Altes Elefanten treffen

Kachel is binnen;

full


Kachel met smoor en vonkvanger
Waterreservoir
Tas en handschoenen, ook best handig.

Tent doorlaat en hittedeken zijn er ook inmiddels
 
Is plaatstaal 2mm
Is made in China (hoogst waarschijnlijk)
Moet nog langer mee, hoeft niet stuk.
Is niet heel duur, maar ook niet goedkoop.
Deze nu testen of het bevalt, dan grotere kopen; dus deze gaat met een grote waarschijnlijkheid na 5 dagen gebruik op Marktplaats. Graag haal ik de centjes er een beetje uit.

Dus nee, zeker geen cokes erin. Wel schijnt het redelijk efficiënt te stoken, dus ik denk niet dat we heel veel meer nodig gaan hebben dan andere jaren :)
 
Petromax (DE) is een in licentie geproduceerde van Anevay (UK).
Petromax is zeker duurder, want diegene die je naar linkt is de basis-kit. En die koop je in NL voor 200 euro. En in de UK voor 130 pond (+17 shipping).
Ik heb mijne voor 174 pond +20 verzending, via eBay uit Schotland. Maar nu incl. de tas, handschoenen, waterkoker.

En let goed op, want de basis-kits hebben soms juist niet de pijp met smoorklep... of soms zelfs niet eens de asvanger voor bovenop de pijp. Sjaize is dat die losse delen bes prijzig zijn. Ook de totale lengte van de piping kan wel eens wat kort uitkomen. Ik heb nu ~2.40m, echter haal ik denk ik nog ff een stukje van 40 erbij. Hangt natuurlijk ook van je tent af.
Standard wordt de dakdoorlaat eigenlijk nooit meegeleverd, noch de vuurvaste mat eronder. Die 2 zijn bij elkaar vanaf 100euro, bovenop je reeds gekochte kit.
Ik heb maar meteen een veel zwaardere uitvoering van de dakdoorlaat gekocht, a ~90 euro zelf al.

al met al was het wat uitzoekwerk... *D
 
Laatst bewerkt:
ow ja, suggestive; roostertje in de kachel ipv direct op het staal stoken.
ja, .. net zoals in je bbq
rooster zit er standard wederom niet bij
 
Wat een gedoe zeg, zo'n kacheltje. :Z

Maar wel cool, al klinkt dat hier wel erg tegenstrijdig.

Vanmiddag ook maar even proefritje gemaakt, span ging weer als vanouds wie die Feuerwehr, even langs de dichtst haalbare benadering van een richtige Deutsche Rennstrecke:
full

Circuit Zandvoort



:]
 
Maar we gaan je dus niet veel zien op aet?

Je gaat de hele tijd binnen in je tent bij t kacheltje zitten?
 
Ehm, ditmaal geen heksenketel. Wel de 3poot, want die zit reeds in het tenttapijt gerold.
Neem al genoeg meuk mee; klerenkast, keukenblok, eettafel
Indien Miel nog plek heeft, kan hij m meenemen... 'MMmiiieeeeellllllll' ?

Zojuist nog een co- en een rookmelder gekocht, evenals een 'mooi' kleed (lelijker kon bijna niet... :)
Ook nog ff een acculader besteld...
 
Als ik over kom, dan heb ik wel een giet ijzeren pot en vuurding bij me.


Het begint er inmiddels steeds meer op.te lijken hier en ik heb er goede hoop.op.dat ik morgen zover kom dat ik de machine eens aan kan proberen te slingeren.
Bijna alles zit op zijn plek. Nu alleen nog even de carburateurs en dan zou er morgen benzine in moeten kunnen.

Dan de remmen nog aansluiten en ontluchten en daarna zou die rijdbaar moeten zijn en zie ik wel hoeveel andere losse eindjes ik nog voor de tijd af kan krijgen
 
Goed werk man!

Hier komt er ook schot in.
Vanavond de nieuw motobatt accu erin gezet en starte sinds tijden weer koud ineens. Lekker hoor.
De nieuwe bougies zullen ook wel schelen.
Luchtfilter zat flink dichtgeplakt met bagger, dus, 50€ veel dure kreng eruit en met een mesje de hele lamellenzooi eruit gesneden. 10€ FIAT filter past met een flink laagje Hertalan ks kit helemaal prachtig;

full


Vervolgens het voorbeeld van EHE gevolgd en de achterbrug maar ff opgehangen en gesopt

full
 
Wat een verwennerij zo op t laatst nog even snel *D

Dat stukje onderhoud vinden ze af en toe wel lekker om te kunnen blijven ademhalen 👍
 
Deze pot gaat mee,eens kijken of we stoofvlees kunnen maken.
Als dan iemand nog een mooi ketel heeft ,dan kunnen we friet bakken.
https://www.gorenc.eu/odprti-ogenj/gorenc-bbq-litozelezni-sac/sac-fi-37

@rutger,Ik kan mijn beugelzaag weer niet vinden,gooi jij die in je bak?

Ik heb wel 3 soorten bijlen bij


Ik dacht dat ik je Dutch Oven voor het weekend was (vleesch, bier, koffie dieet). *D

Ik zoek ff naar de zaag. M'n bijl kan weer terug de kast in.
Ik heb alleen geen plek meer voor de ketel.....
 
Hier ben ik nog niet bezig met pakken...


Heb een lekke koeler en een niet zuigende brandstofpomp.

Maar er is nog tijd zat...
 
Hier ben ik nog niet bezig met pakken...


Heb een lekke koeler en een niet zuigende brandstofpomp.

Maar er is nog tijd zat...

Ok, als je in sh*t zit om een radiator, heb ik nog eea liggen. Laat me een maat-indicatie weten en ik stuur Asap er 1 op. Kan je m maandagavond, anders dinsdag nog monteren. Afrekenen komen we wel uit. Als je maar kan rijden. Pomp kan ik je niet aan helpen.

Correctie: pak een pomp van een kleine auto. Heb er nog wel van 1.1 fiatjes.
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens nog iets vernomen van Herwin en Patrick? Ik zal vast een rolletje ductape inpakken voor het geval er gezaagd wordt over een gat in Herwins tent..... O-)
 
No worries Rutger, mijn zolder ligt vol met GL zooi.
Koeler heb ik er nog meerdere van liggen, pompen ook, maar daar lag t uiteindelijk volgens mij toch niet aan.

Inmiddels heeft die gelopen en zeikt de benzine uit mijn overloop, vlotternaald zal wel iets vies zijn.

Vanavond koeler carb en uitlaat er weer onderuit, want rechts voor knettert die. En dan door met de remmen vullen, moet nog een opvulling voor t bakwiel draaien en dan is t tijd voor een proefrit. Zal wel niet voor t donker meer lukken.

Maar heb maandag alvast vrij genomen als extra buffer want morgen is de vrouw des huizes jarig
 
Oh, Herwin ging volgens mij niet, want die moet nog steeds een span afbouwen, maar Patrick was dacht ik wel van plan om te gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan