verbreden "tank" vl1500

zoldier

MF'er
4 mei 2006
127
0
Veldhoven
Beste allemaal,

ik loop rond met het idee om de dummy tank van mijn motor te laten verbreden. Nu heeft Thunderbike wel een tank verlenging (zie foto) in de aanbieding, maar ik heb ooit in Belgie een VL1500 gezien met verbrede tankhelften. Wie kan mij verder helpen op deze zoektocht?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/425403/3983ca25e46619b9afd3bfa5f68b6232 (Thunderbike tank verlenging.jpg)​
 
Er is een extra tank te koop voor de VL 1500, dat is een vat van 10 of 15 liter en past onder/aan je bestaande tank die onder je buddy zit.
Zie amerikaanse vl1500 site
 
De echte tank zit onder de berijderszit. Openslijpen is niet nodig, want het zijn al 2 tankhelften. Ik vraag me trouwens af of de tankhelften van metaal zijn. Volgens mij zijn ze van een of andere kunststof.

Ik zat meer te denken aan iemand die deze tankhelften nieuw kan maken, aangezien kunststof moeilijk te lassen is denk ik.

Het is dus nog niet zo gangbaar als bij een andere motor om de tank te verbreden.
 
Inderdaad Hulzie die ken ik. Maar ik heb zoals je inmiddels in mijn andere mail kan lezen een ander probleem.
 
De dummytank zit vol met eletronica en ander spul, aarom is dat geen optie, dan moet jet het geheel verbouwen

Die tweede tank brengt de totale inhoudt op 30 liter en ik meen dat een maat van me er 300 dollar (1 dollar is 0,85€) voor heeft betaald
 
Ik wil de motor een andere look geven, het gaat me er helemaal niet om, om meer te tanken (zou wel fijn zijn, aangezien de vl1500 geen grote actieradius heeft, maar dat is een ander verhaal).

Dus het gaat niet om wat er binnen inzit, maar om de buitenkant. Bartholomeus heeft het in de gaten.

Maar heeft ook iemand een idee om de 2 tankhelften te verbreden of wel helemaal nieuw te laten maken.
 
Als ze van kunstof zijn kun je ook een stuk kunstof tussen
lassen natuurlijk.
Lijkt mij niet zo héél moeilijk, zeker omdat er toch geen
benzine in komt en dus alleen de bovenkant maar hoeft te
doen.

succes Zeldzame
 
'k Zou er niet teveel aan prutsen, schijnen niet de http://motorcycles.about.com/b/a/240961.htm (beste) tankies te zijn. Kun je die electronica niet ergens anders kwijt, en dan een (HD) aftermarket ertussen bakken? Die zijn van metaal en zijn redelijk eenvoudig te verbreden (.... weet ik uit eigen ervaring). Desnoods prop je die spagetti in één van die tankhelften.
 
Je kan er gewoon een stuk plaat tussenin lassen, met TIG gaat dat prima, maar nadien moet je weer spuiten enzo.
In beide helften een strip van 5 cm ongeveer, heb zo eens bij een shadow een 45 liter tank gemaakt

Maar kun je je knie-en dan nog wel kwijt? (ik vindt die VL 1500 een beetje bekrompen zitten, of heb je een ander zadel?)
 
Heb inderdaad een ander zadel besteld. Als je gewoon naar de motor kijkt, dan moet er een bredere tank op; het is best een grote en dikke motor met een dik voorwiel, maar hij heeft daarmee vergeleken zo'n smalle tank. D'r moet eigenlijk ook nog een breder stuur op.

Iedereen heeft het, of het nu kunststof of metaal betreft, over "eenvoudig" lassen e.d., maar ik ben nu eenmaal niet zo handig met een lasapparaat (helemaal niet).

Dus heeft iemand ook tips, waar ik zoiets zou kunnen laten doen? Ik begrijp wel uit de reakties dat ze als aftermarket nog niet gezien zijn.
 
eh Bugeater, even voor de duidelijkheid: de benzinetank van een VL1500 bevindt zich onder de buddy. De tank die je ziet is geen echte tank en wordt daarom een dummy genoemd. Het zijn 2 tankhelften waar inderdaad het een en ander aan electronica in zit.
 
eh Bugeater, even voor de duidelijkheid: de benzinetank van een VL1500 bevindt zich onder de buddy. De tank die je ziet is geen echte tank en wordt daarom een dummy genoemd. Het zijn 2 tankhelften waar inderdaad het een en ander aan electronica in zit.

Goh...........

:Z



Duh, dat snap ik ook wel; dus blijf ik bij m'n verhaal; waarom geen aftermarket tank plaatsen van metaal (die dan natuurlijk ook als dummy fungeert), die zijn nl. makkelijker te verbreden / verlengen.
En die kan je dan natuurlijk ook weer volproppen met allerlei meuk.
 
Goh...........

:Z



Duh, dat snap ik ook wel; dus blijf ik bij m'n verhaal; waarom geen aftermarket tank plaatsen van metaal (die dan natuurlijk ook als dummy fungeert), die zijn nl. makkelijker te verbreden / verlengen.
En die kan je dan natuurlijk ook weer volproppen met allerlei meuk.

Mijn excuses het werd niet geheel duidelijk uit je eerdere mail. Maar je idee ga ik zeker even gebruiken om informatie aan te vragen


O-)
 
Is ut van kunststof? Dan gaat het met een Ultra soon aparaat, zo'n ding heeft iedereen die ook kuipen repareert, iemand die daar prof in is.
En Metaal, een beetje knutselaar heeft een TIG lasapparaat, maar een loodgieter heeft ook zo'n ding, en dan zoek je een plaat 1,5 mm matriaal en dat zet je er tussen
 
En Metaal, een beetje knutselaar heeft een TIG lasapparaat, maar een loodgieter heeft ook zo'n ding, en dan zoek je een plaat 1,5 mm matriaal en dat zet je er tussen

Yep:

full
 
Ik heb ooit eens een honda shadow 1100 verbouwd en daarbij gebruik gemaakt van een HD-tank, was wel redelijk wat werk omdat de shadow een dubbele bovenbuis heeft. Maar waar een wil is ,is een weg :]

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan