Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathh

MF veteraan
12 jul 2005
4.849
221
Beek (Lb)
Op donderdag 31 januari 2008 de beginpagina maar eens aangepast. Speciaal voor mensen die hier nieuw zijn en geen 96 pagina's met oa slap geleuter willen doorkauwen en alleen zinnige zaken over deze waanzinnige fiets willen lezen. De documentatie is nog niet compleet maar zal regelmatig worden geupdate. De eigenaren staan in volgorde van aanmelding.. Veel leesplezier.

morini.jpg


MOTO MORINI CORSARO 1200 SPEC

Displacement: 1187.00 ccm (72.43 cubic inches)
Engine type: V2
Stroke: 4
Power: 138.12 HP (100.8 kW)) @ 8500 RPM
Torque: 123.00 Nm (12.5 kgf-m or 90.7 ft.lbs) @ 6700 RPM
Bore x stroke: 107.0 x 66.0 mm (4.2 x 2.6 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Cooling system: Liquid
Clutch: Multiplate in oil bath
Dry weight: 199.6 kg (440.0 pounds)
Seat height: 805 mm (31.7 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,440 mm (56.7 inches)
Frame type: ALS450 steel tubular trellis with varying diameters (Verlichi)
Front suspension: Marzocchi upside-down fully adjustable fork with 50 mm legs
Rear suspension: Progressive linkage with Sachs adjustable monoshock
Suspension travel: 130 mm (5.1 inches) front and 130mm (5.1 inches) rear
Tyre dimensions: 120/70-17 front and 180/55-17 rear
Brakes: Double disc 320mm (12.6 inches) front and single disc 220mm (8.7 inches) rear
Exhaust system: Double silencer, 3-way catalytic converter and oxygen sensor
Fuel capacity: 17.00 litres (4.49 gallons)
--
Uitvoeringen:
Moto Morini Corsaro 1200
Moto Morini Corsaro 1200 Competizione
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
Kleuren:
Geel / Zwart / Rood
Verschillen zijn simpel;
De Competizione en de Veloce hebben een zwart frame (ipv rood) en nog wat meer zwarte onderdelen.
Tevens hebben ze beideTermigoni uitlaat-dempers en een race-ECU.
De Veloce heeft hierbovenop verbeterde achtervering (aan te raden voor mensen die meer dan 80kg wegen en veel gas geven)
De Competizione heeft een heel veel carbon onderdelen.
De Veloce en Competizione hebben 147pk en 1 a 2 nm's meer koppel.
Dit komt door de andere ECU en dempers.
--
Tests: ..................
--
Foto’s Corsaro Dag half: 8 okt 2006
bennieboy in "Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 120..."
Foto’s Corsaro Dag 1: 1 april 2007
Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Foto’s Corsaro Dag 2: 6 mei 2007
Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Corsaro Dag 3: 8 juli 2007
http://www.playgroundcreations.nl/CorsaroDag3/
Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Corsaro dag 4: 16 september 2007
Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Corsaro Circuit Dag 1: 27 september 2007 - Circuit Zolder
Fraanske in "Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 120..."

EERSTVOLGENDE CORSARODAG : Zondag 6 april 2008

Corsaro Bezitters:
mathh
morinia.jpg

moriniklaara.jpg

Aanschaf mei 2006, kilometerstand op 25-9-2007 8000km.
Aanpassingen: bar end spiegel, GPR e-keur carbondempers, PVM wielen op maat gemaakt, Alarm, Power Commander aangepast, RAC voorvorkveren 10,5 kg/mm, monoshock met Andreani 11 kg/mm veer en een Öhlins binnenwerk, Pirelli Corsa Pro SC2 banden, zwarte koplamprand, duosteunen verwijderd, remklauw achter onder gemonteerd met aangepaste Aprilia adapter
Garantie: display, accu, afdekkap, pakkingen koelvloeistof

bennieboy
IMG_corsaro.jpg


S4nd3r
Waaldijk%2011-3-2007%205529.JPG

vakantie Sander en fabrieksbezoek:
S4nd3r in "Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 120..."
http://celly.pointclark.net/corsaroholidays2007/

fastronald

GiacomoAgostini

boudje

S4R

Fraanske
maart2007043vn9.jpg

71490774197tl5.jpg

71490773672rl6.jpg


Aanpassingen: Rode velgen, rimstriping, verlengd voorspatbord, Xenon verlichting, Quick lock systeem voor tanktas, zadel in twee kleuren, buddyseat in rood overtrokken
Garantie: remschijven voor (waren krom), spietje in motorblok waardoor nokkenas niet meer draaide (motor 5 weken kwijt), hielbeschermer linker zijde, display

RickD
corsaro_gerep_kl.jpg

Garantie: koelvloeistoflekkage, kleur tank afwijkend

tbelgium

fastbk
IMG_0537.jpg


Richard 1981
Garantie: klepgeleiders, koppeling

Camaro
Aanpassingen: Hyperpro monoshock

marmorini
marmorini1.jpg

uitvoering : competizione corsaro 1200
iAanschaf 14 april 2007 kilometerstand op 27-9-2007: 6800 km
Aanpassingen: voorvork nieuwe olie voor ingaande en uitgaande demping, stuurdemper, nieuwe achterveer Ohlins,olie etc van demper aangepast, valdoppen
Garantie: display, nog te vervangen (najaar-winter) linker carterdeel ivm olielekkage.
Verders? Bij nat weer? spontaan groot licht en vocht in display.

Louwheely
Corsaro%20in%20Porto.JPG


HertzVanRental
garantie: koppakking

edwin corsaro

leonn
garantie: startmotor, versnellingsschakelaar

__scheurneus__

PeterV
garantie: nokkenas, koppelingsplaten

jan62

Flying Eagle
garantie: accu, ECU, display, cylinderkoppen, tankdop

LACSAP
zwarte Veloce 1200 (maart 2008)

PinoY
zwarte Veloce 1200

WIM1234
zwarte Competizione 1200 (2007)
Foto3LRT.jpg

Foto1LRT.jpg

aanpassingen: Rizoma spiegels

laatste update 31-01-2008
 
Laatst bewerkt:
Heel erg mooie motor!!! Heb hem maar 1 keer live mogen aanschouwen en dat was op de motorbeurs dit jaar. Zeker indruk gemaakt :Y

Ben benieuwd wie er allemaal mee rijd op dit moment.
 
Tevens voor deze eene keer, te koop op dit Topic. *O*

Zon werende spiegels. 2 stuks voor de prijs van 3. _O-
 
(Afbeelding)

Drie weken geleden een nieuwe zwarte gekocht in Den Bosch. Motor bevalt me prima, maar pas nadat ik met de voor- en achtervering ben gaan stoeien. Daarvoor stuurde de motor een beetje vaag. Nu gaat het perfekt. Ben nog altijd aan het inrijden en dat schiet niet op met dit weer.
Vanmiddag ff bij Motorado in Leeuwarden op een zwarte in de showroom gezeten,prachtig mooi in deze kleur,had ik nog niet eerder gezien,maar heb helaas een nieuw koekblik in bestelling staan,maar anders.... ;)
 
Ja natuurlijk, ervaringen genoeg opgedaan.
De motor is een moeilijke starter (accu aan de kleine kant)en verslikt zich wel eens bij lastwissel (uitrollen en dan gas erop), maar dat zijn volgens mij kinderziektes die met een software update binnenkort verholpen zijn. Door tijdgebrek heb ik nu pas de eerste 1200 km er op zitten en moet hij voor zijn eerste beurt gebracht worden. Kijken wat ze te zeggen hebben.
Qua sturen vind ik persoonlijk dat af fabriek de vering te comfortabel staat en heeft hij veel te weinig veervoorspanning aan de achterkant. Daardoor moet er nog wel eens gecorrigeerd worden in een bocht als het gas er niet op zit. Daarmee ben ik nu nog altijd aan het stoeien en het einde is in zicht.
Er zitten Pirelli's op en daar moet ik nog aan wennen, ik ben nl al jaren een Battlax-rijder. Uit de bocht en gas erop gaat nu waanzinnig. Ook het geluid is aan de waanzinnige kant, de uitlaat valt mee, maar het inlaatgeluid is verslavend, dat overheerst alles.
Ik heb recent GPR uitlaten gekocht in Italië
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=315[/url]
en ik verwacht ze deze week binnen. Ben benieuwd.
Tevens een setje gebruikte OZ wielen van een Aprilia factory op de kop getikt, die ik passend ga maken. Die zijn een stuk lichter dan de originele Brembo wielen.
De motor is superstabiel in langgerekte bochten, ook volgas, en eveneens op hoge snelheid. De windbescherming is redelijk tot 160, daarboven beginnen de nekspieren te groeien. Maar dat vond ik niet zo erg. Wheelies zijn niet mijn ding, maar zelfs in 4 een handvol gas in het juiste toerengebied en het wiel gaat spontaan de lucht in. Hernemimgen in alle versnellingen geweldig verslavend. Remmen zijn grandioos, niet zo fel als radiale remmen, maar uiteindelijk net zo goed en perfekt te doseren.
De motor is een blikvanger van jewelste (tenminste als mijn vriendin met haar Brutale 910R niet in de buurt is ).
Ik heb er geen spijt van dat ik mijn Hayabusa aan de wilgen heb gehangen en de tweecylindergok genomen heb: de pret met dit speelgoed is enorm toegenomen.
Piccies komen nog wel.
 
