meedenkertje Electra Glide

Heel slim; was ook mijn scenario.
:Y
:X

shit he straks lijkt het allemaal nog plagiaat :P ik moet toch echt iets origineels gaan bedenken :P
jammer dat een WildStar achterspatbord waarschijnlijk niet mooi wordt... dat is "an sich" echt een onzettend mooi spatbordje *D

erkan12.jpg

zoiets 8-)

en gemonteerd:
tons3.jpg


*zit in ernstige twijfel over dit spatbord voor een Savage* :x
 
Wel uitkijken met die dingen; ze willen nog wel eens uitscheuren. Vriendje van me heeft dat ook gehad, ze steken te ver uit en worden te weinig ondersteund. Nadat er een beugel ingezet was, ging het beter; was allemaal een stuk stijver.

mr. Corbin heeft ook wel een en ander bedacht om Tourings wat te veranderen, is niet altijd even goed gelukt.... :r
 
Wel uitkijken met die dingen; ze willen nog wel eens uitscheuren. Vriendje van me heeft dat ook gehad, ze steken te ver uit en worden te weinig ondersteund. Nadat er een beugel ingezet was, ging het beter; was allemaal een stuk stijver.

mr. Corbin heeft ook wel een en ander bedacht om Tourings wat te veranderen, is niet altijd even goed gelukt.... :r


sommige zijn mooi, sommige ronduit lelijk :+ ik vind deze wel een goede poging, maar niet goed gelukt :P en dat probleem van uitstekende spatborden ken ik van mijn Savage :+ het werkt prima, maar bij 120+ gaat mijn achterspatbord toch echt een beetje wiebelen, gelukkig is het niet veel...
 
Ik zit nu achter een andere pc, maar ik zal vanavond (ofzo) wel ff een paar geslaagde Touring achterkantjes plaatsen.
 
heel graag *D dan kan ik weer mooi genieten *D

ik heb eens lekker op MP zitten struinen en daar staan aardig wat mooie Electra's tussen, mooi in de zin van verbouwbaar ;) voor rond de 7000 euro met alle plastic erop. Prima, alles eraf, aanpassen en rijden *D en een setje RK wielen voor 400e is ook niet verkeerd. RK wielen zijn plug-en-play uitwisselbaar met Electrawielen toch?
 
Mwoah, nét niet helemaal; ff een ander spacertje aan de linkerkant, en de km-tellerkabelmeenemer(...) moet naar de rechterkant (dus een andere, anders rij je achteruit volgens de teller... ). Maar is allemaal wel te doen zonder teveel kosten of ingrepen.
 
Mwoah, nét niet helemaal; ff een ander spacertje aan de linkerkant, en de km-tellerkabelmeenemer(...) moet naar de rechterkant (dus een andere, anders rij je achteruit volgens de teller... ). Maar is allemaal wel te doen zonder teveel kosten of ingrepen.


wormwiel ;) maar klinkt inderdaad niet moeilijk. Als je RK spacer+wormwiel erin plaatst ben je klaar? Remschijven e.d. zitten meteen goed?
 
hey Bugeater (of iemand anders, ook altijd welkom :+ ), heb jij ervaring met Shovelblokken? Zijn het echte don'ts of valt het wel mee? Ik heb weinig zin om straks weer cònstant te moeten sleutelen (hoewel het bij de Savage wel meevalt btw), dus ik ga het liefst voor een evo, maar hoe staat het met de Shovel?
 
als je een shovel blok goed onder handen neemt, en netjes behandeld valt het wel mee, kost een paar centen maar dan heb je ook wat, mijn project zit inclusief aanschaf al ruim boven jouw bedrag van 7500, en bestaat uit een hoop losse onderdelen, dus dat zal dan geen optie zijn.
 
Ik zit nu achter een andere pc, maar ik zal vanavond (ofzo) wel ff een paar geslaagde Touring achterkantjes plaatsen.

Tataaa. Vetter dan vet. Ik hou hier wel van, rond, dik en glad....... ja, ook in motors. ;)


En wat krijg je als je'm stript?

full


......... een heel fout ding.


Shovels? Nee, heb ik geen ervaring mee werd me door diverse 'vrienden' die op de hoogte zijn van mijn technische kennispeil van alle kanten afgeraden. Althans, de shovels die binnen mijn budget pasten.. Voor rond de 7 miel koop je wel een shovel, maar als je even op z'n Hollands rekent: een goeie shovelrevisie kost alleen al gemiddeld € 4000,-. Dus dan zou er zo'n € 3000,- over blijven voor de rest. En dat kan dus niet.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een goed gereviseerde shovel (minstens) net zo goed gaat als een evo. Maar ik doe niet zoveel met dat geleuter over evo vs. shovel. Ding moet gewoon starten, lopen. En liefst zonder zoveel mogelijk gepruts, afgestel of knielen langs de weg.
 
Tataaa. Vetter dan vet. Ik hou hier wel van, rond, dik en glad....... ja, ook in motors. ;)


En wat krijg je als je'm stript?

(Afbeelding)

......... een heel fout ding.


Shovels? Nee, heb ik geen ervaring mee werd me door diverse 'vrienden' die op de hoogte zijn van mijn technische kennispeil van alle kanten afgeraden. Althans, de shovels die binnen mijn budget pasten.. Voor rond de 7 miel koop je wel een shovel, maar als je even op z'n Hollands rekent: een goeie shovelrevisie kost alleen al gemiddeld € 4000,-. Dus dan zou er zo'n € 3000,- over blijven voor de rest. En dat kan dus niet.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een goed gereviseerde shovel (minstens) net zo goed gaat als een evo. Maar ik doe niet zoveel met dat geleuter over evo vs. shovel. Ding moet gewoon starten, lopen. En liefst zonder zoveel mogelijk gepruts, afgestel of knielen langs de weg.
:} :} :}
 
inderdaad helemaal goed! Die tweede is niet mijn smaak :r die is weer te... het is en blijft een driezitsbank, die moet je niet proberen in te korten ;)

hoewel een streetfighter op basis van een Goldwing wèl goud is *D





als je een shovel blok goed onder handen neemt, en netjes behandeld valt het wel mee, kost een paar centen maar dan heb je ook wat, mijn project zit inclusief aanschaf al ruim boven jouw bedrag van 7500, en bestaat uit een hoop losse onderdelen, dus dat zal dan geen optie zijn.



ik wil in de loop der tijd wel van alles veranderen of misschien doorsparen voor een Fatboy ofzo. Maar alle plannen kosten veel geld, ik probeer het reeël te houden ;) een Electra Glide met RoadKing wielen en koplamppartij moet te verwezelijken zijn, de rest van de ideeën komen dan nog wel :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me niet laten afschrikken door al die Shovel Indianen verhalen. Ik weet zeker dat je een goede shovel kunt vinden voor minder geld dan zo'n Evo electra. Ik heb jarenlang op een shovel rondgetuft zonder noemenswaardige problemen hij moet nu echt uit elkaar, maar dat is een ander verhaal

En kijk naar die foto die Bugs heeft gepost... je kunt geen gave chopper bouwen van een fiets met zo'n frame.
 
Ach er valt best wat van een Electra te maken.....
Deze, FLH 1977, is van mij:

Tanks verlengd, achterspatbord is verzaagde voorspatbord, achterbrug zijn rondingen aan gemaakt, voorvork met covers, enz...enz

Enne, Shovel is het laatste echte H-D blok........om even een steek te geven naar de Bobbers van heden dag die mij ietwat te vaak met een Evo worden uitgerust, maar smaken verschillen.....goede smaak niet

PS: de foto is van wat langer geleden....

full
 
Ik zou me niet laten afschrikken door al die Shovel Indianen verhalen. Ik weet zeker dat je een goede shovel kunt vinden voor minder geld dan zo'n Evo electra. [Ik heb jarenlang op een shovel rondgetuft zonder noemenswaardige problemen hij moet nu echt uit elkaar, maar dat is een ander verhaal]Weet jij dan misschien hoe je zo'n schroefje aan de bovenkant van die deksel moet loskrijge.Zijn al twee sleutels van de Gamma op gesneuveld.

En kijk naar die foto die Bugs heeft gepost... je kunt geen gave chopper bouwen van een fiets met zo'n frame.
:W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan