Alternatief Corbin zadels

Brooke

MF'er
24 nov 2005
204
0
Lelystad
Op het zadel van mijn Honda VFR750F uit '96 krijg ik na ongeveer 150 km een gigantische houten kont. Nu heb ik wel gekeken naar betere zadels bijvoorbeeld van Corbin maar ik vind die nogal aan de prijs, tevens hebben de Corbin zadels naar mijn smaak een beetje een te hoog "bling bling gehalte" (gelukkig verschillen smaken..... *D ) Ik heb gekeken naar het opnieuw vullen en bekleden (met een wat eigentijdser stofje) van het zadel, wie heeft hier goede ervaringen mee? Waar heb je het laten doen? Wat zijn de kosten ongeveer? Of zijn er nog andere goede alternatieven?
 
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb dat in Ilpendam (bij Purmerend) laten doen, bij een autobekleder. De bekleding is vervangen en de zitting steviger gemaakt. Werkte perfect (inmiddels andere motor)en was niet duur (rond de 50 Euro, maar dat hangt af van je wensen en de zadelvorm)
Als dat niet in je buurt is, zoek dan eens naar autobekleders in je omgeving.

Ik zag verleden jaar op de beurs in Utrecht een Engelse zadelmaker, die "custom" zadels a la Corbin maakt. Was wel een stuk goedkoper. Misschien is dat wat?
 
Ik heb op mijn VFR uit 1989 een Corbin zadel en kan in ieder geval bevestigen dat ze helemaal super zijn. Ik krijg echt niet snel last van een houten kont.

full


Wellicht kun je tweedehands zo'n zadel op de kop tikken. Ik heb het orginele zadel hier ook liggen maar gebruik het nooit.

Corbin :}
 
in purmerend zit een zeer goede bekleder,als jij aangeeft waar jij last van heb dan kunnen hun dat aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je dan niet Schellevis bedoelt? Die zit in Ilpendam.
 
Laatst bewerkt:
Blaa, ik moet zeggen dat jouw Corbin zadel er niet verkeerd uit ziet *O* Wat zit er nu eigenlijk voor vulling in die Corbin zadels? Kan deze vulling niet door een autobekleder worden gebruikt? Ik hoor eigenlijk niets dan goede berichten erover.

Weet iemand misschien ook welke autobekleder in Ilpendam bedoeld wordt?
 
...anders gooi je er tijdelijk een schapevelletje op. Werkt prima!! ;)
 
Over zowel de Corbin als de Sargent is wel degelijk kritiek geuit.
Sommigen zullen nooit wennen aan de harde zit van een Corbin, de levertijden zijn lang, de prijs is erg hoog en voor sommige motortypes/modellen wordt de zit anders, waardoor je verder bij het stuur vandaan komt.

Voor sommige mensen is een Corbin het einde, maar sommige anderen vinden het bagger. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.......

Maar voor de prijs die je voor een Corbin betaalt, kun je heel wat keren het zadel naar je eigen wens laten bekleden/aanpassen......
 
HEb vandaag prijsopgaaf gehad voor alleen! de voorste GS zit van m,n 1200: 595 keiharde pegels :o

Moet wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed zijn dan
Wunderlich doet het voor minder iig
Denk dat ik zelf het broodmes er maar eens overheen haal :+
 
Hawk, wat ben ik ongeveer kwijt voor opnieuw bekleden (beetje stroever spul) en het wat harder laten maken van een Fazer 1000 zadel? Ik hoef verder geen fratsen, zoals andere kleuren oid.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dan heb ik ook nog wel een paar vraagjes.
Ik heb hier 3 nieuwe overtrekken voor een XT500 buddy. En 3 budyseats uiteraard. Ik overweeg om ze er zelf op te maken, dat moet niet zo'n probleem zijn.

Echter:

Ze passen er niet mooi omheen vind ik. Zo te zien moet er hier en daar nog een beetje schuim bij, om ze mooi "vol" te laten passen.

Vraag:

Wat kost het opnieuw overtrekken van 3 identieke buddyseats, met mijn eigen overtrekken, met evt hier en daar wat schuim erbij?
 
Nou we toch allemaal vragen stellen, doe ik mee. Het zadel van de Goldwing 1200 Interstate (1984) van mijn lief is het laatste onderdeel wat moet worden opgeknapt.

Wie weet iemand (bij voorkeur in 't Oosten, omg. Deventer) die dat goed en niet te duur kan doen?
 
zijn de bodemplaten van staal of kunststof?
wat is "een beetje opvullen " ?
Kunststof.
Als ik de overtrek een beetje span, dan vind ik hem wat te ruim. Ik neem aan dat ie hier en daar wat opgevuld moet worden.
full

 
Terug
Bovenaan Onderaan