Laatst bewerkt:
ok dan...het is ook echt een plaatje!net als de uitlaten wel de non omologato??

als je nou is in de buurt van zeist bent mag je het zeker ff melden...ook al rijd je vriendin erbij met de 910r...


je kan wel zien waar het geld zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat je een goede smaak hebt. Voor mij is dit de mooiste italiaanse motor. De blokconfiguratie spreekt me echt wel aan. Veel koppel zeker? Stoplichtsprintjes geen probleem waarschijnlijk. Stel je voor dat ze in de motogp met 1200cc v-twins gaan rijden. })
 
mooi spul :9~
stuurkuipje is wel wat voor mijn project
wat zou dat kosten zo'n origineel MotoMoriniCorsaro1200koplampkappie ??
 
Ik moet zeggen dat je een goede smaak hebt. Voor mij is dit de mooiste italiaanse motor. De blokconfiguratie spreekt me echt wel aan. Veel koppel zeker? Stoplichtsprintjes geen probleem waarschijnlijk. Stel je voor dat ze in de motogp met 1200cc v-twins gaan rijden. })

bedankt! koppel is mega voor zo'n "lichte" fiets (vergeleken met een busa).
Moet trouwens nog effe kwijt dat de slipperclutch perfekt is. Een keertje een versnelling teveel terug geschakeld en de koppeling werkt dan gewoon als een terugschakelende automaat. Natuurlijk een sterke vertraging, maar het wiel staat niet stil en blijft gewoon draaien! In het koppelingshendel voel je dan wel degelijk dat de koppeling in gevecht is met het achterwiel. Als je dat voor de eerste keer voelt denk je "wat is dit?" . Maar het systeem werkt echt geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik heb ook een corsaro gekocht!! Toevallig ook een zwarte. Aanstaande vrijdag kan ik em halen. *O* Ik heb 4 jaar op een SP1 gereden. Dat 2 cilinder geweld heeft me toch goed te pakken joh. Maar goed.... net als een klein kind kan ik niet wachten totdat het vrijdag is....

:W :W
 
Hey, ik heb ook een corsaro gekocht!! Toevallig ook een zwarte. Aanstaande vrijdag kan ik em halen. *O* :W :W

Heheh eindelijk :} Gefeliciteerd. Ik dacht ondertussen echt dat ik alleen was. Gisteren de GPR uitlaten binnengekregen en het spul ziet er gelikt uit. Alles zit erbij van uitlaten tot nummerplaatbevestiging en andere knipperlichten. Probeer de boel dit weekend te monteren.
 
Daar ben ik echt benieuwd naar. ff foto'tje plaatsen!!. Wel mooi dat alles er op en er aan zit! :Y Ben vandaag aven bij de dealer geweest om te kijken of ie al binnen was. Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen ;) . Stond ie al te pronken in de werkplaats! Alleen wisten ze al wel te vertellen dat er een paar modificaties gedaan moesten worden... 1 er van is een nieuwe CPU want de inspuiting heeft kuren ;( ;( . Dus of ie vrijdag klaar is weet ik nog niet -O- . Maar goed, in het zwart blijft ie wel bruuuuuut hoorrr.

:W :W
 
Daar ben ik echt benieuwd naar. ff foto'tje plaatsen!!. Wel mooi dat alles er op en er aan zit! :Y Ben vandaag aven bij de dealer geweest om te kijken of ie al binnen was. Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen ;) . Stond ie al te pronken in de werkplaats! Alleen wisten ze al wel te vertellen dat er een paar modificaties gedaan moesten worden... 1 er van is een nieuwe CPU want de inspuiting heeft kuren ;( ;( . Dus of ie vrijdag klaar is weet ik nog niet -O- . Maar goed, in het zwart blijft ie wel bruuuuuut hoorrr.
:W :W

Een andere CPU is alleen maar gunstig, dan heb je waarschijnlijk de door mij reeds geconstateerde nadeeltjes niet. Bij welke dealer heb je hem gekocht?
 
Uiteindelijk heb ik 'm gekocht bij motoport Rocanje. Ik ben nog wel op andere plekken geweest om te praten maar daar werd ik toch een beetje verdrietig van..
Ik moet zeggen dat het toch een beetje pijn doet om afscheid te nemen van die SP1, maar jah als ik dan bedenk wat er op me staat te wachten.. dan word ik toch wel heeeeel erg blij 8-) . Ik kan niet wachten om een stukkie te :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan