Werking trommelrem verbeteren

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Zoals de titel zegt: hoe kan ik de werking van de achterrem (220 mm. trommel) van mijn BMW verbeteren?

Als ik de boel los heb gehad en schoon heb gemaakt is het tijdelijk iets beter, maar dat is er al snel weer vanaf. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde merken remschoenen die zachter zijn en daardoor harder remmen, net als dat bij remblokken het geval is?

Of valt er nog iets anders te knutselen?

Gaarne uw tipsch ende adviezen! :)
 
Misschien moet je ze ff smeren.. wat teflon ofzo.. werkt perfect!! 8-)

Hmmm jah worden hierboven wel logische dingen gezegt.. ff goed kijken dat hij met volledige oppervlak tegen de remtrommel komt, niet met de helft ofzo...
mayb is het wat om een velg te instaleren met een grotere trommel, dit remt vast veel beter...
 
Je hebt het zaakje natuurlijk wel eens uit elkaar gehaald maar heb je daar bij ook de draaiende delen zoals de as van hefbomen goed schoon gemaakt en in gevet.
Als dat allemaal soepel werkt dan is dat goed te merken.
Suc6 :)

Alles is in ieder geval goed schoongemaakt, met invetten ben ik altijd voorzichtig :P Maar is inderdaad een optie :)

zijn de remschoenen niet verouderd??

Valt mee denk ik, remschoenen zijn ongeveer 1,5 jaar oud? En verglaasd: ik schuur ze ook meteen iets op als de zooi los is.

Ga eens bij een echt remmen/koppeling revisie bedrijf langs. Geen Quickfit klunsen. Meestal is het scharnierpunt of drukstukzijde zover ingesleten dat het stof zich gaat verzamelen op het eind van een schoen. Dan rem je na een tijdje nog maar op 60 % van het vlak omdat hij niet geheel meer draagt. Na schoonmaak gaat het weer even goed en is inderdaad geen oplossing. Heb nog wel ergens een adres in alkmaar maar dat is voor jou te ver. Bij jou in de buurt zit er vast ook wel ergens zo'n echt goed revisie bedrijfje. Succes.

Bedankt, zal een zoeken!

P.s je kunt ook een flinke remband op je wiel maken net als bij de eerdere Boeren Melk Wagens. <http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/images/smilies/clown.gif>

Nu neem ik je vorige tip ineens veel midner serieus :P

mayb is het wat om een velg te instaleren met een grotere trommel, dit remt vast veel beter...

Ik heb al een extra grote remtrommel, normaal is 200 mm. maar mijn wielen komen van het BMW-racemonster bij uitstek, de R65LS 8-)
 
Laatst bewerkt:
Remschijf in je cardanas :? Word het uiterlijk van de BMW wel beter op :} .

BARBAAR '(

Ralfie, wat Jeroen(?) zij over verglazen lijkt me wel een logisch iets, maar hoe oud zijn die schoentjes?
Lopen bijde schoentjes wel gelijkmatig aan in de trommel, njiet dat de 1 alles op z'n donder krijgt?

Ik heb met mijn Beemer er weinig last van, mischien omdat ik weet dat het ding een beetje aan de lage kant zit qua remmend vermogen.
Als ik ik op de achterrem stap kan ik haar wel een blokkerend achterwiel bezorgen, trouwens
 
BARBAAR '(

Ralfie, wat Jeroen(?) zij over verglazen lijkt me wel een logisch iets, maar hoe oud zijn die schoentjes?
Lopen bijde schoentjes wel gelijkmatig aan in de trommel, njiet dat de 1 alles op z'n donder krijgt?

Ik heb met mijn Beemer er weinig last van, mischien omdat ik weet dat het ding een beetje aan de lage kant zit qua remmend vermogen.
Als ik ik op de achterrem stap kan ik haar wel een blokkerend achterwiel bezorgen, trouwens


Remschoenen zijn ongeveer 1,5 jaar oud, valt best mee toch?

Dat blokkeren lukt mij dus bij lange na niet. Ik weet wel dat het ding niet geweldig remt, en ik gebruik de achterrem ook niet ontzettend vaal, maar als ik 'em een keer nodig heb wil ik toch wel dattie et goed doet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan