Nicky Hayden

Dat is het probleem in de MotoGP het is te voorspelbaar ;)
En theoretisch gezien is Dovi de underdog die zonder druk rijd daarentegen zoals eerder gezegd moet Dani dit jaar laten zien wat hij kan.
Geef ik je wel gelijk in, voor een stukje dan :P
Want in Laguna was Stoner het hele weekend té snel voor anderen.
Ook voor Rossi.
Niemand had verwacht dat het zo'n ''epic battle'' zou leveren in de race :}

Maar het is inderdaad een beetje te voorspelbaar aan het worden.
Want Laguna moet je even niet meepakken.
De 125 en 250 daarintegen :9~
 
Pedrosa kan niet met de druk omgaan.
Dovi hoeft dit jaar niet te vlammen Pedrosa wel en we hebben al vaker gezien dat Pedrosa bezwijkt onder grote druk.
Only time will tell.......
het is niet dat ie niet kan presteren onder druk, hij legt het gewoon af in de rechtstreekse duels, hij is meer een rijder die vanaf et begin aan de leiding moet liggen en dan weg rijden
 
Geef ik je wel gelijk in, voor een stukje dan :P
Want in Laguna was Stoner het hele weekend té snel voor anderen.
Ook voor Rossi.
Niemand had verwacht dat het zo'n ''epic battle'' zou leveren in de race :}

Maar het is inderdaad een beetje te voorspelbaar aan het worden.
Want Laguna moet je even niet meepakken.
De 125 en 250 daarintegen :9~~

Aan een kant ga ik met je mee hierin maar aan de andere kant.
Stoner staat er bekend om, om ook tijdens kwalificaties voor de volle 100% te gaan niet dat anderen minder rijden, maar Stoner neemt meer risico dan anderen.
Randy Mamola heeft hem de tip gegeven om het eens wat kalmer aan te doen want constant op de limiet rijden zorgt ervoor dat je er gemakkelijker overheen gaat en uiteindelijk ook wil.
Immers als je al op het randje rijd en het gaat niet zoals je verwacht had en je blijft maar pushen is een fout zo gemaakt.
Tijdens alle vrije trainingen en kwalificaties hoef je niet op 1 te staan uiteindelijk gaat het om de race dag.
Echter ben ik van mening dat Stoner nog vrij onervaren is in directe duels en in rechtstreekse duels rijd hij anders dan normaal.
Het lijkt er meer op dat hij te afwachtend is en enkel met een te cleane pass voorbij wil gaan aan zijn voorligger.
De combinatie Rossi/Burgess zijn technisch onverslaanbaar het is bijna hetzelfde als Rossi/Brazzi in de 250cc op momenten dat ze er moesten staan stonden ze er en op het allerlaatste moment werd er veelal nog wat gevonden waardoor Rossi net weer wat harder kon dan de rest ( grootste blunder was de ketting van een 125cc op de 250cc machine op volgens mij Brno )
Ik verwacht/hoop komend seizoen dat Hayden Stoner een paar keer kan verslaan als ook Hayden niet uit de voeten kan met de Duc....
 
Volgens mij blijkt nergens uit dat Pedrosa onder druk niet kan presteren. Het probleem van Pedrosa is dat hij een bliksemstart nodig heeft om te kunnen wegrijden van de rest en zo te winnen, hij redt het gewoon meestal niet om na een matige start nog de koprijders in te halen. Op de Sachsenring was hij volgens mij gewoon overmoedig omdat hij eindelijk in de regen goed ging.
Hoezeer Dovi met druk om kan gaan zullen we komend jaar pas zien aangezien de verwachtingen veel hoger zullen zijn dan in zijn debuutjaar op een klantenfiets. Maar hij is een zeer berekenende rijder dus hij zal zich niet heel snel gek laten maken denk ik.
 
Randy Mamola heeft hem de tip gegeven om het eens wat kalmer aan te doen want constant op de limiet rijden zorgt ervoor dat je er gemakkelijker overheen gaat en uiteindelijk ook wil.
_O- Ja daar zal 'ie ook echt naar luisteren. Stoner heeft nu al meer gepresteerd dan Mamola in z'n hele carrière, dus kan Stoner beter aan Mamola vertellen hoe het moet ;)
 
_O- Ja daar zal 'ie ook echt naar luisteren. Stoner heeft nu al meer gepresteerd dan Mamola in z'n hele carrière, dus kan Stoner beter aan Mamola vertellen hoe het moet ;)

Je snapt het niet helemaal denk ik.
Stoner hoeft maar 1x flink hard onderuit te gaan en het kon dan wel eens voor lange tijd over zijn.
Onnodig risico's nemen is nooit bevorderlijk voor je carriëre zoals ik al aangaf als je iedere keer op de limiet rijd is het makkelijker om over de limiet heen te gaan.
Het is niet nodig om elke training op 1 te staan of is Rossi de enige die geen pole nodig is voor podiumplaatsen?
Je hoeft enkel tijdens de kwalificatie te vlammen de overige trainingen zijn voor een goeie set up.
En zelfs met een kwalificatie op de eerste rij en een achterstand van enkele tienden van een seconde worden in de warming up worden opgelost.
 
En die andere twee mannen die op het podium gefinished zijn stonden allebei op de pole :? .

Overdrachtelijk bedoeld denk ik :+ Maw Rossi is eigenlijk de enige die geen goede kwalificatie nodig heeft om op het podium te kunnen komen.
 
Jawel hoor, ik heb jouw verhaal al heel vaak op Eurosport voorbij horen komen van PvdG..

Maar dan nog vind ik het een beetje dom van Randy Mamola.. Kan toch ;)

Gelukkig kijk ik het enkel in het Engels waarbij Randy zelf het woord voert en niet achteraf woorden verdraaid kunnen worden door een commentator die in een andere taal het woord voert.
De segmenten van Randy worden te vaak onderbroken door de Nederlanders.
 
Je snapt het niet helemaal denk ik.
Stoner hoeft maar 1x flink hard onderuit te gaan en het kon dan wel eens voor lange tijd over zijn.
Onnodig risico's nemen is nooit bevorderlijk voor je carriëre zoals ik al aangaf als je iedere keer op de limiet rijd is het makkelijker om over de limiet heen te gaan.
Het is niet nodig om elke training op 1 te staan of is Rossi de enige die geen pole nodig is voor podiumplaatsen?
Je hoeft enkel tijdens de kwalificatie te vlammen de overige trainingen zijn voor een goeie set up.
En zelfs met een kwalificatie op de eerste rij en een achterstand van enkele tienden van een seconde worden in de warming up worden opgelost.

Stoner is inderdaad iemand die zichzelf erg graag pusht. En toch weet ik niet in hoeverre hij altijd op het randje rijdt/onnodige risico's neemt.. Het is natuurlijk wel zo dat hij in de trainingen vaak onwaarschijnlijk veel sneller is dan de rest. 0,5 tot pakembeet 1,5 seconde sneller per rondje is op dit niveau gewoon heel veel. Ik denk eigenlijk eerder dattie z'n tegenstanders alvast een mentale dreun wil geven, en ik moet zeggen, dat is hem vorig jaar bijzonder vaak gelukt. En ook dit jaar eigenlijk wel, tot er in Laguna bij Rossi een knop omging.

Maar goed, Nicky Hayden....ehh..hoop dattie het leuk gaat doen op de duc. Beroerder dan z'n voorganger wordt sowieso lastig, maar ik verwacht eerlijk gezegd nog steeds geen overwinningen. Eerder af en toe een podiumpje.
 


hayden

O-) 8-)

24575.jpg


bron racesport.nl
O-)
 
de 125 ketting van Rossi's 250 Aprilia ging eraf in Frankrijk, Paul Ricard om precies te zijn :)
 
Ik ben geen fan van Hayden, maar zijn rijstijl is wel gaaf om te zien.. Ik vind Hayden nog net wat te onverschillig presteren. Ik hoop dat Kawasaki nou is naar voren komt...
 
Ik ben geen fan van Hayden, maar zijn rijstijl is wel gaaf om te zien.. Ik vind Hayden nog net wat te onverschillig presteren. Ik hoop dat Kawasaki nou is naar voren komt...

kawasaki????

waren dat niet die groene motoren die ooit mee reden in de motogp, maar niet echt potten konden breken??
 
de 125 ketting van Rossi's 250 Aprilia ging eraf in Frankrijk, Paul Ricard om precies te zijn :)

Hebben die twee dezelfde maat ketting dan???

Op een 125cc gp-machine ligt een 415-ketting....

Blijkbaar gebruiken ze op een 250cc dan ook 415 ketting/tandwielen, anders kun je simpelweg deze fout niet maken...

Owja, de meeste 50cc straatbrommers gebruiken al een 420 ketting...
 
PODIUM VOOR HAYDEN!!!

*O* *O* *O*

Ik ben stiekem best fan van Dovizioso voor wat-ie vorig jaar liet zien op de klanten Honda, maar ik gun het Nicky Hayden zó erg om heeeeerlijk voor eigen publiek zó'n topresultaat neer te zetten en op het podium te mogen staan! *O*

Langzaam maar zeker, stukje bij beetje, kan Nicky steeds beter overweg met de Duc. Mooi zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan