MZjes

Zijn hier ook mensen met een Trophy?
zo ja, plaatje? Ik vind ze erg leuk om te zien...
Ik heb een 175 gehad, die rare storing kreeg.. kon er ondanks de eenvoud niet achter komen.. voor een habbekrats verkocht..(verdachtte de vlotter, deze 3 maal vervangen, kon achteraf toch wel iets in de laderij/stroomhuishouding zijn denk ik nu, 15 jaar later..)
 
Hi,

Ben sinds kort ook de trotse bezitter van een (nog te restaureren) MZ TS 250 :9~ .
Dus ik denk meld me hier maar even aan!

Eerste vraag.. Welke tassen/koffers hebben jullie gemonteerd?
Ik wil namelijk van de zomer graag een beetje gaan toeren (liefst door oost europa zoals die gasten waar eerder in dit topic een filmpje van gepost is, lijkt me briljant) Maar wil dan natuurlijk wel wat mee kunnen nemen. Kofferrek (uitklapbaar aan de onderkant) zit er al op.

Cheers en tuf/plof ze :] !
 
vet! :)
Ik ben met m'n Jawa 3 jaar terug naar Frankrijk geweest, toen had ik een set fietstassen aangepast, en een sporttas daar bovenop. werkte prima!
 
Hoi thenico.
Ik heb een stel tassen die ik gebruikte op de ETZ, nu zit daar een span aan en gebruik ik die tassen niet meer.
Ze komen van Louis, enigszins retro style.
Ik had er beugels aangemaakt om ze over het bagagerek te hangen, en korte elastieken met haken om ze aan de onderkant ook vast te zetten.
Ze zijn 1 keer mee geweest naar Frankrijk, en ongeveer als Arjan, niet een sporttas maar zo'n grote bagagerol van Louis bovenop.
En dan kan je veel meenemen!
Het voordeel van een MZ is dan ook nog dat je niet veel gereedschap hoeft mee te nemen, er gaat zelden iets stuk.
Wel de motor goed voorbereiden van te voren, natuurlijk.
Bougiesleutel, nieuwe bougie, blik olie, misschien een paar reservekabels, maar in Europa kun je eigenlijk alles wel in de winkel vinden wat je nodig kunt hebben.
Je mag ze hebben tegen verzendkosten.
Stuur maar een PB met je adres, als je interesse hebt.
Doei,
Doudou
 
Leuk, welk type TS? Idd goed voor bereiden met vakantie , in elk geval technisch 100% maken.
Ik heb ook wel fietstassen gebruikt..zo hier en daar zie je wel eens koffers met rek aangeboden voor MZ...heb nog ergens Krauser koffers met rek staan.
Onderlinge MZ types zijn redelijk makkelijk aan te passen en je komt ook wel militaire rekken tegen..
 
full

Doei,
Doudou
 
Iemand nog interesse in een ETZ 250 Luxus '85 in onderdelen d.w.z. Alle framedelen poedergecoat in zwart, wielen nieuw gespaakt, alle aluminium zichtdelen gepolijst, nieuw verchroomde spatborden, nieuwe kettingtunnels, nieuwe verchroomde (sport)uitlaat, enz. Tank en zijdeksels moeten nog worden gespoten, nieuwe stickers aanwezig. Schokdempers nog te voorzien van nieuwe veren. Met kenteken. Geheel kompleet voor € 500.
Weg wegens ontbreken tijd en gezondheidsredenen.
 
Idd erg aantrekkelijk maar de tijd van meerdere MZ's is voorbij..zelfs 4 motoren eigenlijk al teveel maar dan 2 geschorst en staan te overwinteren in huiskamer ja laatste MZ gaat er ook heen 8-) ..
En ben al over de scheef gegaan met Vespa bromscooter :X ..maar wel 2takt 8-)
Succes met verkoop
 
Ik wacht nog even of Pitte voor het weekend reageert, anders kan het jouw kant op ;)


Dag NitroMax,

bedankt om m even op me te wachten. :} door omstandigheden heb ik een tijd zonder MF gezeten .

no prob , blij dat je er iemand anders hebt kunnen mee plezieren.

;)
 
Even oma wakkermaken.. :)

In het kader van domme vragen bestaan niet (of toch??) zit ik met een nijpend probleem.
Ik krijg de kickstarter namelijk niet los van het blok van mijn TS 250/1.

Ging ervan uit dat hij hetzelfde vast zat als de schakelpook (moertje losdraaien bout eruit en hij kan naar voren), maar dat lijkt dus niet zo te zijn. moertje is los maar krijg de bout er met geen mogelijkheid uit, dus voor ik het sloop dacht ik (slim als ik ben) check het even hier.

Iemand enig idee? is het een kwestie van gewoon met grof geweld die bout eruit slaan, of zie ik iets over het hoofd?

Thanks!
 
Hoi
Het is een systeem als een spie op een oud model fietscrank.
Wat je kunt doen:
Ten eerste wat WD 40 overal tussen spietje en pedaal spuiten.
Imal mag ook.
Moertje terug erop draaien, zover dat buitenkant moertje glad ligt met uiteinde spietje.
Dan kan je erop kloppen zonder de draad te beschadigen.
Eventueel het startpedaal rond het boutje verwarmen, niet met een brander maar met warme lucht, een verfafbrander of een Fohn.
Om alles goed te kunnen doen heb je er belang bij het deksel van het carter te halen, dan kan je de startas klem zetten in een bankschroef, het deksel een beetje wegdraaien en klem zetten, ik doe dat wel met een lijmtang, of door iemand laten vasthouden, zodat de spie weg kan komen.
Sowieso, voor dit soort werk, zal het deksel van het blok afmoeten.
Kickstarter kan er toch alleen af als het deksel van het blok is.
Succes ermee,
Doudou
 
Pitte, da's vervelend voor jou.
Als je laat weten welk model MZ je hebt, kan ik de voor jou relevante bladzijden laten kopieren, en je die tegen kostprijs toesturen.
Dat gaat gen miljoenen kosten.
Stuur maar een PB met het type, en je adres, dan ga ik daar werk van maken.
Doei,
Eduard
 
Terug
Bovenaan Onderaan