meedenkertje Electra Glide

SavagePielk

MF veteraan
5 apr 2005
6.997
320
Apeldoorn
volgend jaar wordt het HD rijden. Mijn oog is gevallen op de oudere Electra Glides.
Ze zijn betaalbaar (met een jaartje hard sparen), hebben een Evo-blok, er passen spaakwielen in van de Road King e.d. en ze hebben hun formaat, vermogen en koppel al mee. Uiteraard moet hij gestript worden van de kuipdelen en voorzien van minder stille uitlaten (geen halfopen/open, gewoon iets minder gedempts).
Heeft er iemand ervaring met de Electra? Passen er (zonder teveel slijptol-tuning) veel onderdelen van andere Harley's op? Zijn ze betrouwbaar? Hoe stuurt het? (uitgaande van 50 kilo aan spullen eraf ;) ) Wie denkt er mee of heeft hier nog leuke ideeën voor/over? :)

groeten,
SavagePielk
 
Laatst bewerkt:
Van de electra's met EVO is weinig te maken.Het frame is spuuglelijk als je er plastic afsloopt.de vork idem dito.Volgens mij zijn er in '84 nog wel enkele flh's met evo uitgebracht maar da's zoeken naar een evo in een hooiberg.Shovel flh's vinden is uiteraard geen probleem.Het rijden wel. _O- _O- Vragen nog wel eens wat onderhoud. '(
 
Toch maar een Honda dan...


dat is geen optie ;) die is al verkocht...


Het wordt denk ik een FLHS, iets simpelere versie, met evo, bj. rond 1988 ofzo...
voorvork moet toch wel mooier worden met een Road King forktin? Ik wil vooral de kuip eraf, koffers weg. En dan een mooiere tank (met of zonder dash, liefst zonder en dan fietstellertje op het stuur) bijv. van FXR ofzo en een breed stuur. Zou het niet schelen?
 
HD-FLHS-ElectraGlide-1988.jpg

Huggys88FLHS.jpg


zoiets. Ook een beetje een combinatie van beide. Een grote fiets, wel basic zonder toeters en bellen, met spaakwielen.
 
Tjonge net eens even gekeken,wat n bakbeesten zijn dat die glides daar kan zo wel n kilootje of 50 af }) .
Maar is het niet verstandig om eens verder te kijken naar iets wat dichter bij je doel ligt ?.
Van Harleys e.d. is van alles te koop in alle soorten en maten,verbouwingen etc
Succes met zoeken en als er een verbouwing komt,toppic op MF ? })

Groeten Magnamannetje
 
Tjonge net eens even gekeken,wat n bakbeesten zijn dat die glides daar kan zo wel n kilootje of 50 af }) .
Maar is het niet verstandig om eens verder te kijken naar iets wat dichter bij je doel ligt ?.
Van Harleys e.d. is van alles te koop in alle soorten en maten,verbouwingen etc
Succes met zoeken en als er een verbouwing komt,toppic op MF ? })

Groeten Magnamannetje


dat topic komt er sowieso als de motor er is ;)

probleem zijn de centen... ik zie weinig verschil tussen rijden op een Savage en een Sportster, dus dat vind ik het extra geld niet echt waar. Het mooiste is een Fatboy naar mijn idee, maar die zitten (minimaal) dik over de 10.000 euro heen, terwijl een Electra daar regelmatig onder blijft.
Een ander idee in mijn achterhoofd; eigenbouw. Maar dan zit je met keuringen e.d. en het is niet praktisch.
Wat ik zoek is een praktische motor (voor een chopper dan), waar ik kilometers op kan maken (dus geen hardtail), maar waar ik ook wat van kan maken qua uiterlijk. Een lastige combinatie; Harley Davidson, mooi, betaalbaar, bruikbaar en niet op die drie dagen droog weer moeten wachten... ik wil proberen een gulden middenweg te vinden :Y





wordt wel een verrassing wat er achter die koffers zit denk ik.


nee heb ik al eens gezien. Een vrij lompe ruimte, omgeven door valbeugels en kofferbeugels. Grote zwarte luchtveren met aansluitnippels e.d. en een lelijk gietwiel.
 
dit zijn naar mijn idee al vrij mooie versies ;) meestal ziet het er alleen maar lomp uit zonder koffers |( en die gietwielen... :r gelukkig is een setje Road King velgen met banden voor 250-400 euro te krijgen *D
 
Is maar een EVO die ik zou willen rijden en da's de FXR.Kun je de bocht mee om en ik vond dat ding errug mooi.In Friesland zou nog iemand wonen die een FXR mooi vindt.maar da's een gerucht.Een kale evo doet mij pijn aan de ogen.Ik prefereer dan nog eerder tepelklemmen en kaarsevet.

Ps.ik moet van de doktor stoppen met blowen.da's ook niet best. :?
 
'n collega van mij heeft net een weekje of wat geleden via Motorsaloon een oranje Electra Glide gekocht. Is er helemaal mee in z'n nopjes, wel een klein beetje werk, maar dan is het ook wel wat.

bizarre is dat deze goeie man eerst ook een 'n Guzzi Café Racer heeft gereden... zou er zich een patroon aftekenen ?
 
dat zie ik dus ff totaaaaal anders!


niet letterlijk ;) maar gewoon qua formaat enzo :)


wordt wel een uitdaging dan. en zijn der geen andere mogelijkheden? zoiets als wat bral gekocht heeft?

die zijn imho niet zo heel erg mooi :X standaard iig. En om meteen te starten met helemaal verbouwen... bovendien zijn ze nog vrij prijzig :N



Is maar een EVO die ik zou willen rijden en da's de FXR.Kun je de bocht mee om en ik vond dat ding errug mooi.In Friesland zou nog iemand wonen die een FXR mooi vindt.maar da's een gerucht.Een kale evo doet mij pijn aan de ogen.Ik prefereer dan nog eerder tepelklemmen en kaarsevet.

Ps.ik moet van de doktor stoppen met blowen.da's ook niet best. :?


De FXR is inderdaad ook erg mooi, maar vaak ook erg duur. Ik kwam deze tegen, die bevalt me prima, maar is meteen weer minder nuttig... staat ook op marktplaats, echt een super gaaf ding *D
Als ik alle verbouwde FXR's zie die in de BT zijn langsgekomen, damn dat is mooi spul...

maar het blijft problematisch met de combinatie geld en mooi...
 
Laatst bewerkt:
Let op dat een FLHS een totaal ander frame heeft dan die shovel electra glides die Deepspace heeft gepost.
Ik heb ook nog nooit een gave chopper op basis van dat frame gezien. De kunt ze wel ombouwen tot een leuke, kale toerfiets (-> Bugeater), maar en chopper... :N
 
[...]

die zijn imho niet zo heel erg mooi :X standaard iig. En om meteen te starten met helemaal verbouwen... bovendien zijn ze nog vrij prijzig :N

denk echt dat je dan minder hoeft te verbouwen om een mooie fiets te krijgen, dan dat je echt een evo electra wilt veranderen in een mooie chopper
 
hmmm zit allemaal wel wat in... maar andere gave modellen zijn meteen 5000 euro duurder :X en dat komt bovenop wat ik nu al moet sparen :P



heeft er iemand een foto van Bugeater's bike?

ik zie niet extreem veel verschil tussen deze motoren:
1988 Electra Glide met Evo
HD-FLHS-ElectraGlide-1988.jpg


en een 1983 Electra met Shovel
H-D%20FLH%201983.JPG


waar zitten die verschillen hem precies in? (ik trek je niet in twijfel, wil gewoon alle details weten :) )
 
Laatst bewerkt:
hmmm zit allemaal wel wat in... maar andere gave modellen zijn meteen 5000 euro duurder :X en dat komt bovenop wat ik nu al moet sparen :P



heeft er iemand een foto van Bugeater's bike?

ik zie niet extreem veel verschil tussen deze motoren:
1988 Electra Glide met Evo
(Afbeelding)

en een 1983 Electra met Shovel
(Afbeelding)

waar zitten die verschillen hem precies in? (ik trek je niet in twijfel, wil gewoon alle details weten :) )
euhh
shovel heeft een mooie vork met koplamp die sinds een van de eerste duo's gemaakt werd.
shovel heeft mooi swingarm frame met mooie shocks en mooie ruwe gietstukken
shovel heeft frame wat alleen maar mooier wortdt als je er wat af sloopt
shovel heeft mooie 4 bak die al heel lang gemaakt wordt
shovel heeft echt blik voor de accu en geen plastiek
shovel heeft mooietre tank en tankdoppen
shovel heeft een veel mooier motorblok
shovel heeft prachtige bananenklauwe die precies goed genoeg remmen voor 65 pk
shovel heeftmooier zadel
shovel heeft mooiere koffers
shovel heeft een mooie lange primair en niet zo'n lelijk ding op die 5-bak
shovel heeft een mooi balhoofd en dus geen plastic dashboard op het stuur
shovel heeft een mooier stuur
shovel heeft een mooie kettingkast
etc
 
kiek eens wat je met wat simpel knutselwerk met een flh kan.Mot je met een evo electra probere.Dan heb ik het nog niet over de kleur.zo is rood dus geen enkel probleem. :W
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan