Choppen! Maar hoe dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil van een lowrider (jaren 80) een bobber maken. let wel...ik heb geen schatkist dus gelimiteerde fondsen..

maar ik wil wel een springer vork erop zetten, whitewall tyres (front and back)
groot zadel met veer en natuurlijk een afgezaagd achetrspatbord...en voor géén spatbord.

nu is mijn vraag: een lowrider is geen hardtail...dus krijg ik dan wel hetzelfde effect zoals bijvoorbeeld bij deze:
http://www.l-l-choppers.com/Project%20johan%20xxl%20bobber.htm

weet iemand hier iets van? advies is altijd welkom!

als de basis gewoon een swingarm frame is is het niet zo moeilijk, daar kan je gewoon "weld-on" hardtail stukken voor krijgen, via MCS...
 
Is er niemand op het forum die een cursus elektrode-lassen-voor-dummys in elkaar wil zetten en het dan hier plaatsen?
Andere chopper gerelateerde uitleg is ook altijd welkom.
 
is er iemand in de buurt van bladel (noordbrabant)die wel verstand heeft van
elektriek,ik heb nu alles uit de chop getrokken en wil helemaal overnieuw beginnen zodat ik weet waar alles voor diend want bij mijn moter was door de vorige eigenaar maar wat aanmekaar geknoopt.
hij kreeg nergens meer stroom de onsteking vonkte niet en de verlichting deed niks,best k*tdus.schema's zijn ook altijd welkom als het allemaal maar boers eenvoudig opgeschreven staat :?
laat ff wat weten
mzzl john ;(
 
is er iemand in de buurt van bladel (noordbrabant)die wel verstand heeft van
elektriek,ik heb nu alles uit de chop getrokken en wil helemaal overnieuw beginnen zodat ik weet waar alles voor diend want bij mijn moter was door de vorige eigenaar maar wat aanmekaar geknoopt.
hij kreeg nergens meer stroom de onsteking vonkte niet en de verlichting deed niks,best k*tdus.schema's zijn ook altijd welkom als het allemaal maar boers eenvoudig opgeschreven staat :?
laat ff wat weten
mzzl john ;(


Om wel merk/type motor gaat het?
 
figuur 5 op dit plaatje verbaasd mij enorm, kna iemand mij uitleggen waraom dit zo moet? Ik kan er geen logosche reden voor verinnen.

Als je relatief lange opjecten aan elkaar last, kun je beter een serie korte lasjes (~ 2.5 cm) leggen dan 1 lange. Helemaal als het aan te lassen object relatief zwaar is. Een lange las is dan namelijk veel gevoeliger voor een breuk dan een serie korte lasjes.


Ik ben ook geen expert, maar dat staat letterlijk in het plaatje wat daarvoor gepost is ;)
 
Als je relatief lange opjecten aan elkaar last, kun je beter een serie korte lasjes (~ 2.5 cm) leggen dan 1 lange. Helemaal als het aan te lassen object relatief zwaar is. Een lange las is dan namelijk veel gevoeliger voor een breuk dan een serie korte lasjes.


Ik ben ook geen expert, maar dat staat letterlijk in het plaatje wat daarvoor gepost is ;)
Nee hoor dat ligt namelijk anders dan jij zegt. :N
Een lange las leggen gaat enorm trekken. Omdat je er heel veel warmte inbreng.
Daarom korte lassen (kettinglas) om er weinig warmte in te brengen. i.v.m. het trekken van het te lassen materiaal.

En een lange las is zeker niet gevoeliger voor scheuren. In tegendeel zelfs.
:Y :N
 
Nee hoor dat ligt namelijk anders dan jij zegt. :N
Een lange las leggen gaat enorm trekken. Omdat je er heel veel warmte inbreng.
Daarom korte lassen (kettinglas) om er weinig warmte in te brengen. i.v.m. het trekken van het te lassen materiaal.

En een lange las is zeker niet gevoeliger voor scheuren. In tegendeel zelfs.
:Y :N

:Z

Lees m'n laatste regel eens... (in die kleine letters)
 
sorry... even genoten van mijn weekend.

Maar helaas heb ik van dit type motor geen bedradingsschema's liggen.
Misschien dat je het in het suzuki GS Topic kunt vragen?
 
bedankt voor de uitleg heren!

Ik ben beginnent lassr (we hebben ene trweedehands electrodemeukapparaatje gekocht), dus dit soort dingen heb ik echt wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan