aanhaalmoment wielmoer

GerardSX-R 600

MF veteraan
12 jan 2006
1.171
1
Weet hierzo iemand wat de aanhaalmomenten van de wielmoer/bout van een gsx-r 600 k1, voor zowel voor als achter. Want kan het nog kwaat als ik ze gewoon met de hand goed vast zet?

alvast bedankt voor de reacties
 
gewoon met de hand niet te vast aantrekken.
de wielmoer is alleen om je lagers en buzzen aan te trekken.
de as blijft zitten door de kleine boutjes in je vork.
ook die moet je niet uit alle macht vastzetten, dan trek je de draad in je vork kapot.
 
Ik schop dit topic even omhoog, een nieuw topic aanmaken leek mij niet wenselijk.

Ik zou graag willen weten welk aanhaalmoment ik moet aanhouden voor de achterwielmoer van een suzuki gsx600f uit 2005. Ik heb gisteren nog gezocht maar ik kan het niet vinden. Helaas kon ik ook geen wph raadplegen. Alvast bedankt.
 
als je een wielbout op ongeveer 110 vast zet zal het wel los lopen

niet letterlijk natuurlijk :P

sommige wat lager maar die gaan van 110 niet stuk
sommige iets hoger maar die zullen niet losgaan als je het met 110 vast hebt gezet.

ik moet ongveer 130 hebben zo uit mijn hoofd...
 
Ik schop dit topic even omhoog, een nieuw topic aanmaken leek mij niet wenselijk.

Ik zou graag willen weten welk aanhaalmoment ik moet aanhouden voor de achterwielmoer van een suzuki gsx600f uit 2005. Ik heb gisteren nog gezocht maar ik kan het niet vinden. Helaas kon ik ook geen wph raadplegen. Alvast bedankt.

De bouwjaren tm 2002 hebben 65 nm op de achteras.
 
Dat ligt meestal zo rond de 100Nm...

als je een wielbout op ongeveer 110 vast zet zal het wel los lopen

niet letterlijk natuurlijk :P

sommige wat lager maar die gaan van 110 niet stuk
sommige iets hoger maar die zullen niet losgaan als je het met 110 vast hebt gezet.

ik moet ongveer 130 hebben zo uit mijn hoofd...

De bouwjaren tm 2002 hebben 65 nm op de achteras.
Ik heb hem met 80nm vastgezet. Misschien nog 10nm erbij dan zal het wel redelijk goed zijn.
 
Vindt het wel apart dat hier altijd precies op de NM een wielbout wordt vast gezet terwijl ik nog nooit bij een garage (en ben in mijn motor carriere al bij veel geweest) nog nooit een monteur een wielbout met een momentsleutel heb zien vastdraaien.
 
ook met 80 zit het vast hoor ;)
maar als je echt zeker wilt zijn van je zaak, een klein druppie loctite op superschoon schroefdraad doen, het liefst iets wat minimale sterkte geeft.

ik doe soms op boutjes waar het misschien niet nodig is loctite van het afdicht soort, niet sterk maar het voegt altijd iets toe :)
bovendien blijft roest op deze manier zeker weten uit je schroefdraad :)
 
helaas heb ik dan telkens de verkeerde monteur gehad bij ALS ik hem weg liet brengen....
Kijk eens in je werkplaatshandboek.

Bij mij (kawasaki) staat voor elk boutje en moertje zon btje het aanhaalmoment in.
 
ook met 80 zit het vast hoor ;)
maar als je echt zeker wilt zijn van je zaak, een klein druppie loctite op superschoon schroefdraad doen, het liefst iets wat minimale sterkte geeft.

ik doe soms op boutjes waar het misschien niet nodig is loctite van het afdicht soort, niet sterk maar het voegt altijd iets toe :)
bovendien blijft roest op deze manier zeker weten uit je schroefdraad :)
Vloeibare pakking ipv die borg....spul. Had ik niet eens aan gedacht.
Dat spul heb ik nog wel ergens in een lade liggen

Bedankt.
 
helaas heb ik dan telkens de verkeerde monteur gehad bij ALS ik hem weg liet brengen....
Kijk eens in je werkplaatshandboek.

Bij mij (kawasaki) staat voor elk boutje en moertje zon btje het aanhaalmoment in.
Uiteraard, is bij alle merken zo, alleen ben je geen monteur als je voor elk boutje, moertje of schroefje een momentsleutel nodig hebt.
 
elk boutje moertje of de wielbout vind ik wel een verschil

zelf gebruik ik de moment sleutel voor bijna alles wat ERG vast moet komen te zitten of precies komt zoals bougies of boutjes in of op het blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan