'75 Ironhead 997cc

Als ze in milkaway zo verder doen dan zal de EVO snel genoeg oldschool zijn heb ik zo het vermoeden, want die nieuwe blokken met tal van sensors en toestanden pffffff je moet er maar voor zijn :r
 
Geweldig al die reply's maar ff serieus wie kan mij helpen met nuttige info?
Er lopen hier toch wel een paar echte kenners rond? :]
 
In 16 jaar nog nooit naar home gewalked. :]
Wel af en toe stil gestaan ,maar nooit met blokproblemen.
Shovel shovel. :}

Regelmatig stilgestaan (hey, 't is een Ironhead) Maar een Evo kopen? Nee, dan beter een Japanner. Die hebben tenminste nog een beetje karakter :P
 
tuurlijk, lul allemaal maar lekker dom over die ouwe teringzooi...

denk er maar es over na als je voor de zoveelste keer door de anwb thuisgebracht wordt....terwijl ik lekker in het zonnetje over de a28 cruise op mijn onverwoestbare EVootje...

en als een shovel nou mooi was.....pan's en knuckels kan ik wel waarderen maar zo'n semi italo harley uit de 70's....neuhh..
 
tuurlijk, lul allemaal maar lekker dom over die ouwe teringzooi...

denk er maar es over na als je voor de zoveelste keer door de anwb thuisgebracht wordt....terwijl ik lekker in het zonnetje over de a28 cruise op mijn onverwoestbare EVootje...

en als een shovel nou mooi was.....pan's en knuckels kan ik wel waarderen maar zo'n semi italo harley uit de 70's....neuhh..
ANWB?? wa's da??

Hey BRALL,je moet toch toegeven dat een EVO qua uiterlijk 100 % een Jap is.

Een Evo is dus net zo slecht/goed als een shovel met het uiterlijk van een Jap en ontworpen in Duitsland.Twee foute landen..
Doe dat ding weg Brall. _O-
 
ANWB?? wa's da??

Hey BRALL,je moet toch toegeven dat een EVO qua uiterlijk 100 % een Jap is.

Een Evo is dus net zo slecht/goed als een shovel met het uiterlijk van een Jap en ontworpen in Duitsland.Twee foute landen..
Doe dat ding weg Brall. _O-
echt niet, ik rij liever als dat ik stil sta..

en ik vind een shovel ook gewoon niet mooi, een raar rommelig zakie wat in elkaar gesmeten is met halfslappe italiaanse financiering....

ik denk dat na de knuckle en de pan de EVO weer het eerste type dat echt HD mag heten...fuck die ouwe teringshovels.......

en om ff on-topic te gaan, de chefontwerper die de ironhead ooit een "go" heeft gegeven moet wel heel erg in de war geweest zijn, het eerste beste oostblok product doet het nog beter man....het is allemaal rotzooi maar ironhead's slaan toch wel echt alles, wat een ellende...

iedereen met "LTS fietsemaker" op zijn diploma had volgens mij nog iets beters kunnen ontwerpen.....
 
Laatst bewerkt:
echt niet, ik rij liever als dat ik stil sta..

en ik vind een shovel ook gewoon niet mooi, een raar rommelig zakie wat in elkaar gesmeten is met halfslappe italiaanse financiering....

ik denk dat na de knuckle en de pan de EVO weer het eerste type dat echt HD mag heten...fuck die ouwe teringshovels.......

en om ff on-topic te gaan, de chefontwerper die de ironhead ooit een "go" heeft gegeven moet wel heel erg in de war geweest zijn, het eerste beste oostblok product doet het nog beter man....het is allemaal rotzooi maar ironhead's slaan toch wel echt alles, wat een ellende...

iedereen met "LTS fietsemaker" op zijn diploma had volgens mij nog iets beters kunnen ontwerpen.....
het wordt nog een leuk topic zo
full
 
het maakt mij niet zoveel uit, ik ben geen hardcore hd liefhebber, ik vind het prachtige dingen maar als ik er een motor bij koop wordt het een GSX-R uit de jaren 80 of een Guzzi Le Mans, dus als al die hardcore lui graag naast hun deadhead willen lopen vind ik het best ;)
 
En waar blijven nu de ECHTE antwoorden :?

Is hier niemand met ervaring op dit vlak. Niemand eigenhandig zijn Harley Trapson uit elkaar geschroefd en aan het knutselen geslagen........

Nou ja als niemand iets weet rop ik zelf de boel wel uit elkaar en zal ik proberen een zinnig verhaal met foto's ervan te maken waar evt. anderen ook wat aan hebben O-)
 
Ik heb helaas niet zoveel ervaring met blokken uit elkaar halen.....Maar als ik mijn huidige projectje af heb.....dan zou ik ook wel eens aan een ironhead willen beginnen......dus gooi dat project maar op het forum....dan kan ik er alvast wat van leren
 
He man,

Ik zit met hezelfde, heb ook een 75 iironhead 997cc. Ik heb hem helemaal gestript en van de week ga ik aan het blok beginnen om hem te reviseren. gaat een leuke uitdaging worden. ik kan wel aardig sleutelen maar dit is ook mijn eerste harley... We kunnen elkaar vast wel helpen. laat maar weten als je iets nodig heb..

Succes er mee..

Gr 2CBassie
 
Hey 2CBassie,

Mooi dat ik niet de enige ben. Heb je het gehele blok uit elkaar of alleen de cilinders?

Post anders eens wat foto's.

Misschien een goed idee om ff een topicje "Ironhead sleutelen voor beginners" aan te maken. Kunnen we beide ervaringen / problemen (want die zullen ongetwijfeld komen) :Y e.d. noteren. :]
 
Zo'n topic ben ik ook wel in geinteresseerd...

heb een ironhead blokkie op de werkbank staan...
Matoe
 
net maar ff geregistreerd om op jou vraag wat te antwoorden
zelf had ik dat probleem ook bij mijn 79 er
slecht lopen en heel snel bougies vet
ook een heel hoog olie verbruik
ik had em redelijk lopend na veel gezoek maar na de kop revisie en niewe zuigers
is t erg goed geworden
punten waar ik in t begin mee zat
zorg dat je echt een goeie accu heb als die ff te zwak is slaat je bougie zo vet
zeker met t starten en dan doet ie niks meer
afsteling carberateur
laadstroom ok ?
maar lees t verhaal ff na op mijn site zou ik zeggen ik heb t daar aardig bij gehouden wat ik gedaan heb
een link naar de foto s van de revisie gooi ik hier ff bij
http://home.quicknet.nl/qn/prive/wiebe.nica/stukkie/onderhoud/index.htm
succes gr wiebe
 
Wiebe, alvast bedankt voor de info. Heb zaterdag mijn schatje maar even van de beide borstjes ontdaan _O-

Dat worden idd nieuwe zuigertjes. Zit te denken de hele boel in lijn te laten zetten incl. nieuw bigend en dan Keith Black zuigers erin vanwege de veel betere toleranties. Aangezien het al een hardtail is zou een stuk minder fibratie in het blok goed van pas komen om lostrillende bouten e.d. tot een minimum te beperken.
 
he JOO,

ik ben van plan niet het hele blok te reviseren maar alleen de zuigerveren te vervangen, kleppen te "laten" doen (het blijkt nog al een precies werkje te zijn, waar je verstand van moet hebben, wat ik niet heb) als iemand mij hier dit kan aanbieden, graag.....!! De caborateur is schoon gemaakt en hoop dat ik niet al te veel problemen zal krijgen met de koppeling en de rest van het blok...

Verder strip ik de hele bike, laat ik het frame en de zwarte delen poedercouten en al het spuitwerk i.p.v. wat nu groen is bordeaux rood maken.

Ik ben nog opzoek naar een klein stuur en een quickbob tank (zoals op de foto) als iemand mij hieraan kan helpen... graag!

verder ben ik nu bezig met het oplappen van het chroom en het blok moet ik nog boven brengen (aangezien ik in A'dam woon en mijn ruimte beperkt is, gebeurt het in huis. niet de beste situatie...) maar ja het is niet anders voor de HD liefhebber...

hoop dat we elkaar een hoop info kunnen geven, zodat we van de zomer even een tour kunnen organiseren met iedereen die ons geholpen heeft!

have fun en tot de zomer...

Sebas aka 2CBassie

Oja, moet mijn bewijs voor de "openbareweg" nog halen... :+ . Heb afgelopen dinsdag wel mijn deel 1 gehaald, de rijvaardigheid.. hahaha, wat is dat rijbewijs toch een lachertje.... laat me toch lekker gaan... LIFE TO RIDE AND RIDE TO LIFE :]

Bijlage: e2_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeg 2CBassie, heb je ook pica's van je fiets. Waar laat jij dat spuitwerk doen??

Als ik je kan helpen wil ik dat wel. Werk bij de grootste poedercoater van Nederland en ik heb hier op kantoor nog allemaal spoeciale kleuren en effectlakken staan voor de beunhazerij (candy colors, chroomlakken e.d. ook hittebestendig zwart fijnstructuur). Daarnaast alle kleuren in diverse kwaliteiten in huis.

Als het goed is staan hier of bij m'n broers (zie mijn welkomspost) nog een aantal doze automotive poedercoating (grijs metallic voor corvette frame) wat normaal op SMARTJES wordt gelakt.

Ik hoor het wel als je iets gedaan wil hebben. Heb vroeger complete corvettes e.d. laten stralen schooperen en lakken dus de ervaring is er wel. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan