VTR-SP1&2 Topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu 6 maanden een SP-1 en dat bevalt mij meer dan prima! Alleen wanneer ik een heuvel of drempel overvlieg brand mij FI lichtje en houd de motor in, hebben jullie dat ook? Of mankeert mijn motor wat?
dit heeft mss te maken dat je batterij niet goed is aangesloten, dat de draden niet vast staan. Heb ik ook al eens gehad
 
Ik ga op meteen even kijken of mijn kabelboom beschadigd is en ook of de accu polen los zitten bedankt voor jullie advies!
 
dit heeft mss te maken dat je batterij niet goed is aangesloten, dat de draden niet vast staan. Heb ik ook al eens gehad
Als je accu een losse pool heeft,dan valt alles uit.Denk toch
eerder dat er een los kontakt zit,of zoals eerder gemeld een
slijtage plek wat soms sluiting veroorzaakt,maar ja,dan denk je
ook aan een zekering die doorbrand,en dat gebeurt niet,
los kontakt meest voor de hand liggend,inspuiten kontaktpray 60
 
klopt helemaal . bij mij was het trouwens het kabeltje van de benzine pomp wat doorgesleten was.Gisteravond intervieuw gehad met Ben kennephol. Uiteraard hebben we het gehad over wat voor fantastische fiets de sp wel niet is.haaha
groet @ndré
kan zijn dat de plus of massa kabel van je injectie unit doorgesleten is,dat heb ik wel eens gehad.
onder de kont kuip,aan de linkerkant,loopt een kabelboom,daar takt een kabel van je pgm fi(injectieunit)uit.bij mij schuurde die een paar jaar lang langs een las van het subframe,en toen die doorgesleten was maakte de kabel kortsluiting op het frame,waardoor de injectie uitviel,het FI lampje aanschoot en de motor ineens met een harde ruk inhield,was iets minder toen dat in een bocht gebeurde.

meerdere SPers hebben soortgelijke problemen gehad,maar om je te besparen alle andere delen te moeten lezen,heb ik hiero maar ff een half boek neer getypt ;)

ik hoop dat je er wat aan hebt

greetz SP1KE
 
Waar liggen de kabels eigenlijk?

Je moet je kontje ff demonteren, dan aan de linkerkant van je motor kijken, hangt een hele hoop draden/stekkers,kastje.
Daar alles ff goed nalopen. gewoon alles wat kabel of stekker is nalopen.
Linksvoor in de kuip ongeveer bij de koplamp zitten ook een paar vochtgevoelige stekkers. ook direct maar ff nalopen.... :Y Succes!!
 
Als je accu een losse pool heeft,dan valt alles uit.Denk toch
eerder dat er een los kontakt zit,of zoals eerder gemeld een
slijtage plek wat soms sluiting veroorzaakt,maar ja,dan denk je
ook aan een zekering die doorbrand,en dat gebeurt niet,
los kontakt meest voor de hand liggend,inspuiten kontaktpray 60
kabeltje tikt het frame aan,en dan valt de injectie uit,dit duurt een fractie van een seconde,lang genoeg om je een flinke hartklap te bezorgen dat wel.
als het draadje echt lang tegen het frame aan zou zitten knallen de zekeringen er volgens mij inderdaad uit.
 
Maar wel goedkoop!!
Je moet hem alleen zelf ophalen, en dat is in zuid duitsland als ik me niet vergis...... B|
 
en net als bij pmugen,gaat het lampje bij mij ook branden bij hevige regenval,soms gaat ook het neutraal lampje gloeien,terwijl ik toch echt alle versnellingen doortrap.
en wat helemaal erg is,is als het regent de stoomwolken tussen je topkuip en tank omhoogkomen,lijkt net als de motor in brand staat,vinden mensen best interesant als je voor het stoplicht staat te wachten :Y
 
Zou iemand voor mij (die bijvoorbeeld toch zijn kuipen eraf heeft liggen om te poetsen ofzo) het koelend gedeelte van de radiateur en de dikte daarvan eens op willen meten? Gaat dus alleen om het deel met de lamellen, niet de bakjes aan de zijkant.

Dit ivm het laten maken van een custom radiateur.

Blok komt van een SP1 uit 2000, mocht dat nog onderling verschillen.

Bedankt, Bjorn.
 
Heb een topkuip en een onderkuip gekocht (Sebimoto) bij Ten Kate. Top € 186, onder € 139. Mooi afgewerkt, wit. Eerst maar eens pas maken, dan zien we voor de kleurtjes wel weer verder.

Heb ook een koplampunit en knippers gekocht, kandie ook nog over straat! *O*

:] :] :] :] het peter geef een een fototootje *D *D *D *D
 
Nou...

Afgelopen maand redelijk druk bezig geweest met de CRX VTEC.

Nieuw/Vervangen:
Koppelingsplaat
Drukgroep
Druklager
Toplager
Vliegwiel
Bakolie
Distributieriem
Spanrol
Kleppen gesteld
VTEC rubber afgedicht
Aandrijfashoes vervangen
Uitlaatpakking vervangen

Maar goed, rij nu 3 jaar Honda, en heb eigenlijk nog nooit langs de kant stil gestaan. Mja, toen de koppeling ermee kapte 3wkn terug, maar verders nooit.

Verders roeleerd Honda gewoon op gebied van motoren en auto's *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan