Nicky Hayden

In Valencia zal Nicky Hayden in de MotoGP Hall of Fame als MotoGP Legend worden opgenomen. Met dertien jaar in de GP's heeft Hayden een prachtige staat van dienst: drie overwinningen, 28 podiums en een wereldkampioenschap. Maar een legende? Dat is hij voor mij toch echt niet.
Tja, verdiend heeft-ie 'm in elk geval. Heel toffe gast, wereldkampioen, een dikke staat van dienst en voorlopig de laatste Amerikaan in het kampioenschap. Ik vind het niet erg. Maar als ik kijk naar de namen die nu in de Hall of Fame staan, kan ik niet anders dan denken dat Hayden het kleinste naampje onderaan het lijstje moet zijn en niet heel veel meer. Kantjeboord, zullen we maar zeggen...:

Giacomo Agostini

Mick Doohan
AUS

Geoff Duke
GBR

Wayne Gardner
AUS

Mike Hailwood
GBR

Daijiro Kato
JPN

Eddie Lawson
USA

Anton Mang
GER

Angel Nieto
SPA

Wayne Rainey
USA

Phil Read
GBR

Jim Redman
RHO

Kenny Roberts
USA

Jarno Saarinen
FIN

Kevin Schwantz
USA

Barry Sheene
GBR

Marco Simoncelli
ITA

Freddie Spencer
USA

Casey Stoner
AUS

John Surtees
GBR

Carlo Ubbiali
ITA
 
Wacht even. Een motogp wereldkampioen en totaal 13 jaar vol gehouden in de motogp is geen legende. Maar bijvoorbeeld Sic en Kato wel, die nooit een motoGP race wonnen.. begrijp me niet verkeerd, maar ik vind zeker dar hij daar hoort, een titel haal je niet zomaar. Overigens vind ik natuurlijk wel dat Sic en Kato ertussen horen, maar wat zon hall of fame waard als je als kampioen er al niet in hoort....
 
Wacht even. Een motogp wereldkampioen en totaal 13 jaar vol gehouden in de motogp is geen legende. Maar bijvoorbeeld Sic en Kato wel, die nooit een motoGP race wonnen.. begrijp me niet verkeerd, maar ik vind zeker dar hij daar hoort, een titel haal je niet zomaar. Overigens vind ik natuurlijk wel dat Sic en Kato ertussen horen, maar wat zon hall of fame waard als je als kampioen er al niet in hoort....


Het is dat de rest van het veld dat jaar in de kreukels lag of veel technische problemen had, Anders had hij nooit gewonnen.
Maar hij heeft wel een mooie carrière gehad inderdaad.
 
Het is dat de rest van het veld dat jaar in de kreukels lag of veel technische problemen had, Anders had hij nooit gewonnen.
Maar hij heeft wel een mooie carrière gehad inderdaad.
Hij had gewoon de meeste punten dat jaar en dan ben je kampioen en nu ophouden over wel of niet wat een gezeur zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tja, verdiend heeft-ie 'm in elk geval. Heel toffe gast, wereldkampioen, een dikke staat van dienst en voorlopig de laatste Amerikaan in het kampioenschap. Ik vind het niet erg. Maar als ik kijk naar de namen die nu in de Hall of Fame staan, kan ik niet anders dan denken dat Hayden het kleinste naampje onderaan het lijstje moet zijn en niet heel veel meer. Kantjeboord, zullen we maar zeggen...
Nee, sorry, ben ik niet met je eens. Heeft hij niet verdiend. Als legende behoor je mijn inziens het kampioenschap te hebben gedomineerd. Hayden heeft ongetwijfeld veel betekend voor de sport, zeker in de Verenigde Staten. Maar maak dan een aparte hall of fame en laat de "Legend"-status aan mensen die dat ook echt zijn.

Overigens denk ik ook niet dat Simoncelli of Kato daar thuishoren. Leuk eerbetoon maar terecht is het niet. Zo wordt het eerder een populariteitswedstrijd en dat vind ik niet gezond. Laat Dorna dan maar eens duidelijker zijn over aan welke criteria moet worden voldaan om als legend te worden opgenomen. Ik zie dan nog liever dat Capirossi wordt opgenomen in die lijst, maar ook dat is geen legend.
 
Nee, sorry, ben ik niet met je eens. Heeft hij niet verdiend. Als legende behoor je mijn inziens het kampioenschap te hebben gedomineerd. Hayden heeft ongetwijfeld veel betekend voor de sport, zeker in de Verenigde Staten. Maar maak dan een aparte hall of fame en laat de "Legend"-status aan mensen die dat ook echt zijn.

Overigens denk ik ook niet dat Simoncelli of Kato daar thuishoren. Leuk eerbetoon maar terecht is het niet. Zo wordt het eerder een populariteitswedstrijd en dat vind ik niet gezond. Laat Dorna dan maar eens duidelijker zijn over aan welke criteria moet worden voldaan om als legend te worden opgenomen. Ik zie dan nog liever dat Capirossi wordt opgenomen in die lijst, maar ook dat is geen legend.

Op zich helemaal met je eens, maar als je een titel tegen alle verwachtingen in, met hard werken, nooit klagen, grenzeloos doorzettingsvermogen en zonder dat magische talent wat de "aliens" hebben toch weet te veroveren... misschien is dat ook wel legendarisch te noemen... In een hall of fame van de MotoGP hoort hij in ieder geval zonder twijfel thuis.
 
Nee, sorry, ben ik niet met je eens. Heeft hij niet verdiend. Als legende behoor je mijn inziens het kampioenschap te hebben gedomineerd. Hayden heeft ongetwijfeld veel betekend voor de sport, zeker in de Verenigde Staten. Maar maak dan een aparte hall of fame en laat de "Legend"-status aan mensen die dat ook echt zijn.

Overigens denk ik ook niet dat Simoncelli of Kato daar thuishoren. Leuk eerbetoon maar terecht is het niet. Zo wordt het eerder een populariteitswedstrijd en dat vind ik niet gezond. Laat Dorna dan maar eens duidelijker zijn over aan welke criteria moet worden voldaan om als legend te worden opgenomen. Ik zie dan nog liever dat Capirossi wordt opgenomen in die lijst, maar ook dat is geen legend.

Kom jij soms uit een ei??!.......
Het is niks meer of minder dan een "populariteitswedstrijd" dat is de "criteria" van de Dorna, en dan met name meneer Peseta. Populair kun je geld aan verdienen, en dat is dus het enige wat telt. En daar gaat de massa als makke schapen in mee, hou je nu eenmaal niet tegen.
 
Op zich helemaal met je eens, maar als je een titel tegen alle verwachtingen in, met hard werken, nooit klagen, grenzeloos doorzettingsvermogen en zonder dat magische talent wat de "aliens" hebben toch weet te veroveren... misschien is dat ook wel legendarisch te noemen... In een hall of fame van de MotoGP hoort hij in ieder geval zonder twijfel thuis.

Dit zelfde geld voor Rabat, en die komt er ook erg ver mee. In zekere zin is het wel weer legendarisch te noemen dat je louter met hard werken en doorzettingsvermogen, zo ver komt zonder natuurlijk talent. Ik heb toch wel een zwak voor dat soort mannen. :Y
Altijd maar op een motor en er alles maar dan ook altijd alles voor overhebben om maar te kunnen rijden.
En altijd bereid zijn om iets te willen testen. :}
 
Iets genuanceerder dan....

Alle mannen daar hebben uitzonderlijk talent, anders reden wij daar ook wel. Jij bedoelt dat Rabat wat minder talent heeft dan veel anderen op het paddock ;)
Met alleen hard werken kom je echt niet in het GP circus (nog even afgezien van de factor geld).
 
Iets genuanceerder dan....

Alle mannen daar hebben uitzonderlijk talent, anders reden wij daar ook wel. Jij bedoelt dat Rabat wat minder talent heeft dan veel anderen op het paddock ;)
Met alleen hard werken kom je echt niet in het GP circus (nog even afgezien van de factor geld).

Och meer talent dan ik........ kan al gauw hoor. ;) Ik heb het 2 jaar geprobeerd in het onk met een 600 maar mijn talent zat meer in het "opstaan" na de zoveelste klapper, zonder ernstige verwondingen. :+ En natuurlijk in het oplappen van mn fiets. :9
Ik had beter stuntman kunnen worden, daar heb ik wel talent voor. O-)

Ik ben het wel met je eens dat Nicky en iemand als Rabat wel een beetje talent moeten bezitten om te beginnen, maar ik vind toch dat ze het vnl van hun harde werken moeten hebben.
En dat iemand als Nicky Hayden daar voor in een "Hall of Fame" wordt opgenomen is misschien toch wel een inspiratie voor anderen, die ook soms aan zichzelf twijfelen. :)
 
Nee, sorry, ben ik niet met je eens. Heeft hij niet verdiend. Als legende behoor je mijn inziens het kampioenschap te hebben gedomineerd. Hayden heeft ongetwijfeld veel betekend voor de sport, zeker in de Verenigde Staten. Maar maak dan een aparte hall of fame en laat de "Legend"-status aan mensen die dat ook echt zijn.

Overigens denk ik ook niet dat Simoncelli of Kato daar thuishoren. Leuk eerbetoon maar terecht is het niet. Zo wordt het eerder een populariteitswedstrijd en dat vind ik niet gezond. Laat Dorna dan maar eens duidelijker zijn over aan welke criteria moet worden voldaan om als legend te worden opgenomen. Ik zie dan nog liever dat Capirossi wordt opgenomen in die lijst, maar ook dat is geen legend.

Volgens mij zijn ze op deze manier allang duidelijk over wat de MotoGP Legends / Hall of Fame is. Populaire coureurs die bijzondere dingen gedaan hebben en daarmee een eerbetoon hebben verdiend. Het kampioenschap domineren is overduidelijk geen criterium.

Dat Capirossi er best tussen mag, ben ik met je eens. Hem vonden ze zo bijzonder dat zijn rijnummer #65 zelfs niet meer gebruikt mag worden door anderen...
 
Volgens mij zijn ze op deze manier allang duidelijk over wat de MotoGP Legends / Hall of Fame is. Populaire coureurs die bijzondere dingen gedaan hebben en daarmee een eerbetoon hebben verdiend. Het kampioenschap domineren is overduidelijk geen criterium.

Dat Capirossi er best tussen mag, ben ik met je eens. Hem vonden ze zo bijzonder dat zijn rijnummer #65 zelfs niet meer gebruikt mag worden door anderen...

Ik heb de lijst niet aandachtig bekeken, maar Biaggi staat er ook niet tussen volgens mij. Die was toch zeker zo populair (en bij het andere deel vd fans niet :+ ) als Hayden en Capirossi.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd lijkt het er ook op dat ze zelf deze lijst vergeten waren, ergens tussen 2002 en 2011. Sowieso vind ik het een beetje een twijfelachtige lijst: het zijn vooral wereldkampioenen met een paar andere namen er tussen. De toegevoegde waarde is heel, heel beperkt.

Daarom ook dat ik het niet erg vind dat Hayden eraan toegevoegd wordt.
 
Wacht even. Een motogp wereldkampioen en totaal 13 jaar vol gehouden in de motogp is geen legende. Maar bijvoorbeeld Sic en Kato wel, die nooit een motoGP race wonnen.. begrijp me niet verkeerd, maar ik vind zeker dar hij daar hoort, een titel haal je niet zomaar. Overigens vind ik natuurlijk wel dat Sic en Kato ertussen horen, maar wat zon hall of fame waard als je als kampioen er al niet in hoort....

sic en Kato hebben helaas nooit de tijd gekregen, maar hadden de potentie om wereldkampioen te worden, erg talentvol en heel populair. deze twee coureurs zouden zonder twijfel in het groepje wat we tegenwoordig ''Aliens'' noemen thuis horen. iets waar hayden nooit in de buurt zat ondanks een kampioenschap.

Ondanks dat ik Hayden een toffe gast vind, vind ik niet dat hij thuis hoort in de hall of fame.
 
Het woord legende is heel betrekkelijk, blijkt wel weer. Iedereen geeft daar een andere uitleg aan. In mijn ogen hoort Edwards in de hall of fame thuis. "En wat heeft hij nou bereikt?" hoor ik sommigen al zeggen. Dus zeker ook een Nicky Hayden mag in de hall of fame. Maar een legende hoeft nog geen alien te zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
 
Het woord legende is heel betrekkelijk, blijkt wel weer. Iedereen geeft daar een andere uitleg aan. In mijn ogen hoort Edwards in de hall of fame thuis. "En wat heeft hij nou bereikt?" hoor ik sommigen al zeggen. Dus zeker ook een Nicky Hayden mag in de hall of fame. Maar een legende hoeft nog geen alien te zijn. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!

Eensch
 
En het gaat maar door bla,bla,bla,bla,enz,enz,enz!!!!!
Voor de critici hier probeer zelf eens in een hall of fame te komen (oei gaat niet want voor zeurders bestaat zoiets niet)
 
Door alle (terechte) heisa rond VR, MM en JL zou je het bijna vergeten, Nicky Hayden rijdt zondag z'n laatste MotoGP race, op het circuit van Valencia. In 2006 kende Hayden hier zijn grootste succes, het behalen van de MotoGP wereldtitel!

full


Ook op Assen wist Nicky dat jaar te winnen (na een onhandig uitstapje van Colin Edwards).

full



Het jaar er op mocht hij dus starten met de #1 op zijn machine en dat deed hij dan ook.

full


Later volgde er een overstap naar Ducati..

full


..waar hij ook nog een imitatie deed van de 'Witte Reus'.

full


De laatste tijd reed hij op een klanten Honda. De prestaties waren niet altijd even goed maar hé, een elbow-down kan ook Nicky!

full


En zondag is het dus over met Nicky Hayden in de MotoGP en zien we hem in 2016 terug in het World Superbike kampioenschap aan de zijde van Michael v.d. Mark..en wéér op Honda. Bye! :W

full


Mooie vent, markant figuur en een echte racer.
 
Laatst bewerkt:
Aanwinst voor het WSBK circus wat toch een beetje ingekakt is
 
Laatst bewerkt:
Om maar eens wat positiefs over de Motogp te schrijven 69 Nicky bedankt voor heel veel jaren waarin je aan de start hebt gestaan , en nu op naar het Wsbk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan