Altes Elefanten treffen

Schij toch uit. Ik was er vandaag nog even kijken. Alle tentplaatsen hebben zo’n 10 cm sneeuw. De wegen zijn vrij. Er ligt ongelooflijk veel zout op de weg.

Of het allemaal a.s. weekend nog ligt met 6,5 C in de zon, zoals vanmiddag, betwijfel ik ook, maar dat mag de pret niet drukken.

Maar wie stoer wil doen, omdat het in Loh koud was. Het was dit jaar niet koud daar. Beetje sneeuw. Paar graadjes onder nul, niets meer.

- 24 tijdens het weekend en zelfs - 34 op maandag en meer als een meter sneeuw? Tja, da’s alweer bijna 10 jaar geleden, dat dit voorkwam. Je merkt het al als je over de Donau rijd en die zit volledig dichtgevroren. En -19 was het ook wel eens op het AET.

Aan het weer kun je niets veranderen! Zelfs in Noorwegen is het nu niks.

En ja, ik was dit jaar ook weer in Loh (op doorreis om wat echte sneeuw te vinden) en ik ga ook naar het AET. Op de originele treffen plaats.

Ik heb ook liever sneeuw. - 34 hoef ik echter ook niet. Voor mij is de ideale temperatuur ongeveer -10 - 15. Crispy snow. Je spullen blijven schoon en je kunt nog wat versieren tegen bevroren eitjes.

Ik zie uit naar een mooi treffen zonder jankerds. :+
 
Koud kan het op AET idd ook zijn.. :P
koudste waarvan ik de meting weet was paar jaar terug (-17). Motorfreak had daar nog een mooi fotootje van op zn crosser.

Bij sola hadden we ooit -32... net of je dat op een gegeven moment nog voelt, -20 of -30.. :+ (bevroren neus) :)

Anyway, ik ben net terug uit de alpen en hadden daar in het dorp, op 1400m al -17, terwijl wij op 2000m zaten. En zo extreem veel wind... overdag 7 a 8 Bft, `snachts 9 a 10 Bft.
Binnen anderhalve dag meer dan een meter sneeuw erbij.
Gelukkig was het hotel lekker warm :D Zo ook de pistenbully (ruspvoertuig van het hotel).
Alleen de sneeuwscooter was ff afzien... brrrr...

dus... kom wat mij betreft maar op met die MODDER !!! ;)

heb net de bagger van afgelopen jaar van de bak geklopt... en de span gereanimeerd... ik ben er zo`n beetje klaar voor !!
 
Toen was het fris ja.......zeker de terugreis op die crosser was even kou lijen maar tot nu toe nog altijd met solomotor gehaald al was met de VF1100 en de gladde banden best ff afzien voor de duo :-p
 
die koude sessie was mijn eerste AET; toen nog op de solo Transalp en met bijna helemaal niks bij ons behalve een paar flessen borrels en paar blikken voer voor op de benzinebrander. Was in de sneeuw wel het mooiste jaar, maar toen ook wel besloten dat het zijspan meenemen toch wel veel praktischer is, dus de jaren erna steeds met span en iets meer rommel zodat we iig vuur voor de tent hebben.

als de dooi door blijft zetten zal het komend weekend idd wel vooral een giga blubber bende worden... :(
 
U`ve got mail

8-)


Niks van gemerkt nog...

Maar t AET staat hier even op heel erg losse schroeven door een sterfgeval in de kennissenkring gistermiddag. Dus ik denk dat ik zaterdag een ander soort vuur kan bijwonen... :/

edit: crematie is pas maandag, dus ik ga er toch bij zijn :)
 
Laatst bewerkt:
U`ve got mail



Vanavond maar ff de 3-poot updaten met een katrolletje e.d. Het rooster en de ketel zijn wel errug zwaar 8-)

we kunnen ook samenscholen. ik neem mijn vuurwiel toch mee en op dat rooster past ook wel voor 4 man vlees ipv voor 2 man en in de gietijzeren post past ook wel een tweede blik soep.
alleen bier moet je zelf even ook meebrengen, tegen jullie dorst is mijn bak niet groot genoeg vrees ik... ;)
 
Ons plan op de camping,
Rij helemaal naar boven,sla links af,rij terug naar beneden aan het eind,laatste inrit links.Daar heb je een veldje(net naast die vakantie chaletjes) waar smorgens niet de motoren door je tent rijden .En kun je relax slapen.......als je geen last hebt van mijn gesnurk tenminste (:+ OORDOPPEN aanbevolen)
Wij hopen er donderdag ons spulletje op te zetten
 
ik heb een ochtendritme, dus ik slaap toch al nooit veel in de ochtenduren.

snap nog niet helemaal je wegbewijzering (want heb die chaletjes nog nooit gezien volgens mij...) maar we gaan wel eerst eens kijken of boven kunnen geraken.

Wil in tegenstelling tot voorgaande jaren dit keer eens vroeg vertrekken op vrijdagochtend want mijn maat die normaal pas na de middag kan vertrekken gaat toch niet mee, dus dan komen we hopelijk niet weer in het pikkedonker aan en zijn we de vrijdagmiddagspits ook nog enigszins voor
 
CaN-map_zps8cd2b939.jpg

Plekje nr 34
 
ik vat hem.
we gaan het proberen. (als jullie tenminste daar geen problemen mee hebben...)
 
hahaha... ja, ik heb een paar weken dorst opgespaard !! :+

ik stuurde je mn nr.. zal nog een poging wagen via pm

De 3-poot is klaar! 8-)
Miel die wou nog ff een homp vleesch ergens scoren... ben benieuwd.
wij doen verdere inkopen ter plaatse bij de super. In 1 van die dorpen langs de ?B410? , naast de Eendenbar (Entenbar), zit nog een redelijke super die onderhand vaste prik is; laatste stuk met de voeten op het bier en pakken vleesch op schoot :Y

Vanavond de spulletjes pakken en het reservewiel plaatsen. En dan morgenavond bij tijds naar bed om wat voor te slapen ;)
 
Potver, intussen is mijn niet afreizen naar de Ring definitief geworden voor dit jaar, maar als ik jullie voorpret zo lees begint het steeds harder te jeuken hier.

Maak er een mooi feestje van, dan verneem ik achteraf de verhalen wel...
 
Weer een hoop mensen ontmoet ,gezellig!!!

Onze slaap plek
Foto540-GNYXNZUJ.jpg

Foto540-PLYATREP.jpg


Ons eten,Kip nuggets frituren boven open vuur :-)
Foto360-YCHMZZ3Z.jpg


De gangmakers !
Foto360-ZOCBRWO3.jpg

Foto540-BFKKUGA8.jpg

Foto540-QQ7MPIB8.jpg


Tjemug de pemug,wat was het weer gezellig ...............
 
Laatst bewerkt:
Van alles geknutselt,van windschermen,aardappel kanon tot pizza bakken op het rooster :P
Het wiel was mijn reserve wiel met cross band.Helaas was die na 1 rondje crossen al lek B|
 
Laatst bewerkt:
pfff. wat een topweekend was het weer! Mooi heur die zeeuwse/brabantse/twentsche/sallandsche/amsterdamse/betuwse gezelligheid *O*

hier moet ik wel weer even paar dagen van bij komen :)

(zal later ook eens tussen mijn foto's gaan pluizen of er nog iets bruikbaars tussen zit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan