Koperen olieleidingen

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Indachtig Hell's Belle wil ik de olieleidingen van mijn motor vervangen voor koperen leiding, ze hebben na 22 jaar hun beste tijd wel gehad en ik vind het ook gewoon super lijken.

Zoiets als dit dus :

getimage.asp


De leiding heb ik al, scheepsbouw spul dus dat moet goed gaan, ik vraag me alleen af hoeveel druk erop die dingen staat, naar mijn idee vrij weinig maar zeker weten doe ik het niet helemaal..

En ik weet eigenlijk ook niet of 6 mm binnenwerks dik genoeg is.

En wat werkt beter, schroefklemmen of die eenmalige knijpdingen...

Wie weet raad..

ik wil ze net zo maken als op de foto, dus met rubberen uiteinden tegen het kapot shaken
 
Ziet er ontzettend stoer uit, maar heeft het buiten het optische effect ook nog technische voordelen? En worden ze niet ontieglijk gloeiend heet?
 
Slangenklemmen (schroefklemmen) werken goed tot zo'n 5-7 bar.
6 mm binnendiameter moet genoeg wezen voor een motor, in de scheepsbouw worden dunnere leidingen gebruikt met meer druk.

Koperen leidingen worden overigens net zo heet als rvs of staal, en heter als de doorstromende olie wordt het niet, het smelt echt niet weg.

Niet vergeten een bus Brasso te kopen :Y
 
Indachtig Hell's Belle wil ik de olieleidingen van mijn motor vervangen voor koperen leiding, ze hebben na 22 jaar hun beste tijd wel gehad en ik vind het ook gewoon super lijken.

Zoiets als dit dus :

(Afbeelding)

De leiding heb ik al, scheepsbouw spul dus dat moet goed gaan, ik vraag me alleen af hoeveel druk erop die dingen staat, naar mijn idee vrij weinig maar zeker weten doe ik het niet helemaal..

En ik weet eigenlijk ook niet of 6 mm binnenwerks dik genoeg is.

En wat werkt beter, schroefklemmen of die eenmalige knijpdingen...

Wie weet raad..

ik wil ze net zo maken als op de foto, dus met rubberen uiteinden tegen het kapot shaken
Ik denk dat het geen verschil uitmaakt of je schroefklemmen gebruikt of van die knijpdingen, maar persoonlijk vind ik die knijpdingen een mooiere afwerking.
En om de druk moet je je geen zorgen maken want het is al zo vaak gedaan, vb: kruger,chica enz...
 
...ik vraag me alleen af hoeveel druk erop die dingen staat, naar mijn idee vrij weinig maar zeker weten doe ik het niet helemaal..

En ik weet eigenlijk ook niet of 6 mm binnenwerks dik genoeg is.

En wat werkt beter, schroefklemmen of die eenmalige knijpdingen...

ik wil ze net zo maken als op de foto, dus met rubberen uiteinden tegen het kapot shaken

Hoeveel druk erop komt weet ik ook niet...
6 mm lijkt mij voldoende want een olieslang heeft niet veel binnendiameter (die ik ken dan, voor 'kleine' motoren)
En mij lijken schroefklemmen (ze heten toch slangklemmen??) beter, dan wel van RVS die kun je iets vaster aandraaien

Edit: die knijpdingen zijn wel mooier
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit soort koperen leiding (alleen kleiner van diameter) ook gebruikt als harde remleiding. Op die manier was de remleiding zo goed als onzichtbaar weg te werken onder de enkelzijdige achterbrug van mijn Duc. Aan beide uiteinden heb ik wartels (hard) gesoldeerd, met daaraan flexible RVS ommantelde teflonleiding.
Zit er al een jaar of 5 onder, nooit problemen mee. Me dunkt dat je het prima kunt gebruiken als olieleiding.
 
Ik stond laatst in beverwijk te praten met een oudere man op een vincent, die had ook koperen leidingen, zag er wel goed uit.
 
Indachtig Hell's Belle wil ik de olieleidingen van mijn motor vervangen voor koperen leiding, ze hebben na 22 jaar hun beste tijd wel gehad en ik vind het ook gewoon super lijken.

Zoiets als dit dus :

(Afbeelding)

De leiding heb ik al, scheepsbouw spul dus dat moet goed gaan, ik vraag me alleen af hoeveel druk erop die dingen staat, naar mijn idee vrij weinig maar zeker weten doe ik het niet helemaal..

En ik weet eigenlijk ook niet of 6 mm binnenwerks dik genoeg is.

En wat werkt beter, schroefklemmen of die eenmalige knijpdingen...

Wie weet raad..

ik wil ze net zo maken als op de foto, dus met rubberen uiteinden tegen het kapot shaken

druk is nihil
binnendia 8mm
knijpklemmen zijn netter
 
................ maar het kan ook tegen je werken..........


full

.... ongelofelijk, de invloeden die Brallie soms heeft op de wereldeconomie....




;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan