Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Ik heb 2 dealers nagevraagd naar de code van een Honda CBR Fireblade. Beide zeggen dat er geen kleurcodes voor deze machines bestaan en dat er ook geen kant-en-klare spuitbussen te koop zijn.. Ze adviseerde mij naar een spuiter te gaan, die dan de kleur zelf zou mengen.
Ik heb ook al gezocht in het 'spuiten, wie wat waar' topic, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Mijn vragen dus:
- Is het inderdaad zo dat voor dit type motor geen kleurcode bestaat?
- Zo ja, wie weet een goed mengbedrijf die mijn huidige kleur zo goed mogelijk kan namaken/mengen? (omg. Limburg/zuid)
Nou, geweldige dealers. Bestel er eens een nieuw kuipdeel, hoe denk je dat ze de juiste kleur bestellen? Honda heeft kleurcodes , wit stickertje met color en code, meestal op de framebuis onder de buddyzit. Die heb je nodig als je bij bijv. Japarts een spuitbus besteld. Anders moet de kleur aan de hand van een kleurdeel nagemaakt worden. Daarvoor kun je in veel gevallen bijna nergens terecht. Alleen bij vrij eenvoudige kleuren heb je kans dat een goed schadeherstelbedrijf je kan helpen, als ze dat al willen.
 
M'n motor in z'n nieuwe kleurtje:

s6000239.jpg

s6000247.jpg

s6000240.jpg

s6000242.jpg

s6000246.jpg


thanx Marvalous!! :} :}
 
Ik zoek iemand die mijn racekuipen wil spuiten. Liefs iemand in de omgeving Limburg of Eindhoven, ik woon namelijk in Belgie. Stuur een mail naar atims79@hotmail.com en zal ik het ontwerp door sturen.
 
Moet wat onderdelen van een ducati 916 laten spuiten. Moet wel vakwerk zjn.

Topkuip heeft een paar kleine scheurtjes en de linker boven kuip wat krassen die moeten worden gerepareerd.

Heb je op korte termijn tijd dan hoor ik graag van je.

mail je voorstel maar.

Alvast bedankt.
full
 
Nou, geweldige dealers. Bestel er eens een nieuw kuipdeel, hoe denk je dat ze de juiste kleur bestellen? Honda heeft kleurcodes , wit stickertje met color en code, meestal op de framebuis onder de buddyzit. Die heb je nodig als je bij bijv. Japarts een spuitbus besteld. Anders moet de kleur aan de hand van een kleurdeel nagemaakt worden. Daarvoor kun je in veel gevallen bijna nergens terecht. Alleen bij vrij eenvoudige kleuren heb je kans dat een goed schadeherstelbedrijf je kan helpen, als ze dat al willen.

Jawel ik heb de kleurcode gewoon, NH-196 (wit).
Staat gewoon op een sticker in de buddy.
Maar dat was mijn vraag niet!

Ik hoopte eigenlijk dat ik een reactie kreeg op het stappenplannetje dat ik had gemaakt om mijn kuipdeel te spuiten...
Aangezien ik het nog nooit eerder had gedaan en wel wat professionele adviezen wilde :Y
 
Jawel ik heb de kleurcode gewoon, NH-196 (wit).
Staat gewoon op een sticker in de buddy.
Maar dat was mijn vraag niet!

Ik hoopte eigenlijk dat ik een reactie kreeg op het stappenplannetje dat ik had gemaakt om mijn kuipdeel te spuiten...
Aangezien ik het nog nooit eerder had gedaan en wel wat professionele adviezen wilde :Y
Niet jouw vraag, dat hep je heel goed gezien. Fijn dat je het zo subtiel meldt.
 
Hallo,
mijn motor is door de vorige eigenaar geel gespoten maar dit is niet netjes gebeurd en ook de kleur vind ik niks, dus ik wil hem spuiten. aangezien de motor goedkoop was wil ik er niet teveel geld aan uitgeven en misschien nog wel zelf doen. nu lees je veel over spuitbussen ed maar ik heb (net als miljoenen andere nederlanders :-)) een kleine compressor met zo's spuitsetje van een bekende doe het zelf winkel. ik heb hier (nog) niet mee gespoten maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?
is het plamuur voor kunstofkappen hetzelfde als plamuur voor bijv blik?
 
Hallo,
mijn motor is door de vorige eigenaar geel gespoten maar dit is niet netjes gebeurd en ook de kleur vind ik niks, dus ik wil hem spuiten. aangezien de motor goedkoop was wil ik er niet teveel geld aan uitgeven en misschien nog wel zelf doen. nu lees je veel over spuitbussen ed maar ik heb (net als miljoenen andere nederlanders :-)) een kleine compressor met zo's spuitsetje van een bekende doe het zelf winkel. ik heb hier (nog) niet mee gespoten maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?
is het plamuur voor kunstofkappen hetzelfde als plamuur voor bijv blik?


Daar gaan we weer......!!!
Geeft iemand anders antwoord?
Ik raad je aan ff oude topics te lezen over zelf spuiten,daar staat alles al 20 keer vermeld..!!!

succes
 
Goodmorning :Y

Ik heb gisteren een ander motor gekocht.
Helaas zit er op een achterkap wat schade, denk van het schaven langs een muurtje.. plekje is +- 2cm bij 4cm.
Heeft iemand een goed adres in de buurt van Hilversum waar ze niet meteen de hele kap overspuiten maar alleen de schade bijwerken?
:W
 
Hallo,

Heb een GSXR-600 SRAD '98 waarvan de tank + monoseat gespoten dient te worden.
Zelf woon ik in de buurt van Zwolle?

Ken of ben je iemand die dit goed kan voor een mooie prijs? Laat het me weten: jorndijk@hotmail.com

groet,

Jorn
 
Ben je bereid je motoronderdelen te laten spuiten in Rotterdam?

En wil je voor weinig geld, toch een subliem resultaat?
Demonteer dan alle onderdelen die je gespoten wilt hebben zelf (metaal, kunststof)
Haal alles wat los zit eraf. Repareer, plamuur en schuur ze zelf.
Stuur me daarna een pm met tenminste een foto van de onderdelen, kleurnummers etc.
 
Ben je bereid je motoronderdelen te laten spuiten in Rotterdam?

En wil je voor weinig geld, toch een subliem resultaat?
Demonteer dan alle onderdelen die je gespoten wilt hebben zelf (metaal, kunststof)
Haal alles wat los zit eraf. Repareer, plamuur en schuur ze zelf.
Stuur me daarna een pm met tenminste een foto van de onderdelen, kleurnummers etc.


Sorry, Rotterdam is te ver weg.... En doe liever niks zelf aangezien ik 0,0 ervaring heb en beschik over 2 linkerhanden;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan