MZjes

Hoi Rob,

Het is al lang geleden maar we hebben mekaar op een mailtreffen getroffen.
Het was dat treffen waar Richard in de woonkamer van de herberg op tafel een blok splitste.

Groet, Han.
 
Hoi Johan,

Dat is mooi!
Het wordt zaterdag eind van de middag of misschien wel vroeg in de avond.
Heb s'middags eerst nog andere verplichtingen waar ik niet onderuit kon komen... :N

Groet, Han.
Wij vertrekken morgenvroeg, dus ik zie je wel!
 
Was een leuk treffentje, Johan gezien en kennis gemaakt met Han.
Terugweg ging nu in 1 keer goed totdat de ETZ op klaverblad Hoevelaken vastliep :X :(
ANWB heeft alles goed geregeld met luxe leen auto...maar kijken van de week hoe erg de schade is..gelukkig heb ik er nog 1 staan 8-) .
MZllls,Rob.
 
stil hier,zijn alle mz jes onderweg? heb sinds kort een etz 251.
 
Gefeliciteerd met je aanwinst !!!
Fijne brommert waar je veel plezier aan kunt beleven :] .

Heb er zelf een met een bakkie eraan, is leuk met de kids :Y .


Groet, TigerManZ
:W
 
MZjes zijn zeker onderweg geweest. 1 is er paar weken geleden vastgepeerd toen ik van een MZ treffen kwam en de ander heeft het nu 2 weken geleden heel goed gedaan in de Ardennen :]
MZllls,Rob.
 
Hallo TigerManz,dank je.Heb zeker plezier met de MZ,onder de 100 is het best wel een rap ding (valt me niks tegen). Ik pak hem regelmatig voor woon werk,Drachten/Heerenveen *D mee 58 km tikt toch wel aan.Heb ook nog een 23 jaar oude sabre 700 en die heeft op de snelweg natuurlijk veel meer te vertellen,helemaal als er wat wind staat,maar ja dat wist ik van te voren Gewoon onthaasten of de binnenweggetjes (leuker) pakken.
 
Hallo Rob,l#llig dat er 1 is vastgelopen,valt het mee met de motorschade? of is het blokje overleden.Heb eigenlijk geen of beter gezegd niet zoveel ervaring met tweetakt.vroeger in het grijze verleden een zundapp (vastgelopen,blok helemaal aan stront) een puchje en wat vespa's gehad maar ja dat was 26 jaar geleden.Zijn alle 2 T gevoelig voor vastlopen? of zijn dat bepaalde merken,hoe betrouwbaar is een MZ eigenlijk,kun jij me daar wat over vertellen?Als ik jouw lijstje zo bekijk,heb je nogal wat onder handen. Groeten: RAMP 1966
 
Ik heb veel meer MZ's gehad, met een goede preparatie zijn het zeker betrouwbare fietsjes en ook behoorlijk hufterproef maar je moet ook wat geluk hebben.
Dit was mijn eerste vastloper met een MZ sinds mijn behalen van rijbewijs en die heb ik al 12 jaar. Hij staat ook erg vast maar heb er nog steeds niet naar gekeken 8-) . Wel vlotterkamer los gehad en daar zit een rare vetachtige drab in, daarvoor was de vlotterkamer helemaal schoon. Hij is dus vastgepeerd door een te arm mengsel door die drab of doordat de mengolie weer uit de benzine is gekomen???Ik heb met deze zelf gemixt,mengverhouding was goed en is ook olie die ik langer gebruikte.
Blijft voorlopig ff een raadsel maar is gewoon jammer omdat dat blok nu juist mechanische stiller was en ook behoorlijk feller door de grotere carb.
MZlllls,Rob.
 
Rob,wat bedoel je met een goede preparatie?Die van mij is gewoon standaard met apart olietankje en loopt gewoon goed zonder ongewone mechanische bijgeluiden. Gr Peter
 
Ik bedoel dus perfecte afstellingen van ontsteking en carburatie. Goede verbindingen in de electra, goede accu, evt. oude zekeringkast vervangen door een betere met steekzekeringen,goed kwaliteit banden,goede remblokken en verse remvloeistof gebruiken, ketting netjes op spanning en goed gesmeerd.
Eigenlijk geld het voor elke motorfiets of auto zelfs. Maar een tweetakt is gewoon wat gevoeliger dan een viertakt en dan is MZ nog een redelijk simpel apparaat.
MZlllls,Rob.
 
Aha,ik snap het.over banden gesproken,de vorige eigenaar heeft er net nieuwe onder gezet. :Y Achter een heidenau (lijkt me wel goed) Voor een Fortune,die zie je werkelijk slijten B| dat ding cupt als de ziekte en er komen scheuren in de zijkanten.Heb inmiddels een heidenau besteld bij de motorboer.Verder loopt en start de MZ prima alleen lekt er hier en daar wat olie,daar moet ik eens naar gaan kijken, : maar eerst :] Gr peter
 
oeps,verkeerde foto
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Shit verkeerde foto op de verkeerde plaats vergeef me :$ en ontdekt hoe je het weer kan verwijderen O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full
 
goh,na een hele tijd klooien is het nu toch gelukt :Y ben nu wel toe aan een peuk 8-) Gr Peter
 
ikzelf heb een simson brommer. ik ga altijd naar een MZ dealer in duitsland voor mijn onderdelen. blijft mooi oud spul dat MZ. vooral in duitsland betaal je weinig voor een mooie MZ, hier in schiedam woont er ook iemand met een mz. helaas nog geen contact mee gehad '( ik hou dit topic in de gaten :]
 
@ ramp grappige ETZ hoor..laatste serie zo te zien aan het plaatwerk
@ Sendar: er zijn minimaal 2 MZ rijders in Schiedam, zijn kennissen van me, waarschijnlijk heb je een blauwe ETZ met zijkoffers zien staan/rijden...woont ergens in Oost. Andere kennis woont in Groenoord en rijd op meerdere MZ's oa grijze zijspan en een Armee.Maar rijd vaak ook op een BMW.
Waar woon jij ergens in S'dam? Ik ben er geboren, lang gewoond en daarna vele jaren in Vlaardingen...maar kom nog zeer geregeld in S'dam,gisteravond nog: kroeg in Groenoord :+
MZlllls,Rob.
 
@ ramp grappige ETZ hoor..laatste serie zo te zien aan het plaatwerk
@ Sendar: er zijn minimaal 2 MZ rijders in Schiedam, zijn kennissen van me, waarschijnlijk heb je een blauwe ETZ met zijkoffers zien staan/rijden...woont ergens in Oost. Andere kennis woont in Groenoord en rijd op meerdere MZ's oa grijze zijspan en een Armee.Maar rijd vaak ook op een BMW.
Waar woon jij ergens in S'dam? Ik ben er geboren, lang gewoond en daarna vele jaren in Vlaardingen...maar kom nog zeer geregeld in S'dam,gisteravond nog: kroeg in Groenoord :+
MZlllls,Rob.

jep klopt, die gozer woont op de schiedamseweg ( ik heb de armee verzie gezien )
en ik woon in tuindorp, nog geen 100m van zwembad groenoord :o erg vlakbij dus :+
 
Laatst bewerkt:
Dank je roblc,het bouwjaar is '93 op de weg gekomen(kenteken)1 maart '95. Mijn dappere beestje draait (bijna) elke dag 60 km woon/werk. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan