hmm idee ping(lampje)

speedway motoren hebben geen versnellingsbak, alleen een koppeling, ook geen achtervering.
grasbaan motoren hebben een bak met 2 versnellingen, waar bij de 1e alleen gebruikt word om te starten en achtervering
ijspeedway motoren hebben een bak met 2 versnellingen, waar bij de 1e alleen gebruikt word om te starten.
een speedway frame is korter dan een ijspeedwayframe of een grasbaan racer.

een liggende of staande cilinder hangt af van merk en bouwjaar

het blok zou wel op benzine kunnen lopen alleen moet dan de compresie flink omlaag

die armstrong met dat rotax blok is een motorfiets gebouwd voor het britse, amerikaans en het canadese leger MT350/MT500. de legeruitvoering was met lage compresie en dus ook minder vermogen. mengel moesje van een oostenrijksblok, een engelsframe, en een wat amerikaans geld.
de blokken werden destijds en vandaag de dag nog, veel in de amerikaanse dirt track racerij gebruikt (daarom stak harley d'r ook geld in)
KTM, MZ en jawa hebben ook dat zelfde blok gebruikt.
helaas niet goedkoop, wel beresterk en optevoeren tot zo'n 85 pk

Kijk dat is nu nog eens een keer interessante informatie!! :} :} :}
 
thanx man
zal er even over denken

enne gearhead:dat er blokken zijn zonder een versnellingsbak.......hang er net zo makkelijk een harleybak of een bsa of een quafey racebak achter??
 
thanx man
zal er even over denken

enne gearhead:dat er blokken zijn zonder een versnellingsbak.......hang er net zo makkelijk een harleybak of een bsa of een quafey racebak achter??


Ik typte dat de motoren voor de diverse takken van de baansport (daar mee bedoel ik de hele motorfiets) wel of geen versnellings bak hebben.
Natuurlijk hang je d'r ook zo een andere losse bak achter
Mijn stukje was meer bedoeld als een stukje uitleg over wat voor motoren er in de baansport gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan