opknapper of donormotor ?

Oke, vandaag de naalden 2 tandjes hoger gezet (borgringen zaten in het midden dus nu in de onderste ring)

Ben met de sproeiers van 100 naar 120 gegaan maar zou dit niet genoeg zijn dan?
 
Oke, vandaag de naalden 2 tandjes hoger gezet (borgringen zaten in het midden dus nu in de onderste ring)

Ben met de sproeiers van 100 naar 120 gegaan maar zou dit niet genoeg zijn dan?

Mijn 750 ging van 100 naar 116 maar dat was met K&N's, of het genoeg is met deze filters zou ik niet weten.

full
 
Het ligt er een beetje aan hoeveel lucht je originele airbox tegen hield. Bij mij was dat de helft ofzo. :z

Gewoon vergroten totdat de dipjes weg zijn..

Wat bij mij gelde:
Als je ongeveer half gas rijd, en de motor schokt/hapert/houd in, terwijl je de gasnaalden al heel ruim hebt staan, sproeier groter.

Veel mensen zeggen dat de sproeier alleen 75-100% gas bepaald. En half gas puur gasnaald is.
Maar bij het plaatsen van grotere sproeier wordt het mengsel over het hele toerengebied toch rijker.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het toch over de airbox hebt...

zat laatst met me boerenverstand te bedenken dat die luchtslang weer hete lucht (uitlaatgassen) de airbox in blaast. Moet ik er dan bij bedenken dat deze weer opnieuw aangezogen worden, als een soort voorloper van een turbo?

Als de hitte weer wat is afgenomen zal ik toch nog maar eens gaan experimenteren met grotere sproeiers....zijn het geld niet.
 
Zo het is even geleden maar heb me gewaagd aan de timing van de ontsteking aangezien verschillende combinaties van sproeiers en naaldhoogtes niet voldeden.
Timing klopte voor geen meter meer....duurde even voor ik het in de vingers had.
Daarna de originele sproeiers er weer in en naalden weer op halve hoogte gezet.
Nu loopt ie eigenlijk als een zonnetje. Alleen bij optrekken smoort ie.

Nu begonnen aan de tank. geschuurd en ben nu bezig te plamuren. Binnenkort volgen wat piccies.
 
WTF :? :? Ik dacht even dat ik in het verkeerde gedeelte
van het forum zat maar dit is toch echt het chopper gedeelte.

:W :W
 
Maargoed.

Ik was dus begonnen met de tank te schuren....

full


Geen lekker werkje aangezien er onder geel nog oranje en blauw zaten..
En het leek wel een soort plastig of rubber wat eraf kwam :(
 
En eerst even in de plamuur zetten

full


Want het kale ijzer heeft de rare gewoonte om onmiddelijk
te gaan oxideren wanneer je het aangeraakt hebt :Z
 
En toen het luchtfilterhuis.

full


Heb besloten om eerst deze maar te gebruiken omdat ie zo het beste loopt.
Maar deze was echt vet verroest dus eerst maar de schuurmachien erover..
 
Na vele combinaties van sproeiers, naalden en carburateurs heb ik besloten om het blok eruit te gaan halen en nieuwe pakkingen erin te stopppen aangezien die aan best wel wat kanten lekt. Tevens een paar heli coils erin bij de uitlaten.

Binnenkort wel wat piccies, eerst even de olie eruit laten lopen en de motor op zn kant leggen. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan