Je eerste Knee-Down

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slipperclutch of niet, ik doe het hem niet na. De KD is al een hele kunst, net als de slide. Laat staan tegelijkertijd. Het enige wat mij lukt is het posen.
Je zal mij ook niet horen zeggen dat ik het hem na doen. :+
Misschien een pussy-slide en daarna korte kneedown. :+
Maar een slide is wel redelijk wat makkelijker met een slipperclutch. :9

_O-Maakt niet uit :N
Dan doet hij nog steeds 2 dingen tegelijk :+
True true. :9
 
Je zal mij ook niet horen zeggen dat ik het hem na doen. :+
Misschien een pussy-slide en daarna korte kneedown. :+
Maar een slide is wel redelijk wat makkelijker met een slipperclutch. :9
Die snap ik even niet.... een slipperclutch voorkomt (of doet een poging tot...) juist dat het achterwiel stil gaat staan volgens mij....?

De slides zoals hier uitgevoerd worden juist ingezet met het terugschakelen....?
 
Die snap ik even niet.... een slipperclutch voorkomt (of doet een poging tot...) juist dat het achterwiel stil gaat staan volgens mij....?

De slides zoals hier uitgevoerd worden juist ingezet met het terugschakelen....?
ja en dat doet de slipperclutch voor je.
Bij het terugschakelen moet je achterwiel niet blokkeren. De slipperclutch zorgt ervoor dat die compressie stampende cillinders niet hortend en stotend het achterwiel afremmen, maar vloeiend het achterwiel langzamer laten gaan (en langzamer laten draaien dan het voorwiel), waardoor je gecontrolleerd het achterwiel ernaast kan zetten en je niet met een stuiterend achterwiel naar de bocht toe komt zetten.

Op de SM (geen slipperclutch) schakel ik terug in de ankers, en de achterrem er "licht" op en de koppeling oplaten komen tot de motor genoeg afremd en de achterkant aan t sliden is, daar houd je de koppeling dan slippend vast.
de rem + koppeling zorgt ervoor dat je achterwiel vloeiend blijft draaien, ipv te bokken op de compressie slagen.

met de TLR schakel ik terug en kan ik in principe zo de koppeling los laten en hetzelfde effect bereiken. door de slipperclutch, al noemen ze dat kreng anders: "Back Torque Limiter"

een klein schakel/inschattings foutje is ook beter op te vangen doordat de achterkant niet gelijk mijlen ver uitbreekt, maar soepeltjes naar buiten glijd :9~
 
Laatst bewerkt:
aaaah, ok.... zit er op de appie idd ook een, maar ben niet zo in-to de slides :)

de gecontroleerde dan :+
Op de SM bij elke mogelijkheid, aldoende leert men, nog niet echt diep de bocht in. :$
Op de TLR bij de haaksebochtjes op dijkjes wil ik t altijd wel ff proberen, maar is me iets te zwaar, weeg zelf maar 67kg, durf hem dus niet echt naar buiten te gooien '(
 
paar kneedowns en een hele kleine slide bij (ik geloof) 2:49! }) :+

http://video.google.nl/videoplay?docid=-2575131023041680278&q=einde+a4&ei=hB0gSM7GKJuKigK1nqnLAQ
 
Laatst bewerkt:
Xaus nog eens vanuit een andere hoek...

full


edit: hier kun je ook goed de positie van zijn voeten zien!
 
Laatst bewerkt:
ok... als je dat een slide noemt... beschouw ik dat vanaf nu horend bij het normale sportieve weggedrag ;)

ik zal kleine ff vet drukken :+

hier begon het een beetje mee, daarna ben ik steeds meer gaan klooien (oude achterband) tot ik rubber strepen van 2 a 3 meter op het asfalt aan het neerleggen was.. toen alleen bijna met een highsider er vanaf omdat mijn achterkant wel erg ver aan het uitbreken was en ik het iets te ruig en ongecontroleerd deed. Sindsdien gaat het alleen nog maar rustig en gecontrolleerd anders krijg je dit soort dingen.... (uiteindelijke ook een mooie KD!)

full


PS: Als ik echt wil sliden koop ik wel een SM! *D
 
Laatst bewerkt:
Effe rustig mensen ,'k heb vanmiddag geen tijd om een nieuw topic te openen :N

'k moet ineens werken :(

@M3cury
Heb je dat word bestand nog :?
Ander kan jij em bv openen :P

PS:
31
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan