Voor Zwaaiers en Nog-Niet-Zwaaiers

daar kwam ik achter toen ik terug was bij de dealer...

Op de brommers waarop ik heb gereden zat ie nooit, dus had daar niet aan gedacht.
jaah stom jaah
 
Ik zwaai meestal,...tot ik in de buurt scheveningen kom.
Dan wordt 't banaal. Ik voel me zo en zo niet verplicht.

Stoppen voor pechgevallen lijkt uit de tijd,...jammer!!
(gelukkig hebben we allemaal een gsm)
 
ik probeer ook altijd te groeten en te stoppen als dat mogelijk is. zomers wordt je wel een s wat zwaai moe inderdaad, maar dat hoort erbij. enne.. niet iedereen heeft een gsm hoor. ik ben nog een neanderthaler wat dat betreft.
 
Ik groet altijd :W , maar als ze dan niet terug zwaaien voelt dat niet prettig :N . Ik vind het nog steeds een goed gebaar dus blijf ik gewoon door zwaaien *O* *O* *O* *O* *O*
 
Zwaai altijd, en kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik met een kapotte achterband met m'n eerste fiets op de vluchtstrook stond. Een ploegje van drie man stopte om te checken of alles ok was en of ze konden helpen. Verboden ? so what. Gewoon......motorrijders. Lui die in ere houden wat eigenlijk voor iedereen vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Motorrijders die dat niet doen -- eigen keuze, maar wel verdomde jammer. Maar daar laat je je eigen gedrag niet door beinvloeden.
 
ik steek altijd mijn hand op , onlangs nog met mijn chopper de baan op ,passeerd er een snelheidsmotor die net (tamelijk plat tegen de grond) een bochtje nam en als eerste toch nog de moeite deed om zijn hand uit te steken , was prachtig om te zien . vind het soms jammer als ik in de auto zit dat ik mijn hand niet kan uitsteken naar een motor rijder die passeerd , het heeft een goed gevoel ,om het goed gevoel die je hebt om met een motor te rijden te kunnen delen met een simpel gebaar
 
Ik groet altijd :W , maar als ze dan niet terug zwaaien voelt dat niet prettig :N . Ik vind het nog steeds een goed gebaar dus blijf ik gewoon door zwaaien *O* *O* *O* *O* *O*
Ik zwaai altijd maar het ontgaat me ook wel eens. Ik vind het altijd vervelend als de andere partij zwaait en ik zie het te laat. Dus, ga er vanuit dat die ander het gewoon net even te laat zag. Gewoon wel blijven zwaaien hoor want dat is toch een leuk onderdeel van het toeren.´s Avonds knipper ik overigens even met het grootlicht. Ik loop de kans een auto met 1 koplamp te groeten maar liever 1 te veel dan 1 te weinig toch? *O*
 
Laatst bewerkt:
hehe, mooi verhaal... ikzelf ben een "nieuwe generatie" motorrijder... sterker nog, ik moet nog 2 maanden wachten voor ik m`n motorrijbewijs mag halen :+ maar op mijn aprilia RS50 waan ik mezelf toch part of the family :) en over `n kleine 2 maandjes ga ik voor het echte werk.

op mijn RS zwaai ik ook -altijd- naar motorrijders, en 9 van de 10 keer zwaait men terug, zoals het hoort... niet altijd helaas, ik heb zelfs weleens een middelvinger gehad, erg jammer.

again, mooi verhaal... :}
 
Laatst bewerkt:
hehe, mooi verhaal... ikzelf ben een "nieuwe generatie" motorrijder... sterker nog, ik moet nog 2 maanden wachten voor ik m`n motorrijbewijs mag halen :+ maar op mijn aprilia RS50 waan ik mezelf toch part of the family :) en over `n kleine 2 maandjes ga ik voor het echte werk.

op mijn RS zwaai ik ook -altijd- naar motorrijders, en 9 van de 10 keer zwaait men terug, zoals het hoort... niet altijd helaas, ik heb zelfs weleens een middelvinger gehad, erg jammer.

again, mooi verhaal... :}

hey jij ook hier? :+
deed het op de brommer (Aprilia Classic) ook altijd. Kan me volledig vinden in bovengenoemde, het voelt slecht/raar als iemand niet teruggroet, maar ik steek altijd mijn hand op, het is altijd mooi. En gezellig zijn bij het verkeerslicht hoort er ook bij, toch? Vervelender vind ik dat ik vandaag een van mijn verkeerslicht-maatjes bij een ongeluk zag op de afrit A12 bij Zoetermeer. Ik hoop dat hij in orde is... :N

These are the riders who park their bikes, begin to walk away and then
stop. They turn and look back. They see something when they look at
their bikes that you might not. Something more complex, something that
is almost secret, sensed rather than known. They see their passion. They
see a part of themselves.
en dit moet voor bijna allemaal onder ons herkenbaar zijn? Ik kan me hier 100% in vinden in ieder geval...
 
Laatst bewerkt:
strak verhaal en ik moet toch wel wat wegpinken '(
Vooral omdat ik vandaag na mijn 9de les terugreed achter mijn leraar aan en ik moest wachten bij een kruising terwil hij al ver voorruit was. Er passeerde een biker, of hij mij herkende als leerling weet ik niet maar ik kreeg toch een subtiel zwaaitje mijn richting uit, toen ik mijn hand opstak voelde ik mij wel een klein beetje trots *O* en begreep opeens wat het is om relax motor te rijden.
as maandag avb-examen en dan op voor de avd
 
Ik zwaai naar alle motorrijders, ook naar motoragenten (op één na, maar da's om persoonlijke redenen). Motoragenten zwaaien trouwens barweinig terug maar ik kan er altijd wel om lachen. Zelfde geld voor imagorijders. Blik op oneindig en vooral doen alsof ze je niet zien. Nou, dan niet. Ik geniet er niet minder om :W

Anyway, dit topic wordt gebookmarked. Een betere uitleg is er inderdaad niet te vinden.
 
Helemaal met e-riq eens. Zoals eerder gezegd, ik zwaai naar alles op 2 wielen dat legaal meer dan 50cc heeft.


...voor een incidentele groetende RS50-rijder wil ik nog wel eens een uitzondering maken ;)
 
Right on.

Hier zitten geen zwaaiers.

(Voornamelijk omdat de fietsen dusdanig sturen dat je je klauwe niet los durf te laten....)
 
Hier trouwe zwaaister hoor....en het is idd erg jammer als je geen vingertje/handje terugkrijgt.
Mooi verhaal! TOP!
 
Right on.

Hier zitten geen zwaaiers.

(Voornamelijk omdat de fietsen dusdanig sturen dat je je klauwe niet los durf te laten....)

Nou, dat loslaten van de handlebars lukt ook nog wel, maar de betekenis van de zwaai vindt ik echt gelul.

The wave demonstrates comradeship and a mutual understanding of what it was to enjoy riding a motorcycle.

Wat een gezever :r Ik zwaai dus nooit, en dat wil ik toekomstig ook zo houden. En als iemand daar een rotgevoel aan over houdt dat ik niet terug zwaai..... Live sucks ! :Y

gr. HD4ever. :]
 
Inderdaad een heel mooi verhaal... ook een bekend verhaal, stond namelijk al in een ander topic op MF! ;)

(geen flauw idee hoe ik moet linken, maar staat in Algemene Motorpraat: De bekende motor-groet - uitleg pleeaaassse.... )

Ik probeer altijd naar iedere motorrijder te zwaaien (ongeacht welke motor eronder zit... ;) ), maar soms met schakelen of in een bocht wil het me niet altijd lukken... :X
 
Nou, dat loslaten van de handlebars lukt ook nog wel, maar de betekenis van de zwaai vindt ik echt gelul.Wat een gezever :r Ik zwaai dus nooit, en dat wil ik toekomstig ook zo houden. En als iemand daar een rotgevoel aan over houdt dat ik niet terug zwaai..... Live sucks ! :Y

gr. HD4ever. :]


je hebt dus ook wannebe motorijders die denken als ze op een harley rijden dat ze stoer zijn!!! hier is dr zo eentje
:( :(

gwoon nog te beroerd om ff je hand omhoog te steken B|

veel geluk verder :Z en tip verkoop die plof van je en ga op je fiets sturen

 
Ach ja, dat zwaaien hoort er gewoon bij w.m.b.

Ik begrijp 't ook nooit wanneer iemand niet terugzwaait, maar ja, de volgende motor doet dat wel, en dan ben ik die voorgaande allang vergeten!

Om nou bewust nooit een zwaaitje te geven, vind ik gewoon wat sneu
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan