hmm idee ping(lampje)

umhz hoeboeljedat......in van ik heb hier nog zo'n blokkie staan....voor errug weinag{lees krat bier}????

@baksteen:hoebedoeliedat??
als in niet mee te sturen of in dat mag niet van mij en mijn andere vriendjes in het blauw of nog erger in het zwart met wit voorstukkie{rechter}
in dat laatste geval. _O- _O- _O- _O- screw that.

mmm... op de foto's staat het voorwiel tussen 2 bakstenen
misschien bedoelt ie dat :X
 
nee, vork is volgens mij veel verder onderuit gezet en van veel langere binnenpoten voorzien als dat de onderpoten kunnen hebben ??


Ja, ik weet dat het gekker kan :+ :} , maar of deze erop berekent is :?
 
nee, vork is volgens mij veel verder onderuit gezet en van veel langere binnenpoten voorzien als dat de onderpoten kunnen hebben ??


Ja, ik weet dat het gekker kan :+ :} , maar of deze erop berekent is :?

[offtopic]
Baksteen, je bent politie toch?
Er gaan discussies over het moeten hebben van een mistachterlicht achter een motoraanhanger. Maar een motor zelf heeft geen mistachterlicht, lijkt me vreemd als een motoraanhanger deze opeens wel moet hebben? Een agent vertelde me een tijdje geleden dat het voor motoraanhangers niet verplicht is... maar anderen twijfelen hier over. Weet Baksteen dit toevallig? Of is hier sprake van een maas in de wet?
[offtopic]
 
aangezien mijn werkplaats op het moment belegerd is door me meissie en ik dus nix beters te doen had dan een biertje te drinken en een vette blow te roken(wereldwijf joh,kan zelf sleutelen).
ben uit verveling met een stoned hoofd beetje wezen rotzooien met wat ouwe zut wat ik nog had staan.....ziehier het resultaat.

ik denk dat dit grapje maar ens verder uitgewerkt moet worden en ik maar eens een zweed moest gaan bouwen.

ben benieuwd of ik op die bmw velg een tandwiel en remschijf gemonteerd krijg.............alhoewel ik heb ook nog een halve triumph achternaaf liggen(trommel en kettingwiel ineen)
en en en hmm zal wel weer tien jaar van mijn leven kosten en een bult centen
whatever ik hoef mij niet te vervelen geloof ik
Ik mot echt een keer bij jou 'op de coffee' komen....



Mooie bus heb je trouwens staan! :}


Als ik de volgende blow draai voor jou, verbouw jij dan mijn ouwe Intruder?!
 
dag ouwe graftak ga maar fijn in je hok he!

he roelie:die ff mailen man
gaan we inderdaad ff keer zuipen/blowen en gekke craties verzinnen.
ps iemand nog een savvage blokkie oid liggen?
 
xt 500 blok of een rotax icespeedwayblok of een xl/xr 500/600 blok of weet ik wat
mag allemaal niet te veel kosten dus bsa goldstar en norton manxblokken vallen helaas af.

achtervelg is helaas verkocht(ik kan niet aluminum lassen) wordt nog vervangen door een normale stalen velg of een spaakwiel met een ander velgje.

zodar ik mijn suuz klaar heb beginnen we zagen aan deze.

...als er niet stiekem wat anders tussendoorkomt.
 
Ik was laast bij iemand die had nog 2 Rotax blokken staan.
Volgens mij deze
snarley03040702.jpg
 
Blokjes stonden naast elkaar, volgens mij stond er gereviseerd en een prijs van 700eurie ofzo op?
Verder geen aandacht aan besteed.
Ik was er voor mijn Triumph.
 
\[offtopic]
Baksteen, je bent politie toch?
Er gaan discussies over het moeten hebben van een mistachterlicht achter een motoraanhanger. Maar een motor zelf heeft geen mistachterlicht, lijkt me vreemd als een motoraanhanger deze opeens wel moet hebben? Een agent vertelde me een tijdje geleden dat het voor motoraanhangers niet verplicht is... maar anderen twijfelen hier over. Weet Baksteen dit toevallig? Of is hier sprake van een maas in de wet?
\[offtopic]

Ook offtopic:

Gejat van www.motorrijdersactiegroep.nl:

Mistachterlicht op motoraanhanger?
Gepost op Woensdag, 16 februari, 2005 door redactie @ 12:49


De laatste dagen is er in de media veel aandacht geweest voor mistachterlichten op lichte aanhangers. De bezitters van niet-kentekenplichtige lichte aanhangwagens en caravans krijgen, ondanks de nu al geldende wettelijke verplichting, nog tot 1 juli 2006 de tijd om deze te voorzien van de vereiste mistachterlichten en (zij)markeringslichten.

Veel motorrijders die gebruik maken van een aanhanger achter hun motor verkeren nu in de veronderstelling dat ook zij een mistachterlicht op hun aanhanger moeten aanbrengen. Dit is echter niet het geval, zo heeft het Openbaar Ministerie tegenover de Motorrijders Actie groep (MAG) bevestigd.

Het artikel van het Voertuigreglement dat nu zo in de aandacht staat (artikel 5.13.51) gaat over aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg achter een personenauto, een bedrijfsauto en achter driewielige motorrijtuigen. Motorfietsen worden hierbij dus niet genoemd. Het Voertuigreglement zegt echter het volgende als het gaat over aanhangers achter motorfietsen:

Hoofdstuk 5. Permanente eisen
Afdeling 15: Aanhangwagens achter motorfietsen of bromfietsen
§ 10: Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen

Artikel 5.15.57
1. Aanhangwagens achter een motorfiets mogen zijn voorzien van:
a. één mistlicht aan de achterzijde van het voertuig;
b. één of twee witte retroreflectoren aan de voorzijde van het voertuig;
c. werklichten.

Kortom: het is voor aanhangers achter een motorfiets niet verplicht om een mistlicht te voeren, maar het mag wel.
 
xt 500 blok of een rotax icespeedwayblok of een xl/xr 500/600 blok of weet ik wat
mag allemaal niet te veel kosten dus bsa goldstar en norton manxblokken vallen helaas af.

achtervelg is helaas verkocht(ik kan niet aluminum lassen) wordt nog vervangen door een normale stalen velg of een spaakwiel met een ander velgje.

zodar ik mijn suuz klaar heb beginnen we zagen aan deze.

...als er niet stiekem wat anders tussendoorkomt.

Jawa had toch ook van die speedway blokken? Hoeft ook niet al te duur te zijn volgens mij?
 
je kunt een speedway jawa maar zo niet op benzine laten lopen hè..

die dingen zijn gemaakt om op alcohol te lopen, als je daar zomaar peut in gooit worden ze veel te heet.......
 
Heel veel info is te vinden op www.codyracing.com
En inderdaad, de laatste types hebben een cilinder die naar voren staat.
Oudere modellen van de JAWA staan gewoon recht op.
 
je kunt een speedway jawa maar zo niet op benzine laten lopen hè..

die dingen zijn gemaakt om op alcohol te lopen, als je daar zomaar peut in gooit worden ze veel te heet.......
mafkezen daar bij jawa alcohol is om opte drinken!!!
niet om te stoken.

maar inderdaad bral je hebt gelijk die dingen lopen op alcohol en dat verkopen ze niet meer bij de pomp.
 
speedwayblokken hebben de cilinder naar voren staan (alla puch maxi zeg maar)
ijsspeedwayblokken hebben de cilinder rechtopstaan



speedway motoren hebben geen versnellingsbak, alleen een koppeling, ook geen achtervering.
grasbaan motoren hebben een bak met 2 versnellingen, waar bij de 1e alleen gebruikt word om te starten en achtervering
ijspeedway motoren hebben een bak met 2 versnellingen, waar bij de 1e alleen gebruikt word om te starten.
een speedway frame is korter dan een ijspeedwayframe of een grasbaan racer.

een liggende of staande cilinder hangt af van merk en bouwjaar

het blok zou wel op benzine kunnen lopen alleen moet dan de compresie flink omlaag

die armstrong met dat rotax blok is een motorfiets gebouwd voor het britse, amerikaans en het canadese leger MT350/MT500. de legeruitvoering was met lage compresie en dus ook minder vermogen. mengel moesje van een oostenrijksblok, een engelsframe, en een wat amerikaans geld.
de blokken werden destijds en vandaag de dag nog, veel in de amerikaanse dirt track racerij gebruikt (daarom stak harley d'r ook geld in)
KTM, MZ en jawa hebben ook dat zelfde blok gebruikt.
helaas niet goedkoop, wel beresterk en optevoeren tot zo'n 85 pk
 
Terug
Bovenaan Onderaan