MZjes

Bedankt voor je reactie. Jammer dat een 5.00 te breed is. Deze had een kennis nog liggen voor mij, maar goed. Even op zoek naar een 3.50 bandje.

Is er ergens een rekentabelletje waar ik kan zien hoe breed een 3,50 is in 'normale' aanduidingen? Is het bijvoorbeeld 90/100/110?

x 2.54(inch) en je weet de breedte ;)

al is die maatvoering niet erg nauwkeurig, je komt denk ik uit op een band van 90 á 100mm uit
 
geweldig! een rasecht MZ topic..
voor de liefhebber heb ik nog een ETZ betriebshandleitung liggen..
ik heb me slap gelachen op die dingen. erg wendbaar en handelbaar, en zo lelijk dat je ze gerust overal in een stad neer kan zetten!
 
Ok Sammie wat wil je er voor hebben? Ik heb er wel interesse in.
En ja MZ zijn echt oerlelijk, vooral die oudere modellen met de vaste koplamp zijn echt walgelijk(ES types)...maar voor een simpel tweetakje zijn het best vlotte fietsjes en door het uiterlijk zijn ze idd niet echt begeerlijk voor dieven maar blijft altijd link voor joyriders...zijn niks waard dus ze verdwijnen vaak in de sloot of worden afgefikt :X
Nog ff terugkomen op de bandenmaat: de 3,25 komt overeen met een 110: 110 mm dus.
Verschil is er wel via verschillende bandenmerken..let ook op dat je geen zijspanband koopt (recht loopvlak)..stuurt niet echt goed op een solofiets.
MZllls,Rob.
 
Heidenau heeft zijspanbandjes in diverse maten. JVmotors voert het oa. dus ff Googlen.Ook Gekra zal van en zeker zijspanbandjes hebben, waarschijnlijk ook van andere Oosteuropesche merken.
MZllls,Rob.
 
sjaukelen i guess...
eej bij ons op de fontys hoe zit 't daar met eigen dingen draaien etc.. ik heb nog nooit wat gedraaid... wat dat aan gaat.. ben in de 2e ingestroomd, maar wil wel eens wat zelf maken........


zie dit nu pas |(

maare als ik jou was zou ik vragen of je een paar lesjes bij propedeuse erbij mag gaan zitten. Dan weet je ook een beetje hoe het werkt met draaien en frezen.
Verder is het niet echt een probleem om wat voor je zelf te maken (alleen zo regelmatig als ik het deed worden ze niet blij van :P)
Zeker als je zegt dat je weet hoe het moet komt het wel goed, maar dan moet je natuurlijk ook wel een beetje weten hoe het moet 8-)


verder over die zijspanbandjes: wist helemaal niet dat die bestonden, eens een keer achteraan gaan.
 
Heidenau K29 SW (seitenwagen) (3.50-16)
k29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Precies Johan ;)
Andere truc die uitgehaald wordt voor MZ zijspannen is de velgen omspaken naar 15 inch (bv. achterwiel Savage/Intruder) en dan banden van een 2CV of Smart gebruiken.Dat past allemaal net. Evt nog met een naloopverkorter.Bij grotere motoren worden ook autovelgen gebruikt maar das een beetje teveel voor MZjes.
Op mijn eigen MZ zit nu trouwens een Heidenau 3,25X16 heb ik vanmiddag gekeken.
MZllls,Rob.
 
Precies Johan ;)
Andere truc die uitgehaald wordt voor MZ zijspannen is de velgen omspaken naar 15 inch (bv. achterwiel Savage/Intruder) en dan banden van een 2CV of Smart gebruiken.Dat past allemaal net. Evt nog met een naloopverkorter.Bij grotere motoren worden ook autovelgen gebruikt maar das een beetje teveel voor MZjes.
Op mijn eigen MZ zit nu trouwens een Heidenau 3,25X16 heb ik vanmiddag gekeken.
MZllls,Rob.
Juist ja, ik heb ook een 15 inch (eend?)velgje achter met een 125/15 band op de Rotax. De volgende band ga ik kijken of 135/15 gaat passen :P
Voor een swingarm met 16 inch achternaaf, nu met noppenband, straks met een Heindenau SW.
Op het zijspanwiel een Heidenau SW 3,50-16.
Spannetje is momenteel gedemonteerd want de Rotax gaat donderdag de testbank op *O*
 
Ok Sammie wat wil je er voor hebben? Ik heb er wel interesse in.
En ja MZ zijn echt oerlelijk, vooral die oudere modellen met de vaste koplamp zijn echt walgelijk(ES types)...maar voor een simpel tweetakje zijn het best vlotte fietsjes en door het uiterlijk zijn ze idd niet echt begeerlijk voor dieven maar blijft altijd link voor joyriders...zijn niks waard dus ze verdwijnen vaak in de sloot of worden afgefikt :X
Nog ff terugkomen op de bandenmaat: de 3,25 komt overeen met een 110: 110 mm dus.
Verschil is er wel via verschillende bandenmerken..let ook op dat je geen zijspanband koopt (recht loopvlak)..stuurt niet echt goed op een solofiets.
MZllls,Rob.
Ik vind die ES types juist wel gewoon leuk, net als de IWL troll..
de ETZ type's zijn net vette wijven; rijdt best lekker maar je wil niet dat iemand je er op ziet

euh, die handleiding? een flesje lekker speciaalbier :9
 
_O- _O- ..ehhh rijden vette wijven lekker??? :o :o :+ maarre goede omschrijving...wordt nu 's ochtends weer lichter dus moet maar eens op een andere motor stappen 8-) .
Flesje speciaal bier is goed Sammie, zal je ff PMen ofzo om wat af te spreken.
MZllls,Rob.
 
Nu ik er aan denk, ik heb ook nog een ETZ uitlaatmoer, een nieuwe,over, die mag je er bij hebben..
 
Hoi Johan en andere MZers,

Ben sinds kort een beetje actief op M-F en zie dit topic voor het eerst.
Leuke RAT-bikes zijn er van die MZjes te maken zeg!
Die DirtTracker is ook echt gaaf man, zo zie je ze niet veel, evenals de choppert....
Complimenten !!!!!

Op het Altes Elefanten Treffen enkele jaren geleden wel een MZ met zijspan zien rijden waar een matzwarte Harley tank, groot zweefzadel, erg breed rond gebogen stuur en een heel laag alu bakje wat wel iets weg had van de onderkant van een skibox als zijspanbak. Dat zag er ook erg gaaf uit....
Mooi al die creativiteit *D


Groet, MZpiloot
:W
 
Hoi Johan en andere MZers,

Ben sinds kort een beetje actief op M-F en zie dit topic voor het eerst.
Leuke RAT-bikes zijn er van die MZjes te maken zeg!
Die DirtTracker is ook echt gaaf man, zo zie je ze niet veel, evenals de choppert....
Complimenten !!!!!

Op het Altes Elefanten Treffen enkele jaren geleden wel een MZ met zijspan zien rijden waar een matzwarte Harley tank, groot zweefzadel, erg breed rond gebogen stuur en een heel laag alu bakje wat wel iets weg had van de onderkant van een skibox als zijspanbak. Dat zag er ook erg gaaf uit....
Mooi al die creativiteit *D


Groet, MZpiloot
:W
Hee Han, ben jij dat? Welkom! :W
 
Hoi Johan en andere MZers,

Ben sinds kort een beetje actief op M-F en zie dit topic voor het eerst.
Leuke RAT-bikes zijn er van die MZjes te maken zeg!
Die DirtTracker is ook echt gaaf man, zo zie je ze niet veel, evenals de choppert....
Complimenten !!!!!

Op het Altes Elefanten Treffen enkele jaren geleden wel een MZ met zijspan zien rijden waar een matzwarte Harley tank, groot zweefzadel, erg breed rond gebogen stuur en een heel laag alu bakje wat wel iets weg had van de onderkant van een skibox als zijspanbak. Dat zag er ook erg gaaf uit....
Mooi al die creativiteit *D


Groet, MZpiloot
:W
.


creatief zijn we wel op dit forum. :Y
 
Hoi Johan,

Ben je nog bij Rataplan?
Heb me daar vanavond nog zitten verbazen over de creaties die er rond rijden zeg!


Groet, Han.
 
Hoi Johan,

Ben je nog bij Rataplan?
Heb me daar vanavond nog zitten verbazen over de creaties die er rond rijden zeg!


Groet, Han.
Nope, mocht geen lid worden..... :X
Zit nog wel af en toe op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Yep that's me 8-) ..zeker een klein wereldje..vooral in de MZ hoek..moet ook maar weer eens lid worden van de MZCH..is een keer spaak gelopen door omstandigheden. Maar met 5 van de ong. 1200 in NL gekentekende MZ's is het eigenlijk een beetje must.
Zon breekt weer door dus ik ga nog ff stukkie rijden op m'n vrije dag :] .
MZlllls,Rob.
 
En Rob, lekker gereden op je vrije dag? :]
Is dat standaard dat je op donderdag vrij bent?
Ik ben elke vrijdag vrij, zolang het kan vind ik 4 dagen werken in de week genoeg.
Heb ik ook wat tijd voor de kids....

Ik vond het vanmiddag op weg naar huis lekker op de motor, prima temperatuur en droge wegen.
Vanmorgen was het wel een stuk frisser, zeker vergeleken met gister ochtend. :Y


Groet, Han.
 
Ja hoor , lekker binnendoor ff bij Goedhart langsgeweest..allemaal mooi maar wat een geld :X ..
Donderdag is idd mijn vaste ATV dag , ik werk dus ook 4 dagen per week :)
Nu weer on topic, doordat ik gister ging rijden weer geen foto gemaakt van mijn laatste ETZ 251.. is zelfs iets getuned :o ..zit een 34 Mikuni op..misschien wel een mega halve PK erbij? :+
MZllls,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan