Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Hallo René,

Mijn vriendin is begin dit jaar onderuit gegaan met haar Kawasaki ZX7R.
Zijkuip, topkuip en ruit aan stront ;(

Nou heeft zij een rooie topkuip en 2 zijkuipen zonder scheuren op de kop kunnen tikken. De 3 rode kuipdelen moeten voorbereid worden om gespoten te worden.
Tevens willen wij de 2 achterkuipdelen mee laten spuiten i.v.m. beschadegingen en kleurverschillen en een nieuw aangeschafte buddyseat cover.

De motor is van 1998 en is gespoten in de kleur purplish black mica.
Deze kleur kwam alleen voor in het jaar 1998.
Stickers zitten er verder niet meer op, en nieuwe stickers laat ik zelf maken.

Laat a.j.b. eens weten wat het ongeveer kosten zal om dit probleempje op te laten lossen. Bij voorbaat dank.
 
Je praat dus eigenlijk over het spuiten van de complete motor in 1 bijzondere kleur, eventuele stickers doe je zelf?

(Hou er wel rekening mee dat het mooier is als de stickers onder de blanke laklaag komen te zitten in plaats van erop)

Ik ga 's effe denken en stuur je wel een mailtje
 
en René krijgt 't zo heeel erg druk!
Met René z'n kwaliteit zit het wel goed mensen.

Ik ben zelf ook spuiter van beroep, heb al heel veel dingen gespoten die op deze aardbol rondrijden en binnenkort ook varen. Ik spuit motoren puur voor de hobby, omdat dit een van de nauwkeurigste karweien zijn en er veel eer aan te behalen is.

Ik heb al meer dingen gezien die rené gespoten heeft en da's gewoon goed.
Hij is ook een van de weinigen die het spuiten zichzelf heeft aangeleerd en daarbij ook tot op zekere hoogte prof. kwaliteit kan evenaren.

Een dure spuitcabine zegt niks, in een schuur kun je ook goed spuiten, zolang je maar niet bij een TE lage temp. gaat spuiten. Kleine stofjes polijst je er gewoon weer uit....simpel.

Dat er in NL nog van die kleine bedrijven zijn die voor 250 euro je fighter spuiten zal wel, maar je vind ze niet op iedere hoek van de straat.

Ik zou m'n geld dus liever bij een mede motorfrek brengen dan bij een of andere spuiterij.
 
Hey Rene, allereerst wil ik even kwijt hoezeer ik onder de indruk ben van je spuitwerk! Doe je dit met gewone spuitbusjes of gebruik je hier van die speciale aparaten voor zoals je op tv ziet? En ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen mica en metallic lak
En kost het ongeveer om een paar kuipdelen van een SV te laten spuiten? Ik heb het dan over een undertray, soloseat, en een bellypan in een originele Suzuki tint (ik ben er nog niet over uit of ik een blauwe of een zilvere wil) En wat mij anders heel erg mooi lijkt, alles van het boven genoemde + de tank, kont, en spatbord, en dan met ghost tribals er op :9~ . Wat gaat dat ongeveer kosten?
Kun je zelf tribals spuiten of moet ik daar stickers ofzo voor kopen?
Alvast heel erg bedankt dat je de moeite neemt om mijn verhaal door te spitten. :}
 
Haha,

lachuh topic, volgens mij kan je beter voor jezelf beginnen rene'.
Zo te zien heb je voor de eerstkomende maand werk zat.

Je spuit netjes man, ga zo door !

Ennuh we kunnen het niet altijd met elkaar eens toch ?
beetje discussie kan vaak nog tot verbeteringen leiden, gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde.
 
Hey Rene, allereerst wil ik even kwijt hoezeer ik onder de indruk ben van je spuitwerk! Doe je dit met gewone spuitbusjes of gebruik je hier van die speciale aparaten voor zoals je op tv ziet? En ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen mica en metallic lak
En kost het ongeveer om een paar kuipdelen van een SV te laten spuiten? Ik heb het dan over een undertray, soloseat, en een bellypan in een originele Suzuki tint (ik ben er nog niet over uit of ik een blauwe of een zilvere wil) En wat mij anders heel erg mooi lijkt, alles van het boven genoemde + de tank, kont, en spatbord, en dan met ghost tribals er op :9~ . Wat gaat dat ongeveer kosten?
Kun je zelf tribals spuiten of moet ik daar stickers ofzo voor kopen?
Alvast heel erg bedankt dat je de moeite neemt om mijn verhaal door te spitten. :}
Ik merk dat rene niet meer reageerd!!!!!
:? :?
Maare mariksa ik kan wel een paar vragen voor je beantwoorden!! :Y :Y

Het verschil tussen een mica en een metallic lak!!!!

Metallic en mica kleuren bevatten transparante pigmenten, metaal- of mica deeltjes

Mica heeft als eigenschap het licht gedeeltelijk te reflecteren en door te laten

Micadeeltjes hebben een ongunstig effect op de dekkracht

Een mica lak is ook een metallic lak alleen met een speciale gloed erdoor heen!!
zodat de kleur er nog mooier uitspringt!!! Als de zon gaat schijnen.Wat je tegenvoordig op steeds meer moderne auto's tegenkomt.....En dat spuiten doet rene niet met een spuitbus dat doet hij met een boverbeker/onderbeker spuitpistool bv. een sata,devilbless,iwata.....zo heb je nog een aantal merken.
Weet niet welk merk spuitpistool rene heeft???

Ben trouwens ook wel benieuwd met welk lakmerk rene spuit!!!! :Y :Y

Zo mariska ik hoop een aantal van jou vragen te hebben beantwoord.. :}

Wat de prijzen bij rene zijn geen flauw idee dat moet je hem idd. zelf vragen :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dat je ff gereageerd hebt, heb je misschien een plaatje hoe mica lak er uit gaat zien in de zon?ben erg benieuwd geworden namelijk!

Alvast bedankt
Heb wel een fototje gevonden met een echte mica lakkie *D

hoor dat je er wat wijzer van bent geworden O-)

Voor meer vragen roep je maar!!!!!!!!!!! :Y :Y
full
 
Over mica's en effectlakken gesproken.

Ik heb mijn motor in Liquid Silver gespoten van het merk Standox.
Is een kleur uit de exclusive lijn, als de zon er op schijnt ze je zo'n beetje alle kleuren van de regenboog voorbij komen.

full


als je nog meer piccies wil van mooie moto kleuren of van spuitwerk. geef maar een gil, ik heb er nog wel wat ;)
 
Oei, was dit topic ineens weer aktueel????

Sorry dus voor het uitblijven van reacties, ik heb dit hele topic al een tijdje uit het oog verloren en nou staat hij ineens weer bovenaan met een hele hoop vragen.

Even over het hoofd gezien allemaal, ik zit ook meer in de garage 's avonds dan dat ik achter de pC te vinden ben.

Ik ga op m'n gemak een poging doen om e.e.a. te beantwoorden.

:9
 
Over mica's en effectlakken gesproken.

Ik heb mijn motor in Liquid Silver gespoten van het merk Standox.
Is een kleur uit de exclusive lijn, als de zon er op schijnt ze je zo'n beetje alle kleuren van de regenboog voorbij komen.

(Afbeelding)

als je nog meer piccies wil van mooie moto kleuren of van spuitwerk. geef maar een gil, ik heb er nog wel wat ;)

Oke bij deze gil ik! Dat ziet er erg mooi uit, het is net alsof het meer glitterd als nogmale lak 8-) Me like
 
Gisteren even het laatste stuk van dit topic doorgelezen, ik miste even een reply-tje of 10 geloof ik....

Ik heb het inderdaad nogal druk gekregen ineens en het resultaat hiervan is dat ik voor de komende maanden echt helemaal voorzien ben van karweitjes, aangezien ik er ook nog motorblokken reparatie bij doe heb ik inmiddels geen minuut tijd meer voor mezelf en m'n eigen hobby (wat op zich ook niet zo slim is)

Ik heb al een aantal mensen moeten teleurstellen maar ik kan er nu echt niets meer bij hebben helaas. Dus een ieder die een prijs(je) zou willen weten en/of op korte tot middellange termijn iets gespoten willen hebben moet ik helaas teleurstellen. Ik zeg liever dat ik nu geen tijd heb als dat ik mensen aan het lijntje ga houden en het daarna alsnog niet kan doen... :N

Indien ik iemand kan helpen met eventuele vragen doe ik dat nog steeds graag overigens...

En dat liquid silver van die fiets hierboven is in het echt helemaal geweldig mooi, maar aangezien de eigenaar van het ding zelf professioneel spuiter is had ik ook niet anders verwacht :}
 
Gisteren even het laatste stuk van dit topic doorgelezen, ik miste even een reply-tje of 10 geloof ik....

Ik heb het inderdaad nogal druk gekregen ineens en het resultaat hiervan is dat ik voor de komende maanden echt helemaal voorzien ben van karweitjes, aangezien ik er ook nog motorblokken reparatie bij doe heb ik inmiddels geen minuut tijd meer voor mezelf en m'n eigen hobby (wat op zich ook niet zo slim is)

Ik heb al een aantal mensen moeten teleurstellen maar ik kan er nu echt niets meer bij hebben helaas. Dus een ieder die een prijs(je) zou willen weten en/of op korte tot middellange termijn iets gespoten willen hebben moet ik helaas teleurstellen. Ik zeg liever dat ik nu geen tijd heb als dat ik mensen aan het lijntje ga houden en het daarna alsnog niet kan doen... :N

Indien ik iemand kan helpen met eventuele vragen doe ik dat nog steeds graag overigens...

En dat liquid silver van die fiets hierboven is in het echt helemaal geweldig mooi, maar aangezien de eigenaar van het ding zelf professioneel spuiter is had ik ook niet anders verwacht :}

Ik heb de motor ook nog niet gekocht hoor, ik moet eerst mn Bandit verkopen, daarna koop ik een SV die ik ga maken zoals ik em zelf wil! :P Aan het eind ofzo wilde ik em laten spuiten zodat ie er helemaal mooi uitziet, dus bij deze, aan welke prijs moet ik denken bij het boven genoemde, in mica of metallic? Zou je please please een prijsindicatie willen geven :}
 
Ik ga er zeker op terugkomen Mariska want om iets specaals te spuiten zoals die tribals ben ik altijd wel voor te porren. Dat recht-toe-recht-aan werk in 1 kleurtje is alleen maar saaaaaaiiiii........ :N

Wat voor type/bouwjaar SV hebben we het over eigenlijk, dan kan ik wat plaatjes zoeken en weet ik tenminste over welke motor je het hebt.
 
Het is dus een Kawasaki zx6r uit 1997

de lak is aan de achterkant lichter geworden in de loop der jaren, en wil dit dus bijwerken. Maar wat zijn de mogelijkheden, in striping spuiten. en wil hem gewoon dezelfde kleur houden wat hij is.

Hier een foto hoe hij er nu uitziet. Verder heeft bijna geen beschadegingen een paar kleine krassen doordat de vorige eigenaar hem heeft laten vallen.

(Afbeelding)

zie je reactie tegemoet.

mzzl psycho
Zie dit topic net :9
Heb ook kennis van spuiten van motoren 8-)
En wat deze rode kawa kleur betreft dit is geen mica of dergelijke
maar een kleurvernis om het nog moeilijker te maken :P EN zijn nagenoeg bijna onmogelijk om 100% hetzelfde te krijgen omdat deze door de jaren zon en het vele poetsen lichter worden :Y
 
oftewel inkt.

kleur vernis heb ik zelf nog niet mee gwerkt, al wel verschillende keren met inkt en dat is vrij lastig om die kleu 100% goed te krijgen.

hier nog een foto van een leuk kleurtje. Zit ook op een kawa Z1000

full
 
het rode is inkt lak. metallic voorspuiten en één, twee of drie lagen inkt erover nagelang hoe donker hij moet worden.
Bij het zwarte daar zitten de glitters in de blanke lak, geeft ook een gaaf effect.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan