MZjes

Hmmm je maakt het wel erg interressant Halvlive... is jouw BMW dan al klaar?..heb nog een bak met frame voor BMW staan..en vork en kleine wielen...dus jouw bak hoeft er niet bij ;)
Een zijspan is natuurlijk nooit klaar. maar misschien kunnen we wel wat dealen. Moet ik eens wat plaatjes schieten?
 
Even Oma een tikje voor de bibs geven.
Voor mijn vakansie heb ik met RobLC mijn BMW geruild voor zijn ETZ250 met span.

full


Het was erg warm die dag en ik heb me na het tanken lens staan trappen om hem weer aan te krijgen. Waarschijnlijk vapor lock door de hitte en de snelwegrit. Maar gelijk een mooie kans om de carburateur uit elkaar te pellen en de squish band te meten. Squish band was keurig een millimeter volgens specs, vlotterhoogte goed, alleen een beetje scheef.

Mijn zoon kan er intussen ook mee overweg. De heeft een modern A2 rijbewijs en mag maximaal 35kw rijden.

Ik heb het ding natuurlijk niet om er wereldreizen, of woon-werk mee te rijden. Het is gewoon pure fun. Natuurlijk moet er gesleuteld worden. In de geest van Walter Kaaden, steeds blijven perfectioneren. Als eerste moeten er Pols platen op komen om de naloop te verkorten. Daarna moeten er een klein achterwiel met autoband onder. Ondertussen moet hij grijzer met Saksisch groene accenten worden en de elektra een beetje opknappen.

Nu ben ik deze zomer in het Schloss Wildeck in Zschopau geweest en eigenlijk is dat wel een uitdaging om een treffen daar te bezoeken. Het zal gouw drie dagen rijden zijn, maar het lijkt me toch grappig om dat TZT te doen.
 
He Halflive, natuurlijk kan je er wel wereldreizen mee maken maar gaat wat langzamer :]
Mijn eerste span was in begin trouwens ook zilver met groen...
Maar ook ik blijf niet MZ loos, mijn eerste MZ komt ook weer in mijn bezit en staat al in garage..een MZ TS250/0 uit '75...heeft eigenlijk wel nieuwe lagers en afdichtingen nodig ..bij mij weer solo dus zal minder voor z'n kiezen krijgen..
Wordt vervolgt...
 
Dat afstellen zit bij mij ook nog in de pen.... Status: Verroeste veren van de schokdempers gehaald, worden nieuwe veren en de rest opknappen en stelrondsels polijsten. Nieuwe achterband besteld, Metzeler 3.50-18 TT 62 P voor € 50, bij Pneus Online Tevens nieuwe sloffen voor de MuZ Skorpion, scheelde weer in de verzendkosten. Bij de ETZ zelf omleggen dacht ik!? Voorband (ook Metzeler) en binnenbanden zijn nog in goede staat. Alleen nog nieuwe linten halen. Volgende week eens kijken of de spuiter al klaar is met tank en zijdeksels van de ETZ. Word vervolgd....

Vanmiddag eens polshoogte genomen! Spuiter nog niet klaar, bezig zich in te laten lijven door z'n grootste opdrachtgever, kost tijd en moeite. Neemt geen werk meer aan van particulieren! Maarrrrrr binnen een paar maanden gaat ie mij bellen als het klaar is. Wel op het www een paar MZ riders club badges besteld en ontvangen! Netjes! Waar zal ik die nu eens op gaan punniken??
De bandjes gingen er trouwens probleemloos op. Alleen nog even (zelf) balanceren.
 
Ja Lieve, veel MZ's blijven een beetje in het vaste vriendenkringetje circuleren..alleen mijn span is jullie richting opgegaan..
Had veel plezier ook op laatste span maar wilde toch echt meer power en dat lukt voorlopig aardig met BMW span..
 
Ah Roblc, laten we dat niet horen he! :-)
We zijn dan wel geen MZ-treffens bezoekers, maar wel MZ (en andere oude 2-takten) liefhebbers!
Doei,
Doudou
 
Bam! Onze MZ loopt als een trein :]

Vandaag de eerste echte meters gereden, met een big :)

Alleen, hoe zet ik het benzinekraantje uit? Ik heb het WPH niet bij de hand en kan het zo ff niet vinden...
 
Er staan letters op het heveltje |(
R voor reserve
Z Voor zu, ofwel uit.
Of is het al donker bij jullie?
:j

Ik kan ook geen plaatjes zien? Ligt dat aan mij, of is dat ook de duisternis?

Overigens, toen je hem net had was er een vraagteken over zes, of twaalf volt, wat is het nu? En je ontsteking, heb je die nu weer analoog gemaakt? Ik wil juist andersom, ik hou niet van puntjes.
 
Laatst bewerkt:
We hebben er de originele puntjes op gezet. Er zat een digitale op, maar dat werkte niet. Hij is 6v.
 
@ Halflive, ik kon niets vinden op het heveltje. Vandaar. Er zitten drie standen op volgens mij.

Maar misschien heb ik inderdaad niet goed gekeken. Regende nogal hard en het is vrij krap met drie motoren in een simpele rijtjeswoning-schuur.

Zal binnenkort wel ff eentje maken!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan