond. Ik moet zeggen dat het op een fazer niet helemaal natuurlijk aanvoelt om je knietjes aan de grond te rijden. De voetsteunen staan vrij laag en het stuur vrij hoog waardoor de hoek die je knie met de weg maakt vreemd is. Eigenlijk zouden de steunen wat hoger moeten staan omdat dan de hoek die je knie maakt wat kleiner is en het daarom makkelijker is. Maar het is wel leuk vooral op rotondes
 
hahaha
idd, dat hadden ze beter mogen maken. ach voor de rest weinig klagen, veel motor voor weinig geld
 
mijn eerste kneedown was vorig jaar in augustus op mijn rs-125.. heh ik heb nu ZX-7R en ik ben maar een klein mannetje van 1m74 en ik weeg 64kg *D eerst nog maar goed oefenen dan komt het vanzelf wel weer denk ik :P
 
mn eerste kneedown moetnog komen.., vind het allemaal wel angstig.. maaroefening baart kunst neem ik aan
 
Zitten die van een R1 hoog genoeg, denk je ?

Dan lukt het mij ook *D
Links en rechts...op de openbare weg :P en geen gemoraalridder, is mn eige keus....

Enne, knie aan de grond kan handig zijn...vooral als ie gaat glijden...Helldesker heeft het nog van dichtbij mogen aanschouwen *D Op weg naar de Nordschleiffe, de B258, 180 graden bocht, ik reed gewoon op mn voorband en knie...achterwiel was lekker aan het glibberen....maar ja, is allemaal goed gegaan, Joeri vond ut wel een raar gezicht :P
 
Dan lukt het mij ook *D
Links en rechts...op de openbare weg :P en geen gemoraalridder, is mn eige keus....

Enne, knie aan de grond kan handig zijn...vooral als ie gaat glijden...Helldesker heeft het nog van dichtbij mogen aanschouwen *D Op weg naar de Nordschleiffe, de B258, 180 graden bocht, ik reed gewoon op mn voorband en knie...achterwiel was lekker aan het glibberen....maar ja, is allemaal goed gegaan, Joeri vond ut wel een raar gezicht :P

Poser :P



















;)
 
Op zondag 17 november 2002 20:40 schreef Maximum het volgende:Dan lukt het mij ook *D
Links en rechts...op de openbare weg :P en geen gemoraalridder, is mn eige keus....

Is ook niet zo moeilijk, gewoon plat leggen die handel

Heb op Zolder zelfs het blok (links) aan de grond gereden, en dat was niet mijn eigen keus....
De grondspeling van de R1 had wat meer mogen zijn.....
 
Op zondag 17 november 2002 20:04 schreef Ronald Voncken het volgende:
Iedereen heeft nu wel zo ongeveer een kneedown gemaakt, zullen we dan nu maar overstappen op de footrestdowns :+

/quote]


Waarom sla je die footrestdowns niet ook gewoon over. Dan gaan we praten over de stuurtrillingsdemperdowns.................... :) :)
 
Mijn eerste was op Lelystad met de RF. Ik reed alles aan de grond. De uitlaat volgde al snel en daar was ik minder blij mee. Dus met een broek vol poep de baan af en toen achter een instructeur aan om het verzitten te leren. Zie het resultaat.

marcel_knietje_aan_de_grond-kl.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan