Sportster 883R gefotosjopped

Banditpro

Die hard MF'er
3 feb 2004
265
0
Limburg
Ik kijk even of jullie kunnen raden welke chopper-ingrepen ik heb gefotosjopt hier bij de 883R. Het zijn 3 ingrepen.
Als ik een sportster zou gaan kopen zou ik hem zo willen hebben maar het zijn de kleine dingen die het doen, en daarom heb ik die kleine dingen veranderd :)
Zo maar voor de lol, maar misschien doorvoerbaar :)

182960.jpg


en dit is het origineel:
883R.jpg

 
Laatst bewerkt:
Kun je die niet gewoon helemaal weg fotoshopperen?

Een of andere grapjas is ook met de mijne bezig geweest...

full
 
Nou vooruit dan maar:
Achterkant verlaagd (schokbrekers scheef gesoept)
Beltcover boven en onderaan (zootje van gemaakt)
Voorvork onderuit en ws iets verlengd
Met alle respect: geen spektakel.
Die van Pepe zien er beter uit.

full
 
Haha die barbie is leuk 8-)

Ik heb vanmiddag voor het eerst dat soort fotoshop bewerkingen geprobeerd, naast selecteren dus roteren, en dupiceren in een andere laag. en ik vond het geslaagd voor de eerste keer (Ik heb wel ooit eens een motor pixeltje voor pixeltje gechopt, uren en uren savonds mee bezig geweest hahaha, terwijl een goede fotosjopper er een goed uur mee bezig is met de trucjes die hij kent.

Ik heb meteen daarvoor een sportster gepakt die ik het liefste zo zie in het echt. In vind dat ik ondanks de ontbrekende perfectie van de fotoshopfoto van de sportster toch een goed plaatje heb van hoe een "chop-idee" tot werkelijkheid komt op beeldscherm :)
Dus alvast een idee krijgen van het eindresultaat.

Wat heb ik veranderd.
1: Ik heb de benzinetank op "frisco" stand gezet, dat betekend bijna bovenop de framebuis, en in het echt is dat dus een sporty-tank met lage tunnel monteren.

2: de voorvork (balhoofd meegepakt, in het echt zal het wel een 6 graden balhoofdplaat-kit worden) is 6 graden onderuit gezet.

3: de achterpartij verlaagd (zal in het echt een 30cm verenset betekenen). De achterpartij heb ik niet echt mooi kunnen maken want na het rotorende-verschuiven in fotosjop houd je dus een wit gat over in je foto..
De achterveren zie je dus op de foto half gebroken, die had ik helemaal mee moeten pakken oid.

Waar het mee begon: De interesse voor de sportster..van alerlei foto's bekijken op het internet (en mijn eigen foto's van 5 harleydagen), want daar staan ze ook lichtelijk veranderd (foto's eigenaren). Maar toen dacht ik dat als ik dat veranderen via fotoshop zou kunnen, ik in 1 keer de goede motor met het gewenste resultaat zie, zodat ik direkt een idee kreeg of met die aanpassingen de sportster wat meer "bigtwin"-look verkregen kan worden. En ik vind dat ik met het fotosjoppen toch een bevestiging krijg dat de look van een sportster door een paar veranderingen groter lijkt, en minder gedrongen (standaard sportster vind ik ook zeker mooi!)
 
Nou vooruit dan maar:
Achterkant verlaagd (schokbrekers scheef gesoept)
Beltcover boven en onderaan (zootje van gemaakt)
Voorvork onderuit en ws iets verlengd
Met alle respect: geen spektakel.
Die van Pepe zien er beter uit.

(Afbeelding)

ziet er niet echt spectaculair uit voor in verhouding toch heftige ingrepen. Als ik zo kijk wil je de hele balhoofd onderuitzetten? Met zulke heftige frame modificaties zou ik de hele motor toch wat meer gaan aanpakken :Y
 
Nou vooruit dan maar:
Achterkant verlaagd (schokbrekers scheef gesoept)
Beltcover boven en onderaan (zootje van gemaakt)
Voorvork onderuit en ws iets verlengd
Met alle respect: geen spektakel.
Die van Pepe zien er beter uit.

(Afbeelding)

tank iets omlaag, (zie verbinding bij zadel) en stuur ook omlaag, of t ziet zo uit, omdat die voorvork zo onderuit satat
 
Ja ik zie zoveel sportster chops op het internet, en er zit op elke motor dan net iets wat ik anders zou doen, dus niet direkt DE perfecte foto kunnen vinden, maar hier alvast iets in een beetje old-style:
Misschien een iets lager stuur. En de vork is hier een 14 graden en heeft 8 inch extra lengte van de vork. Ik zou meer zoveel mogelijk de originele vork willen behouden. (hee ik begin al lekker weg te dromen :) )

P1010085_small1.jpg


En deze foto staat op deze pagina waar een voorvorkfabrikant zijn prudukt op andere fietsen showed.
http://www.chopper-kit-usa.com/sportster_photos_main.htm (www.chopper-kit-usa.com/sportster_photos_main.htm)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zie zoveel sportster chops op het internet, en er zit op elke motor dan net iets wat ik anders zou doen, dus niet direkt DE perfecte foto kunnen vinden, maar hier alvast iets in een beetje old-style:
Misschien een iets lager stuur. En de vork is hier een 14 graden en heeft 8 inch extra lengte van de vork. Ik zou meer zoveel mogelijk de originele vork willen behouden. (hee ik begin al lekker weg te dromen :) )

(Afbeelding)

En deze foto staat op deze pagina waar een voorvorkfabrikant zijn prudukt op andere fietsen showed.
http://www.chopper-kit-usa.com/sportster_photos_main.htm (www.chopper-kit-usa.com/sportster_photos_main.htm)

Dan komt je ontwerp inderdaad dicht in de buurt bij je droom-motor. Ik zou in ieder geval balhoofplaten met een 'hoek' gebruiken i.p.v. het frame te flexen.
 
tot hoeveel graden vorkhoekverstelling is het nog gegarandeerd goed rijden? (originele vork verder en fabriekslengte)
Ik heb nog geen sportster in de schuur staan, maar als ik er 1 ga aanschaffen dan ben ik op de hoogte in ieder geval. Is er nog een bepaald merk van balhoofdplaten dat aan te raden is?

Achterveren en frisco style tankje is niet zo moeilijk.
Ik ga mij wel afvragen of van bijvoorbeeld oudere types sportster de tank past op een nieuwer type.

Kijk, ik weet best aardig wat over harley techniek, maar er zijn altijd weer dingen die je ineens niet weet :)
 
We hadden het gisteren op een verjaardag nog over ziektes enzo (de 1 kent de ander en die kent die weer en die heeft daar en daar last van, misschien ken je het wel), en dan besef je dat als het even kan dat je de kleine wensen die je hebt eigenlijk gewoon moet uitvoeren .. :Y
 
Hier even een foto van mijn Sportster(was). Deze heb ik naar eigen wens verbouwd, Brede balhoofd platen (niet onder een hoek), ander stuur,kleine koplamp,breede tank (met km teller), kortere veren achter, kleine luchtfilter, cobra zadel, ducktale achterspartbord, forward control, andere uitlaten voor een voller geluid. Ik heb maar 1 foto want hij is al een paar jaar vertrokken.
bikepics-471703-full.jpg

Gr Martin :]
 
Ik kijk even of jullie kunnen raden welke chopper-ingrepen ik heb gefotosjopt hier bij de 883R. Het zijn 3 ingrepen.
Als ik een sportster zou gaan kopen zou ik hem zo willen hebben maar het zijn de kleine dingen die het doen, en daarom heb ik die kleine dingen veranderd :)
Zo maar voor de lol, maar misschien doorvoerbaar :)

http://excoboard.com/forums/10381/user/62009/182960.jpg ((Afbeelding))

en dit is het origineel:
(Afbeelding)
Dit is precies de Sportster die ik heb, maar dan in het zwart. Die van mij heeft alleen andere uitlaatdempers, luchtfilter en een Dynojet kitje. Ik ga er niets aan veranderen. Met alle respect, maar de meeste verbouwde Sportsters vind ik gewoon lelijk. Vooral die brede grote tanks, dat moet je echt niet doen bij een Sportster.
 
Terug
Bovenaan Onderaan