meedenkertje Electra Glide

382539
 
Post eens wat foto's van motoren die lijken op wat je uiteindelijk zou willen bereiken.
We praten steeds over de geschiktheid van donormotoren, maar dat is lastig als men niet weet wat je ermee wilt.
 
deze zonder vlammen


electra800.jpg






of zo:


4.jpg







of zoiets, maar dan zonder ape en met harde koffers...


index2.jpg



het idee is ongeveer dit; neem een Electra Glide, gooi er Road King velgen onder, Road King forktin en koplamp erop, 5 gallon tank met teller op de tank erop, strip alle overbodige zooi eraf (topkoffer, kuip, sissybar (sissybars zijn voor sissy's), evt. zijkoffers maar waarschijnlijk niet) en pas nog wat kleine dingen aan. Zo krijg je naar mijn idee een motor met genoeg koppel en veel rijgemak (dus in één ruk naar Zwitserland rijden :P ) die ook nog eens mooi is.

 
Laatst bewerkt:
............ je wilt dus gewoon een RoadKing met een laag ruitje of zonder kuip, aha.

Daar kun je idd een FLT voor gebruiken, en die zijn een stukkie goedkoper als het origineel.
 
ja feitelijk komt het daar op neer :P dit is creatief met een laag budget :P maar de details komen sowieso later, dit is meer een eerste opzet... een ander stuur, forward controls, andere spatborden, etc. volgen dan later :)
 
zie marktplaats, advertentie nummer 4006676013 (zoeken op marktplaats naar dit nummer en je staat automatisch op de juiste ad), dat geeft een beetje het idee dat ik wil bereiken...
 
zie marktplaats, advertentie nummer 4006676013 (zoeken op marktplaats naar dit nummer en je staat automatisch op de juiste ad), dat geeft een beetje het idee dat ik wil bereiken...

Maar dat gaat nou juist weer niet met een FLT frame, want dat is weer zo'n Shovel swingarm frame.
Wel een leuke basisfiets!
 
Maar dat gaat nou juist weer niet met een FLT frame, want dat is weer zo'n Shovel swingarm frame.
Wel een leuke basisfiets!


nee snap ik :) maar ik kan wel een poging doen er bij in de buurt te komen ;) en het gaat tenslotte om wat je zelf met een fiets doet, niet hoe goed je een andere fiets kopieert :+ ;)
 
Als je dan toch richting RoadKing zit te denken, en je wilt een FLT-achtig iets als basis gebruiken, kun je maar beter vast beginnen met RK onderdelen te verzamelen. Dan komt de klap wat geleidelijker aan.

En wat denk je? Vond ik daar alvast niet een essentieel onderdeel voor je tranformatieproject? Tik maar eens 4012917313 in bij Marktplaats. Heb je die alvast in de knip!


Graag gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan