kawasaki GTR 1400; wie gaat dat verbeteren ?

Zo
Hij is klaar op de Dyno :)

GTR1400%202011%20Woolich%20tune_zpsifdabdwv.jpg


K&N filter
Geen katalysator meer en standaard uitlaat aangepast ( 10 cm ingekort )
Woolich race tune

Laat het seisoen maar beginnen

;)
 
Hoi,
Ik heb nu een k1200s al een paar jaar. Prima motor, veel plezier van.
Maar ik rijd eigenlijk bijna alleen maar woon werk verkeer. Ben niet echt iemand die zo nodig wheelies maakt of knietjes aan de grond rijdt..
En aangezien ik graag om de paar jaar weer eens van motor type wissel dacht ik dat een echte tourbuffel als de gtr1400 of de fjr wel eens leuk zouden kunnen zijn.
Dus wat vinden jullie? Is het overkill om een motor als de gtr in te zetten voor Tilburg - Eindhoven vv? Of is de gtr juist de ideale motor hiervoor?
 
Hoi,
Ik heb nu een k1200s al een paar jaar. Prima motor, veel plezier van.
Maar ik rijd eigenlijk bijna alleen maar woon werk verkeer. Ben niet echt iemand die zo nodig wheelies maakt of knietjes aan de grond rijdt..
En aangezien ik graag om de paar jaar weer eens van motor type wissel dacht ik dat een echte tourbuffel als de gtr1400 of de fjr wel eens leuk zouden kunnen zijn.
Dus wat vinden jullie? Is het overkill om een motor als de gtr in te zetten voor Tilburg - Eindhoven vv? Of is de gtr juist de ideale motor hiervoor?

Beide zullen uitermate comfortabel rijden. Daar ga je straks zeker aan wennen. Ook qua vermogen zal je niks te kort komen.

Maar als je veel file hebt houdt er dan wel rekening mee dat ze wat breeder zijn. Persoonlijk vindt ik de GTR wat meer uitstraling hebben en wat lekkerder rijden. Maar de onderhoudskosten zijn wel iets hoger.

Suc6!
 
Beide zullen uitermate comfortabel rijden. Daar ga je straks zeker aan wennen. Ook qua vermogen zal je niks te kort komen.

Maar als je veel file hebt houdt er dan wel rekening mee dat ze wat breder zijn. Persoonlijk vindt ik de GTR wat meer uitstraling hebben en wat lekkerder rijden. Maar de onderhoudskosten zijn wel iets hoger.

Suc6!

De onderhoudskosten zijn helemaal niet hoger
Je doelt zeker op de 6000km beurt wat je overal leest
Dat is alleen een inspectie beurt en gebeurt er als het goed is niks en kan je gewoon overslaan
Wie gaat er langs de dealer om zijn remleidingen na te laten kijken en of er iets lekt ergens
Dit gaat nergens over ik kan niemand die dat doet
Dit zou voor iedere motor dan moeten
Maar als je het officieel wil doen kan het geen kwaad natuurlijk en sommige dealers maken er goed gebruik van en doen een olie wissel
Verdienen ze nog wat en dat is ook belangrijk
Maar dat is niet volgens het onderhouds-schema die zegt 12 D Km maar 15 kan ook
Net als de Bougie wissel
NGK zegt dat ze 60 D km mee gaan en Kawa zegt 12 D km controle en indien nodig wisselen
Als je gaat kleppen stellen rond de 45 D km is het vroeg genoeg om ze te wisselen net als bij de FJR
Bij een auto kunnen ze wel 60 D Km mee zonder te kijken en bij een motor niet ????
Weet je wat een klus het is om het even de bougies na te kijken
Ken er veel die het zo doen en nooit geen last

De GTR loopt wel zuiniger ( ECO mode ) als je tenminste voor het nieuwe type gaat
Gemiddeld over het hele jaar zit ik rond de 1 op 18
En ik sta echt niet stil ;)
Normaal rijden 1 op 20
Snelweg 1 op 21

Hij is nu opnieuw afgesteld en op max vermogen ( 160 Aw/Pk ) gezet dus ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op het brandstof verbruik
Hij zou zuiniger moeten lopen :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel zo
Maar als je normaal rijd gaan ze lang mee
Maar als je een harde remmer bent kunnen ze snel weg zijn
Ik deed er 40 D km mee en rem hard
Sommige zijn eerder weg of gaan trillen
Maar veel merken en modellen hebben dat.
 
De GTR loopt wel zuiniger ( ECO mode ) als je tenminste voor het nieuwe type gaat
Gemiddeld over het hele jaar zit ik rond de 1 op 18
En ik sta echt niet stil ;)
Normaal rijden 1 op 20
Snelweg 1 op 21

Hij is nu opnieuw afgesteld en op max vermogen ( 160 Aw/Pk ) gezet dus ben benieuwd hoeveel invloed dat heeft op het brandstof verbruik
Hij zou zuiniger moeten lopen :Y

Maakt die eco mode echt zoveel uit ?
enig idee waar dat uit bestaat, is dat gewoon een extra benzinemap in de computer ofzo ?
Met 1op21 ga ik niet meer lopen te twijfelen welke motor ik voor vakantie wil :P
 
Met de originele mapping scheeld het idd veel
Dat komt ook omdat de normale mapping veel ruimte is voor verbetering.
Deze heb ik niet voor niks opnieuw laten afstellen
Door de tunning heb ik de ECO mode misschien niet meer nodig om zuinig te rijden kreeg ik mede gedeeld.
Dan gebruik ik hem alleen nog in de regen denk ik
Komend seizoen zal het blijken wat het doet.

Als ik in de luwte ga rijden van een auto met een 130 op de teller komt 1 op 24 >26 voorbij :o
Snelweg moet zo min mogelijk kosten hè :Y
En wat moet je anders doen om je te vermaken ;)
 
slipstreamen bij een ferrari ;)

Maar ik meende uit je vorige verhaal op te maken dat het handig kan zijn een nieuwer model te kopen die de eco modus heeft 2010 en later ?
de standaard mapping van dit soort motorfietsen kan beter, net als de zzr1400 ,maar je hebt nu de motor laten afstellen en zegt men dat je hem niet meer in eco hoeft te zetten, zit er dan geen verschil meer tussen die 2 ?
maar het beperkt dus het vermogen, het is meer zoals die mode knop bij bijv. suzuki met rain sport etc . ?
 
Zo zou je het kunnen zien idd
Maar zo werkt het niet
De ECO is een mak lammetje en is anders zuinig gezet
De normale stand is geoptimaliseerd en zal beter presteren dus meer vermogen dus kan je minder gas geven dus zuiniger.
Het ECO gebied is beperkt.
Bvb bij een 3200 rpm is de voorontsteking 48.9 Gr

ECO%20mode%20Stock%20GTR1400_zpsnm2mmqj9.jpg


De normale stand 34 Gr
En zo nog wat verschillen in de mappings ;)

Full%20Power%20mode%20Stock%20GTR1400_zpscorz6eye.jpg


Zoek de verschillen :+
 
Laatst bewerkt:
Ben op dit draadje nieuw, rijdt momenteel op een RT van BMW maar mis daar wat beleving op (plus nog wat eigenschappen die mij na 2 jaar rijden niet kunnen bekoren). Nu is mijn oog gevallen op de 1400 GTR, mooi gelijnde machine, dikke motor (gaat mij niet om de topsnelheid maar het koppel). Ben al een brede machine gewend, dus dat zal gelijk zijn (2 cm. verschil in het voordeel van de BMW). Maar na het leze van veel testen kan ik niet terugvinden of er heel veel rijverschillen zitten in het 2007/2009 of 2014 model model. De laatste 2014 is weer iets anders gelijnd, subtieler. Maar wat zijn de verschillen tussen de 2007 & 2009 (elec. sleutel, tractiecontrol......).
En ik hoorde over dure beurten? Wat is duur, en wat zijn de "nadelen" of grote kosten bij deze motor.
Heeft in ieder geval niet zo'n dure ABS (de BMW R1150RT) die elk jaar geflushed moet worden en als het fout gaat je 1500 Euro kost, of heeft de GTR ook specifieke issues.....
 
Laatst bewerkt:
hallo Viaantje, vertel als je wilt dan ook gelijk waar je dat gehoord hebt.
in dit topic staan namelijk al een paar tips qua onderhoud die niet nodig zijn, zo snel als dat het werkplaatshandboek aangeeft, bij nieuwere modellen is dat ook aangepast.

Op dit moment heb ikzelf geen gtr, maar wat voor mij wel vaststaat is dat het in mijn ogen de mooiste motor is om lekker mee te kunnen 'raggen' maar toch ook met duopassagier mee naar zuid frankrijk te kunnen 'hobbelen' .

De opmerking van Turbo bul dat de gtr 1op21 kan doen op de snelweg is niet meer uit mijn hoofd weggegaan sinds ik het gelezen heb..
zoveel vermogen en koppel en toch redelijk zuinig kunnen rijden.

Qua uiterlijk is het mijn inziens duidelijk, een fjr is een leuke motor om te zien, een st1300 een echte gave honda waarbij je zin krijgt om je koffers te pakken en een maand op vakantie te gaan.
Bij de gtr heb ik dat ook maar heb ik het idee dat ik op een breed uitgevallen zx10r wegga waar toevallig koffers op zitten en een partner mee achteropkan inc tent en andere kampeerrommel ;)

Een abs unit bevat remvloeistof en deze dient geactiveerd te worden door de boordcomputer, anders blijft er vuile remvloeistof in zitten.
Het is volledig terecht dat remvloeistof jaarlijks vervangen word.
een alternatief is om het abs in te laten grijpen , na het vervangen van de remvloeistof om daarna wederom de remvloeistof door te pompen/vervangen.

afgezien van rare acties en het rijden en remmen op zandwegen kan je je voorstellen dat dealers dit liever doen met behulp van computers, vandaar de wat hogere prijs voor remvloeistof vervangen.
maar dat zal niet exclusief voor de gtr zijn ;)
 
Denk dat je reageert op het flushen van de ABS, dat is BMW specifiek (had het aangepast)...
Vindt de RT geweldig rijden, en kan wel wennen aan het boxeren. Maar het typische schakelen blijft een punt van aandacht en nog wat kleine dingen. Deze GTR lijkt mij wat sportiever, en ja een FJR is ook een prachtmotor maar zit daar wat gedrongen op (voelt niet 100%).
Zal binnenkort eens kijken om een proefrit te maken, en zal langzaam aan al deze pagina's eens doorlezen.

Maar kan iemand specifiek verschillen opsommen tussen de 3 modellen 2007/2010/2014?
 
het 'flushen' van de abs unit is niet bmw specifiek.
wel raad bmw terecht aan om elk jaar de vloeistof te vervangen, hun slangen willen nog wel eens opzetten en stukje rubber afgeven aan de remvloeistof.

in een vergelijkings test zat de gtr het sportiefst, ook t.o.v de fjr.
afgezien daarvan zou ik nooit een fjr kunnen rijden en niet verlangen naar het uiterlijk van de gtr, dus die zou daardoor al afvallen.

oppervlakkig, ik , beetje ;)

je laatste vraag zou ik overlaten aan turbo bul :)
 
Viaantje
Je bent niet de eerste die het vraagt
Ff lid worden bij het GTR14OO forum en je kan er alles vinden.

En het is vanaf 2015 die iets is aangepast

;)

Zie net dat je dat al gedaan heb :+
 
Laatst bewerkt:
Vaantje, ik heb ook een Gtr1400 gehad. Zeker geen slechte motor. Het grootste min punt zijn de schijfremmen voor die na 30.000 km op zijn, en de standaard remblokken die hard slijten. Sinter remblokken gaan veel langer mee.
Ik heb mijn Gtr na 1 jaar in geruild voor een Versys1000. Dit lijkt een allround, maar is eigenlijk een toermotor op hoge poten. Veel koppel vanuit onderin, en stuurt veel speelser. Met 50km/h in 6, trekt hij veel sneller weg dan Gtr. En 160-180km/h op de snelweg geen probleem. Met een Givi windscherm er op zit ik er beter mee uit de wind dan bij de Gtr. En het zadel is ook veel beter.
Het is niet de mooiste motor, maar wel een wolf in schaapskleren.
 
Die remschijven van de Versys1000 lijken er verdomt veel op
Mij benieuwen hoe die het gaan houden

Maar idd de remschijven verdienen geen pluim
Dat komt erg veel voor bij diversen merken
Bezuinigt word meestal op vering en schijven vanuit de fabriek
Vandaar die bloeiende 2e hands handel in die spullen
En voor de fun de uitlaat
 
ik weet nog dat iemand een bruine gtr had uit 2010 en deze inruilde op een versys.
klopt dat, ik wou niet terugzoeken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan