Voor Zwaaiers en Nog-Niet-Zwaaiers

Het moet een hele tijd geleden zijn dat ik nog zo een lang stuk tekst na gelezen heb op het schermpje. De meeste teksten kunnen me niet boeien maar deze is super :}

that's the spirit
 
Lovely story. That's the way it ought to be. :}

Engels verhaal. Engels commentaar :P
 
Zal even een aansluitend verhaaltje geven:
Was vandaag een proefrit aan het maken, de derde in mijn leven. Wist het voor 95% zeker, de motor beviel me, prijs beviel me. Toen kwam ik een motorrijder met zijspan tegen, we zwaaiden naar elkaar. Op dat moment wist ik weer dat zwaaien één van de dingen is dat motorrijden zo leuk maakt.
Ik heb de motor gekocht, en hoop nog vaak thuis te komen met spierpijn in mijn linkerhand.
Spierpijn is overdreven, maar het maakt m'n standpunt duidelijk ;)
 
Heel erg goed verhaal. Tis idd een gevoel dat ik van kleins af aan al deel. Ook achterop zitten en over de schouder zoeken naar andere motorrijders om er maar niet een te missen.
Nu ik zelf (hopelijk) bijna klaar ben met lessen is het gevoel van ook echt zelf achter het stuur zitten en zwaien naar je mede-motorfanaten een geweldig gevoel. Zeker omdat het nu toch wel de bikkels zijn die rijden (tenminste mijn eerste echte zwaai heb ik meegemaakt toen het -1 was, dat doet niemand echt voor de lol en zeker niet voor de show volgensmij ;)

Ik hoop voor 1 april mijn a te hebben, en mijn motor! Er moet nog veel aan gebeuren maar ik heb er alle vertouwen in dat het goed komt.
 
Mijn dochtertje die wel eens achterop mee rij zwaai beter dan ik, oke we zwaaien saampies. leuk verhaal.. wordt wel weer eens tijd om te gaan rijden. :]
 
Leuk verhaaltje.Alleen niet helemaal van deze tijd.Sta nog wel eens stil met mijn motor.Niet vaak ,misschien 3 a 4 keer in 15 jaar en kan me dan altijd snel weer aan de rijd krijgen.Lig je op de grond en word je voorbij gesneld door tientallen motorrijders die toeterend en duimen opstekend langs scheuren.Ik zweer dat NOG NOOIT een andere motorrijder bij mij gestopt is om te vragen of ik assistentie behoef.Ik groet daarom NIET.
 
Maar ik stop wel als anderen pech hebben.Ben ik nu een slechte motorrijder?
 
Nee, je bent alleen de verkeerde motorrijders tegengekomen. Ik stop wel als het kan en dat geldt voor veel mensen hier (lees de verhalen). Maar ik ben dan ook iemand die bijvoorbeeld een paar weken terug een student die met een computer op zijn fiets liep te zeulen ff met de auto heb thuisgebracht. Zag in gedachten die computer al aan diggelen vallen op straat |(
 
Maar ik stop wel als anderen pech hebben.Ben ik nu een slechte motorrijder?

Nee, maar voel je je nu beter door ook niet te zwaaien :?
Je bent gewoon de verkeerde tegen gekomen, moet de rest van de zwaaiers daar voor 'boeten' ?? Verbeter de wereld en begin iig met terug zwaaien (passieve houding). Overigens is een knikje of een beentje (bij inhalen bijv) ook al voldoende bij koppelings-problemen.

Anyway, ieder moet het voor zich weten, maar ik vind het leuk. De OP vertelt waarom ....

ps. Schop omhoog 8-)
 
En toch vraag ik mij af waarom ik niet meer gegroet wordt, ik heb een Zeer VETTE intruder welke wordt aangezien voor een Harley en gek genoeg groeten Harley rijders geen "gewone" motorrijders en wordt ik dus niet meer gegroet door het gros van de motorrijders.Dus waar blijven we dan met al die verhalen.........
Wat niemand weet is dat Harley rijders niet groeten omdat ze hun handen vol hebben om hun tweewieler aan de praat te houden, en als ze hunstuur al loslaten dan is het om hunzelf voor de kop te slaan of nagel te bijten })
 
Sorry voor de kick, maar ik zit al een tijdje met een vraag:
ik rijd met een aprilia rs50, en soms zwaait er dus ook een motor naar mij
maar als jullie dan zien dat ik maar met brommer rijd
zeggen jullie dan:"shit wa doe ik nu,ik zwaai naar een brommertje"
of "hmmm,je moet ergens beginnen en als het er van jongsaf aan al inzit,zal ie wel moto rijden ook" want dat ben ik dus van plan...

ahja,als ze zwaaien zwaai ik meestal terug, maar nooit als eerste,rijd tenslotte niet moto..
 
Nou vandaag was het dieptriest. Normaal neem ik meestal het innitiatief om als eerste te zwaaien. Vandaag dus even, bij wijze van experiment, dit innitiatief weggelaten en afgewacht tot de tegemoet rijdende motor zelf als eerste zou zwaaien. Ik kwam tot de conclusie dat slechts 1 op de 8 motorrijders mij vandaag uit eigen innitiatief heeft begroet. Maar ja, het was dan ook mooi weer en op een gegeven moment ben je wel een beetje moe-gezwaaid.
 
Ik heb dit verhaaltje een tijd geleden uitgeprint en ben er toch maar aan beginnen lezen vandaag. Vind het wel een mooi verhaal. Overtuigt me zeker om te blijen zwaaien naar andere motorrijders! :]
 
Ik heb sinds kort mijn rijbewijs-A, en dit vind ik geweldig *D *D *D
Ik had paar dagen gelede mijn 2de proefrit gemaakt en meteel positief contact met
'the bikers-feeling'. Het was een proefrit op een Intruder 800 en het was mooi, warm motor weer. Ik had m'n mobiel thuis gelaten om ongestoord te kunnen genieten.

Tegen het eind van de proefrit wou ik nog laatste stukje (5KM) snelweg pakken. Toen ik NET 120 reed en ingevoegd was stopte de bike, benzine op... ;(
Toen ik uitgerold was zag ik dat de motor 300 meter verder op in de berm kon staan, ipv zo op de vluchtstrook vlak langs de auto's.
toen de motor daar in de berm stond (wat minder makkelijk ging als gedacht) ging ik verder lopen naar de dealer (was nog +/- 4KM).

tientallen auto's kwamen mij voorbij, totdat er eentje stopte op mij een lift te geven...
de bestuurder was zelf ook motorrijder, en had de blinkende intruder zien staan langs de snelweg. Nadat hij me had afgezet wilde ik hem bedanken omdat hij was omgereden voor me, maar dat was onzin volgens hem...
Hij vind dit het minste wat hij kon doen voor als iemand pech had...


Als IEDEREEN (ook niet motorrijders) dit voorbeeld zouden volgen...
zou het toch een mooie wereld zijn...
*O* *O* *O* *O* *O*
 
Ik zwaai ALTIJD naar bikers, te voet, vanaf m'n brommer, als ik in de auto zit of op de motor...

maar er valt me toch wel het e.e.a. op...
choppers zwaaien eerder terug dan racers en typische woon-werk bikes helemaal zelden...
verder zwaaien bikers minder snel terug na je als je vanaf een auto zwaait, en al helemaal niet als je vanaf een brommer zwaait.
dat vind ik wel jammer
 
Terug
Bovenaan Onderaan