Afwerking Uitlaat

Dr. Dark

MF'er
11 okt 2005
65
0
Kortemark
Ik heb ooit eens op dit forum gelezen dat iemand de uitlaat van zijn Kawasaki Vulcan 800 had afgewerkt met metaalgaas en vloeibaar staal. Ik heb dit deze avond ook eens geprobeerd met volgend resultaat:

full


Het enige waar ik een beetje ongerust over ben is dat het vloeibaar staal dat ik gebruikte om de gaasjes vast te zetten niet bestand zou zijn tegen hoge temperaturen.

Het gaat hier over het merk RectaVit. Iemand ervaring mee?
 
er staat gewoon 'verwerken' onder de 120 graden. Maar in de context begrijp ik dat als 'aanbrengen' onder de 120 graden (niet op warme oppervlaktes dus)
Volgende tekst is op de verpakking:

"Totale uitharding na 30 min (bij 20 graden). Niet verwerken boven de 120 graden en niet onder de 15 graden"

verder geen info op de verpakking
 
Ja, per uitlaat een drietal gaten van 10 en een tweetal van 8. Geeft een mooi geluid, niet te luid, maaar toch net genoeg
enige nadeel: het metaalgaas wordt na een aantal km een beetje bruinig. Patiné zullen we het maar noemen...
Vandaag proefondervindelijk getest: het vloeibaar staal is ok bij hoge temperaturen... Oef
 
Hee leuk en lagge

Had eens een Duitser op bezoek met open pijpen, was aangehouden door de wouten en erop gewezen

Vroeg me hoe ie dat zo snel weer ongedaan kon maken, dus letterlijk niet open pijpen

Stuk kippegaas ervoor lassen

En zo is ie terug gereden naar DLD en helemaal goed

(schoot me zo ff te binnen, moest er aan denken)

En dat spul houdt wel vast, en anders ff TIG hechten
 
Hee leuk en lagge

Had eens een Duitser op bezoek met open pijpen, was aangehouden door de wouten en erop gewezen

Vroeg me hoe ie dat zo snel weer ongedaan kon maken, dus letterlijk niet open pijpen

Stuk kippegaas ervoor lassen

En zo is ie terug gereden naar DLD en helemaal goed

(schoot me zo ff te binnen, moest er aan denken)

En dat spul houdt wel vast, en anders ff TIG hechten


:} die flikken toch he |(
Mijne zijn niet echt open uitlaten, zitten gewoon gaatjes in...
Ik had vroeger uitlaten zonder dempers erin, gewoon de buis... dat was pas herrie...
 
Had ik ook, gewoon buis 42, zelf gebogen enzo

Dragpipe1.JPG


En op andere honda HAD ik buis 53 en verder niets, 4 in 1, en dan de 1 was gewoon 53 mm doorsnee en 4 mm dik, maar dat was rap over, geluid als van een helicopter had dat ding, bij 140 werdt je compleet gek
Reden van buis 53 was, de marchall demper was letterlijk afgerot en buis 53 lag in de schuur pastte zo, even rondom vastlassen en klaar was ie.
 
Zo, net toch maar een 2de gat geboord in iedere uitlaat (op de aangewezen plaatsen) voor toch wat meer geluid :)

Ik heb toch maar de schildjes terug gepopnagelt!

Zie foto!

full
 
En over een week nog een gaatje en nog een en nog een.......

Geluid went gauw, en je wilt toch harder als er eentje met open uitlaten weer voorbij komt.

:]
 
ik heb nu 3 grote en 2 kleintjes in iedere uitlaat. Is luid genoeg voor mij.
Heeft het boren van zo'n gaatjes eigenlijk gevolgen voor de motor of is dit betrekkelijk onschuldig?
Ik voel geen verschil in rijgedrag....
 
ik heb nu 3 grote en 2 kleintjes in iedere uitlaat. Is luid genoeg voor mij.
Heeft het boren van zo'n gaatjes eigenlijk gevolgen voor de motor of is dit betrekkelijk onschuldig?
Ik voel geen verschil in rijgedrag....

In zoverre, je krijgt iets minder tegendruk, met alleen gaatjes valt het wel mee.
Maar als je zonder je motor af te stellen in eens open uitlaten neemt krijg je problemen.
Kennis met HD liep motor niet lekker meer en begon olie te verbruiken ;(
dus.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan