Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Aangezien er nog niet een echt brikken boxer topic was bij deze 1 geopend, anders weet ik niet waar ik terecht moet met mijn vragen en/of foto's en/of opmerkingen :)

Mensen, hebbie een Boxer, post hem hier *O*

Kick off met mijn nieuwe al eerder gepostte aanwinst. R100/S uit '77

full
 
Laatst bewerkt:
Klopt, 10 stuks! Ben er gister namelijk ff geweest, maar geen enkele was compleet ;)

Probeer nu de nokkenasketting te vervangen van de R75, maar de stator van de dynamo wil er niet af... Alleen het kapje wat eroverheen zit gaat los... Grmbl :(
 
volgens mij gaat dit helemaal fout . De topics over oude BMW's zijn meestal de topics die begonnen zijn door NIET liefhebbers van BMW's (voorzichtig uitgedrukt) die dan omgeturnt worden in topics waarin de oude BMW's verheerlijkt worden en dat is nu juist de sport ! :Y
Maar goed , we zullen dit topic ook maar weer volstouwen met pics
full
 
Hee giz
er moet zo te zien nog wel wat gebeuren aan die 100S ! Laag stuurtje erop , kuipje erop , hoske dempers erop , laten spuiten en er is weer een oude boxer van de ondergang gered *O*
o ja was bijna de handgreep op het kontje vergeten te vermelden . Nog een tip : hoezen om de vorkpoten zodat je geen pitjes in de binnenste buis krijgt waardoor de keerringen heel blijven .
 
Hee giz
er moet zo te zien nog wel wat gebeuren aan die 100S ! Laag stuurtje erop , kuipje erop , hoske dempers erop , laten spuiten en er is weer een oude boxer van de ondergang gered *O*
o ja was bijna de handgreep op het kontje vergeten te vermelden . Nog een tip : hoezen om de vorkpoten zodat je geen pitjes in de binnenste buis krijgt waardoor de keerringen heel blijven .

Laag stuurtje idd, dempers komt tzt, eerste is de remleiding aan de voorzijde, die ontbreken namelijk. Ik heb de hoofdremcilinder wel (los), alleen de leiding van daar tot het vaste deel wat aan de klauwen zit ontbreekt. Als iemand dit nog heeft liggen laat het me aub weten :) . Verder wil ik de buddy vervangen door het oudere type met rail achterop, wil ik eventueel de tank vervangen of rubberflappen aanbrengen op de huidige, en de klepdeksels vervangen door oude types, denk dat het dan al wat gaat lijken ;)

[gepost door Giz]
 
Heb vandaag de nokkenasketting vervangen, liep allemaal wat uit maargoed... Alles wat tegen kon zitten, zat ook tegen. Dynamo wilde niet los, uitlaten wilde er niet af, en als je dan denkt dat je er bent, moet je eens proberen om een visje te monteren in een ruimte van 2mm breed... Uiteindelijk na lang klloien is het gelukt met wat hulp, maar slim bedacht vind ik anders...
Kwam er ook achter dat de koolborstels van de dynamo zo goed als op waren, dus gelijk maar ff nieuwe gehaald en erin gezet. De motor loopt nu stukken beter stationair, maar nu hoor ik wel dat de kleppen moeten worden gesteld ;)
 
Goede raad komt vaak te laat . Af en toe de uitlaten eraf halen scheelt een stuk , gaan ze niet meer zo vast zitten . Die tip kreeg ik ook pas toen ik ze er al met geweld af had .
 
Uiteindelijk heb ik één uitlaat los gekregen met stoken, de andere wilde niet... Maar voor deze klus was dat genoeg, want de balanspijp kon nu gelukkig wel worden weg gehaald... Hoe die andere eraf gaat weet ik nog niet, misschien als het blok warm is...
 
Sleutel draait ze alleen maar kapot, zie R65GS link in mn sig, gewoon zaagje erop zetten en dan lostikken, en nieuwe wartel kopen ipv de boel moeten laten afdraaien, oplassen, snijden etc
 
Sleutel draait ze alleen maar kapot, zie R65GS link in mn sig, gewoon zaagje erop zetten en dan lostikken, en nieuwe wartel kopen ipv de boel moeten laten afdraaien, oplassen, snijden etc

Je hebt gelijk, en voor die paar euro kan je dat gezeik niet hebben ;)
 
Vertel... Wat betekenen de letters TIC :?

Als ik hem zo zie zou ik nl zeggen dat het een R65RT is... ;)

Ziet er heel net uit btw :)
 
Vertel... Wat betekenen de letters TIC :?

Als ik hem zo zie zou ik nl zeggen dat het een R65RT is... ;)

Ziet er heel net uit btw :)

Iets met ex-politie.

Ik heb mijn boxer ook nog, maar na 270.000 km is ie op. Rij nu dus op een FJ1200 rond tot ik tijd en geld heb om de BMW gezellig op te knappen. Gelukkig heb ik nog een boxer in de schuur (Dnepr K750 span 8-) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan