Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Ik vind het spuitwerk op dit forum er ernstig professioneel uitzien. Derhalve heb ik een vraag. Mijn fietsje is helaas omgevallen en heeft een beetje kuipschade, zie foto

Ik woon in de bollenstreek en vraag wie kan mij hiermee helpen (BMW lak koop ik zelf) en hoeveel kost het om de krassen weg te halen. het betreft alleen de grijse kleur.
 
Cor,

In principe kan je vrijwel alle metaal soorten stralen en poedercoaten.
Echter.........
De poedercoat heeft buiten zijn ijzersterke eigenschappen, ook een mindere kant , namelijk de benzine bestendigheid.

Een tank kan je stralen en poedercoaten, echter bestaat de kans dat jij na het tanken een druppel benzine morst op de tank, welke je niet direct verwijdert.
Resultaat : een duidelijke doffe plek ( glansverschil )

Vandaar dat wij het afraden om de benzine tanks te poedercoaten.

Groet Hans
 
Nou heb ik dus al driekwart jaar een FZR1000 in de schuur staan welke tot streetfighter getransformeerd moet worden en aangezien ik niet wil wachten tot het echt een oldtimer is geworden heb ik besloten geen nieuwe spuitkarweien meer aan te nemen.

Dit was de laatste: Suzuki GS flamejob:

flames045675x506.jpg

flames050675x506.jpg

flames054675x506.jpg



En wie beweerde er dat je nooit mooi strak kon spuiten in een geprepareerde garage?

flames059675x506.jpg



Maar het is even mooi geweest zo, ik ga aan m'n FZR sleutelen.
 
Een "simpel" vraagje aan de experts. Hoeveel lak heb je nodig om een motor te spuiten. Ik heb bij 2 bedrijven navraag gedaan en de ene zegt nog geen 500ml en de andere meer als een liter. Ik wil al het plastic en de tank van een Suzuki GSX 1100 F spuiten en hij moet zwart hoogglans worden.

Bvd Aad
 
Een "simpel" vraagje aan de experts. Hoeveel lak heb je nodig om een motor te spuiten. Ik heb bij 2 bedrijven navraag gedaan en de ene zegt nog geen 500ml en de andere meer als een liter. Ik wil al het plastic en de tank van een Suzuki GSX 1100 F spuiten en hij moet zwart hoogglans worden.

Bvd Aad
in princiepe heb je aan een half litertje genoeg
alleen als je het zelf doet en nog niet veel ervaring hebt is misschien die liter wel nodig

bv de eerste motor die ik spoot had ik bijna een liter voor nodig (inc velgen)
de 2de en 3de had ik zat aan een halve liter (dit was ex velgen)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ian. Mijn enige ervaring is met spuitbussen en gisteren even wat gespoten met gewone huis-tuin en keukenlak van Histor. Dat was met een compressor en een 13 in een dozijn verfspuit. Zelfs dat zag er al beter uit als met een spuitbus. Ik heb het flink verdund en met 2 bar gespoten. Ik heb een hele zijkap gespoten met eigenlijk maar een klein beetje verf. Kan je ook met gewone goede verf je motor spuiten of moet je echt 2K lak nemen?
 
2k is nodig om het slijtvaster te maken, maar vooral om het benzine- etc. bestendig te maken.
Geen 2k gebruiken lijkt goedkoper, maar als je over een paar maanden alweer moet spuiten, is 2k opeens niet zo duur meer......
 
Guys,

Ik ben opzoek naar iemand die deze winter mijn Gixxer wil aanpakken. Het is een model uit 89, met nogal wat krassen e.d.

In principe wil ik gewoon andere kappen gaan halen, zelf schuren eventueel.

Ik zou de Gixxer graag matzwart hebben, hier en daar wat goudkleurige afwerking leek mij wel mooi, maar misschien denken de ervaringsdeskundigen daar anders over??

Anyway, als iemand dus deze winter tijd / zin heeft om mijn moto te spuiten mag je wel reageren op info -at- flstudio.nl.

Mvg,
 
Mijn Rf900r moet ook opnieuw gespoten worden... wil hem uit elkaar gaan halen en dan opnieuw laten spuiten....
iemand (evt uit de buurt van zuid limburg) die zich hieraan misschien wil wagen en met mij samen tot een leuk ontwerp etc kan komen? ik hoor hier graag van via mail of hier ofzo...

foto zoals hij er nu uitziet:
rf9blkfr.jpg
 
@alex

heb hem net klaar alles zelf gedaan behalve het spuitwerk,heeft me toch 2 maanden gekost.
kijk hier maar even (kan geen foto's posten gaat IE over de zeik)

*D :]

http://picasaweb.google.nl/Quint1111/MotorNieuw?authkey=Nq9Ux1RtS-o
 
@alex

heb hem net klaar alles zelf gedaan behalve het spuitwerk,heeft me toch 2 maanden gekost.
kijk hier maar even (kan geen foto's posten gaat IE over de zeik)

*D :]

http://picasaweb.google.nl/Quint1111/MotorNieuw?authkey=Nq9Ux1RtS-o

En ik dacht nog wel dat ik de eerste MF-er was die hiervoor gekzoen had -O-

Ziet er erg netjes uit :} Blijft gelukkig 1 van de minder voorkomende kleurenstelling :9~ Je hebt het trouwens niet helemaal 100% gekopieerd zie ik, of is jouw basis een ander jaartal geweest=

Waar kom je vandaan eigenlijk? Ik wil hem wel eens in het echt zien een keertje...
 
Laatst bewerkt:
Mail ontvangen! sorry dat ik niet gebeld heb :Y

maar da's een heel mooi ontwerp, heb je al een stickerset?
Ik geef je van de week nog een belletje.

groeten!

Nee, heb de stickerset nog niet, maar heb een adresje gevonden waar ik ze kan krijgen. Moet alleen nog iets verzinnen voor de grote WEST sticker (waar nu Loris staat). Ik weet dat je daar ook Alex voor in de plaats kon krijgen, maar dat heb ik nog niet gevonden, dus misschien moet dat dan met het spuiten worden opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan