tendens

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.982
28
vlaieland
Laatste weken heeft er een omslag plaatsgevonden.weinig harley topics op het forum.Kenneliik weer een wisseling van de wacht.Japs rule again. :?
So.... see you :W :W
 
Laatste weken heeft er een omslag plaatsgevonden.weinig harley topics op het forum.Kenneliik weer een wisseling van de wacht.Japs rule again. :?
So.... see you :W :W

Is toch niks mis mee Murph. ;)
Wat voor merk het ook is, als er maar gesleuteld en verbouwd wordt toch?
En zo veel mogelijk zelf doen om een low budget te houden.
Want met een hoop geld is het geen kunst. :)
 
Nix nieuws; die trend zie je ook al enige tijd in de bladen. Vooral in de UK is het een opvallend fenomeem; er komen (gelukkig) steeds meer erg mooie niet-HD choppers bij, die ook in de prijzen vallen.


Idd, gelukkig.
Ondanks dat ik nu HD rij, kan ik een goed gebouwde niet-HD heel goed waarderen. Misschien wel omdat ik me er beter mee kan identificeren dan de meeste HD-creaties in de bladen. Ik ben nl. realistisch genoeg om te weten dat dit soort bouwsels met de bijbehorende budgetten, en technische know-how voor mij niet zijn weggelegd.
Hoewel, misschien na de 10'e wel......

Dus; keep up the good spirit, en bouw wat je bouwen kan, zolang het maar met smaak gedaan wordt.
 
ja plus dat figuren als knukkel,f-d,case en dergelijke gedeserteedr zijn naar case zijn forum.................waar een ander niet welkom is zonder door hun verklaarde oldschool/bobber brommert...lekker arrogant is het wel een beetje vinnik
 
.."gedeserteerd"..?? _O-

Klinkt wel grappig ...misschien wil je dat op n bep.moment wel - ff met alleen gelijkgestemden bij mekaar,beetje van t zelfde nivo ??
(en zijn ze mijn domme beginners-vragen wel hartstikke zat..wie weet ? ;)
maar eh..kom op beste hacksaw...zaag uit t vet, handen uit de mouwen..dan worden wij de nieuwe generatie chopperbouwers hier !!

(die anderen zijn ook w e l oud al heh ..._ O-)
 
ja plus dat figuren als knukkel,f-d,case en dergelijke gedeserteedr zijn naar case zijn forum.................waar een ander niet welkom is zonder door hun verklaarde oldschool/bobber brommert...lekker arrogant is het wel een beetje vinnik

Ik kom hier nog wel bijna dagelijks om te lezen, maar post een stuk minder...
Misschien omdat ik (denk dat) ik druk ben, misschien vanwege het feit dat ik m'n motorproject al in geen 2 maanden heb aangeraakt, misschien ook wel vanwege hetgene wat Alf Murph ook constateert. Mijn liefde ligt nu eenmaal bij HD's en niet bij Virago's. En dat bedoel ik echt niet denigrerend ofzo, maar Japanse motoren boeien me nu eenmaal minder.

[knuppel in hoenderhok modus]

Verder vind ik dat er helemaal niks mis met een besloten forum. Er zijn al zoveel open fora en met een 'lidmaatschap' hou je het wat makkelijker puur.
Ik denk dat de motorclub waar jij hangaround bent ook niet iedereen binnen wil hebben, toch?

[/knuppel in hoenderhok modus]

Verder blijf ik hier gewoon posten :)
 
En zo stil is t hier toch ook niet ?? (t zijn wel de zomermaanden heh..
:]

Grote klub waar je 'hangaround' bent trouwens ??

( oldskool wilde ook eens 'hangaround'worden maar werd t terrein afgejaagd.. _O-
 
Op zich lijkt me een mooie zweedse chopper op basis van een JVC niet verkeerd en zit ik dat nu ernstig te overwegen. Het is een budget kwestie maar ook weer eens wat anders en ik heb al een Sporty en daar blijft het bij wat HD betreft.

JVC= Japanse Vier Cilinder

Ik wil ook nog eens een GL1500 verratten...... 8-) 8-) 8-)
 
Ik denk dat Harley nu idd een dip heeft omdat tegenwoordig elke jup er eentje moet hebben om er ook bij te horen. natuurlijk moet het allemaal veel bling zijn en gebouwd met veul dineros.(zelf sleutelen is er voor hunnie dan ook niet bij)
Helaas zijn er nu te veel waardoor het Bikergevoel nu meer naar de (verchopperde)jap komt te liggen.
Ik vind een zelf gebouwde-verbouwde motor (meestal) wel aardig , of het nu om U.s.a, GB, EU, USSR of Nippon gaat, als het maar zelf gedaan is. Helaas valt dan het gross van de "biker" bij mij buiten de roeiboot.
 
ben nog altijd drukker met mn huis en tuin te verbouwen dan mn harley
Hier idem dito.Nu bezig met een zwemvijver.

Weet u nog iemand voor 1500 waterplanten...goedkoop of gratis/ ;)


Kom maar nie weg hier. '(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel erg saai worden met die standaard HD's en de japanse clonen zoals Shadow, virago of vulcans, wordt er niet warm of koud van. Originele Harleys vind ik mooi als het oude exemplaren zijn uit de jaren '60 of daarvoor nog.
 
Quote
Knukkel: [knuppel in hoenderhok modus]
Unquote

LOL! Knukkel in het hoenderhok...
 
Ik denk dat Harley nu idd een dip heeft omdat tegenwoordig elke jup er eentje moet hebben om er ook bij te horen. natuurlijk moet het allemaal veel bling zijn en gebouwd met veul dineros.(zelf sleutelen is er voor hunnie dan ook niet bij)
Helaas zijn er nu te veel waardoor het Bikergevoel nu meer naar de (verchopperde)jap komt te liggen.
Ik vind een zelf gebouwde-verbouwde motor (meestal) wel aardig , of het nu om U.s.a, GB, EU, USSR of Nippon gaat, als het maar zelf gedaan is. Helaas valt dan het gross van de "biker" bij mij buiten de roeiboot.

je haalt me de woorden uit de mond. Zo denk ik er ook over :Y
 
Ik vind het ook wel erg saai worden met die standaard HD's en de japanse clonen zoals Shadow, virago of vulcans, wordt er niet warm of koud van. Originele Harleys vind ik mooi als het oude exemplaren zijn uit de jaren '60 of daarvoor nog.
wa's der in 1960 gebeurd dan? :?
 
ja plus dat figuren als knukkel,f-d,case en dergelijke gedeserteedr zijn naar case zijn forum.................waar een ander niet welkom is zonder door hun verklaarde oldschool/bobber brommert...lekker arrogant is het wel een beetje vinnik
Is dat forum wel te volgen zonder lid te zijn?En ...hoe heet dat forum ? ;(
 
Is dat forum wel te volgen zonder lid te zijn?En ...hoe heet dat forum ? ;(
kijk dat bedoel ik dus het is voor ons dus ook onmogelijk om zelfs maar op de site te lezen!

enne knukkel mijn meisie rijd virago ja en........
ik rijd uit finacieel oogpunt ook japppenijzer,als ik het goed begrijp kan je dus
onmogelijk een oldschool fiets bouwen als daar geen harley of engels blok in hangt?
enne whatabout cb750 xs650 z750b/z900 gs750 is gen oldschool van te bouwen zeker?

kortom ik ga binnenkort lekker op pad met mijn oldskool ratrod op pad voorzien van suuz 850.

@oldskool:ben hangaround bij mc waardeloos in finsterwolde(noordoost grunn)
waar ook het geen kut uitmaakt waar je brommert vandaan komt zolang het geen plasticraket is.
www.mcwaardeloos.nl
 
kijk dat bedoel ik dus het is voor ons dus ook onmogelijk om zelfs maar op de site te lezen!

enne knukkel mijn meisie rijd virago ja en........
ik rijd uit finacieel oogpunt ook japppenijzer,als ik het goed begrijp kan je dus
onmogelijk een oldschool fiets bouwen als daar geen harley of engels blok in hangt?
enne whatabout cb750 xs650 z750b/z900 gs750 is gen oldschool van te bouwen zeker?

kortom ik ga binnenkort lekker op pad met mijn oldskool ratrod op pad voorzien van suuz 850.

@oldskool:ben hangaround bij mc waardeloos in finsterwolde(noordoost grunn)
waar ook het geen kut uitmaakt waar je brommert vandaan komt zolang het geen plasticraket is.
www.mcwaardeloos.nl
Ik denk dat Knukkel,FD en consorten anders dan ik bezig zijn met de sport.Voor hun is het belangrijk dat een lampje,tankdop etc kloppen met de stijl en tijd.Ikzelf ben in staat om een Hema fietslamp op mijn flh te zetten als het moet.
Moet werken en goedkoop zijn .
Ieder zijn ding.Maar ik begrijp het wel.Het lult wel zo lekker met geestesgenoten. }) Ik rij toch liever Solex. :W






Zou toch graag eens op die site rondsnuffele.Vind het ouwe school gebeure errug mooi. :Y
 
Laatst bewerkt:
ik kan alle merken waarderen, maar American Iron wordt ik warmer van dan koud Japans staal ;)

en alles dat niet-chopper is stinkt! Heb ik de laatste paar maanden ontdekt
 
ik kan alle merken waarderen, maar American Iron wordt ik warmer van dan koud Japans staal ;)

en alles dat niet-chopper is stinkt! Heb ik de laatste paar maanden ontdekt

Zit wel wat in, als het om V twin gaat in de harley vorm blijft de Harley toch de one and only. Toch heb ik ook wel hele mooie eigenbouw motoren gezien met een Shadow of Virago blok, maar vaak is het toch net niet.... een shovel blok blijft toch het mooist. japanners zijn vooral erg sterk in 4 of 6 cilinder motoren en mak(t)en ook mooie flat 4 en 6 motoren zoals in F6C , dat is dan wel weer apart. De super magna (V4) is ook een fraaie fiets, staat bij mij in de Top 5 van mooiste japanse motoren.
Wat mij betreft denk ik dat ik motoren waarvan ik er heel veel van zie rondrijden doorgaans niet mooi vind, ik hoe van aparte dingen. Ik heb het gevoel dat modellen lijnen teveel bepaald worden door commerciele managers en niet door mensen met het hart op de juiste plaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan