Uit de oude doos..

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Twijfel nu ook aan Sheene. Enige wat ik nog zeker weet op dit plaatje is Wil Hartog met no:3 :) En die no: 11 klopt ook met die groene Kawa. Ik heb de foto iets ingezoomd misschien kan jij (R1beest) er nog wat uithalen en anders heb ik nog wel wat plaatjes van de training. Vind wel leuk dat je er zo veel van af weet!

(Afbeelding)

Volgens mij is dat kleine mannetje boven/achter Cecotto zijn collega fabrieks rijder (Yamaha Canada) Steve Baker.
 
Het zou kunnen dat Agostini de 3de naast Hartog rijd(rechts/verscholen),zijn helm.

Verder is het lastig om er wat uit te halen wie....wie is.Dit is het jaar...1976 of 1977.
Ik wil die traningsfoto\'s wel zien BB-king :P

hansf.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er net nog 2 ingescand. Op de ene loopt Hartog met zijn monteur naar de baan om te gaan trainen en op de andere foto staat hij met zijn collega\'s te wachten op het sein dat ze de baan op mogen. Misschien zie jij nog wat bekende rijders. Ik was toen een fan van Hartog en eigenlijk alleen op hem gefixeerd.

Een andere rijder die ik wel eens zag was die Katayama. Die kwam wel eens bij Ton van Heugten waar ik toen mijn eerste fiets kocht. Daar werkte ook Ferry Brouwer ook zo\'n bekende monteur. Aan die gasten stonden we ons toen hevig te vergapen en wij voelden ons ook de bink op onze fietsen. Ik had zo\'n Suzuki GT750 met een drie in 1 pijp. Daar kon je echt de boel mee op stelten zetten. Zal er ook een foto bij doen. Reed toen al wel met een donker vizier op een AGV! Raakte daardoor ooit in de problemen toen ik in Oostenrijk een tunnel inscheurde en opeens niks meer zag in een flauwe bocht omdat het zo donker was. Soms moet je mazzel hebben.... ;)

Bijlage: Assen3.jpg
 
De fiets naast Hartog is die van Middelburg ;( gezien de sponsering F.S

De rest ken ik niet herkennen maar wat wil je de startvelden waren wel wat voller..en vol met priverijders..Het was de begintijd dat ik verslaafd raakte aan motorsport,ik was een broekkie van 13/14 jaar..ze werden er thuis gek van...oooh zij mijn moeder......gaat wel weer over O-) ....dus niet.
Ik heb nog een video van de formula750 1978 op Assen,kijk ik dus nog regelmatig.
Ik heb een paar jaar geleden stapels motorboekjes(Motor/Moto73)weg gegooid i.v.m een verhuizing, vooral uit die tijd.Heb ik nu spijt van....................
cry2.gif
 
Laatst bewerkt:
De fiets naast Hartog is die van Middelburg ;( gezien de sponsering F.S

Volgens mij is dit de fiets van Boet van Dulmen. Middelburg reed in deze periode F750 races met een Bakker TZ750, gesponsored door Reekers Motoren. Als je daar toevallig nog foto\'s of ander materiaal van hebt zou ik dat graag horen. Ik heb namelijk in 1980 deze TZ750 cadeau gekregen van mijn toenmalige sponsor (ja ja, zo ging dat toen nog) en heb hier jarenlang mee in de KNMV Formule klasse mee gereden. Jeminee, wat loopt dat hard, zo\'n ding. Ik heb een compleet seizoen nodig gehad om er een beetje aan te wennen. Hij staat nu geconserveerd in het krat maar ik ben gevraagd om er volgend jaar wat demonstraties mee te gaan rijden.
 
Volgens mij is dit de fiets van Boet van Dulmen. Middelburg reed in deze periode F750 races met een Bakker TZ750, gesponsored door Reekers Motoren. Als je daar toevallig nog foto\'s of ander materiaal van hebt zou ik dat graag horen. Ik heb namelijk in 1980 deze TZ750 cadeau gekregen van mijn toenmalige sponsor (ja ja, zo ging dat toen nog) en heb hier jarenlang mee in de KNMV Formule klasse mee gereden. Jeminee, wat loopt dat hard, zo\'n ding. Ik heb een compleet seizoen nodig gehad om er een beetje aan te wennen. Hij staat nu geconserveerd in het krat maar ik ben gevraagd om er volgend jaar wat demonstraties mee te gaan rijden.
Wie is u :? ..je mag het ook mailen als je het geheim wilt houden ;)
 
Dat geluid van die Suzuki is het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Alsof die net zoveel toeren draaide als een Formule 1 Ferrari. Ik heb wel eens gehad dat ik op een proviciale weg op een snelle bocht afkwam en er 2 vrouwen langs de rijbaan stonden die allebei de handen voor hun ogen deden. Ze dachten echt dat het gebeurd was. 8-) 8-) 8-)

Ik ben ook eens een week naar Engeland geweest met die Suzuki. Toen zat er bijna geen demper meer in en huilde die als een Turbo. Ik reed op een gegeven ogenblik in Londen door het centrum en als ik optrok bij de verkeerslichten zag je de mensen zich allemaal omdraaien.Het geluid weerkaatste tussen de hoge gebouwen, niet normaal en dat was net de begintijd van 3 in 1 en 4 in 1 pijpen. Ik wilde zo snel mogelijk Londen uit maar raakte de weg kwijt door al die eenrichtingswegen. Kwam ik een kwartier later weer door diezelfde straten voorbij janken. Heb ik uiteindelijk een taxi laten stoppen en gevraagd of hij voor mij uit wilde rijden de stad uit. Was wel lache daar, als jochie van net 20. *D *D Maar aan je eerste fiets heb je altijd de leukste herinneringen...


Heb jij geen foto\'s van die Yamaha\'s want dat waren toen ook van die ongetemde paarden en vooral razendsnel.... :P :P Een maatvan mij had toen zo\'n roodwitte. Ver-schrik-ke-lijk snel en je moest goed nadenken tijdens het rijden.
 
De sound van de GT750 met 3/1 uitlaat kan je een beetje vergelijken met de Norton wankel racer waar ze Engeland mee racen, enkele jaren terug. Zoals die van Jim Moodie in 1994 .
 
Dat geluid van die Suzuki is het mooiste wat ik ooit gehoord heb. Alsof die net zoveel toeren draaide als een Formule 1 Ferrari. Ik heb wel eens gehad dat ik op een proviciale weg op een snelle bocht afkwam en er 2 vrouwen langs de rijbaan stonden die allebei de handen voor hun ogen deden. Ze dachten echt dat het gebeurd was. 8-) 8-) 8-)

Ik ben ook eens een week naar Engeland geweest met die Suzuki. Toen zat er bijna geen demper meer in en huilde die als een Turbo. Ik reed op een gegeven ogenblik in Londen door het centrum en als ik optrok bij de verkeerslichten zag je de mensen zich allemaal omdraaien.Het geluid weerkaatste tussen de hoge gebouwen, niet normaal en dat was net de begintijd van 3 in 1 en 4 in 1 pijpen. Ik wilde zo snel mogelijk Londen uit maar raakte de weg kwijt door al die eenrichtingswegen. Kwam ik een kwartier later weer door diezelfde straten voorbij janken. Heb ik uiteindelijk een taxi laten stoppen en gevraagd of hij voor mij uit wilde rijden de stad uit. Was wel lache daar, als jochie van net 20. *D *D Maar aan je eerste fiets heb je altijd de leukste herinneringen...


Heb jij geen foto\'s van die Yamaha\'s want dat waren toen ook van die ongetemde paarden en vooral razendsnel.... :P :P Een maatvan mij had toen zo\'n roodwitte. Ver-schrik-ke-lijk snel en je moest goed nadenken tijdens het rijden.
Natuurlijk :)

RD_500_still




Het lukt niet om een RD500LCshot te plaatsen :(
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben een tijd aan het klooien geweest om die foto van R1 beest over te zetten naar jpg maar het is uiteindelijk gelukt. Vind het wel leuk om hem hier bij te zetten zodat anderen hem ook kunnen zien. Waren natuurlijk vrij zeldzame machines met een eigen \"smoel\" :} :}


Kan je iets vertellen over de rij-eigenschappen b.v. het sturen en acceleratie. Ben nieuwsgierig wat de grootste verschillen zijn t.o.v. een R1 van tegenwoordig.

Ik hoorde pas van iemand die weer eens op zijn vroegere motor had gereden een Kawa 900 en die snapte niet dat hij daarmee toen zo hard durfde met zo\'n waslijnpijpenframe.

Komt ie:

full


P.S. Er zat ook nog een nieuwe foto bij genaamd ASlyellow4 wel in jpg. Dat vind ik een superplaat. Kan je zo een poster van laten maken.......
 
Nou ik ben een tijd aan het klooien geweest om die foto van R1 beest over te zetten naar jpg maar het is uiteindelijk gelukt. Vind het wel leuk om hem hier bij te zetten zodat anderen hem ook kunnen zien. Waren natuurlijk vrij zeldzame machines met een eigen \"smoel\" :} :}


Kan je iets vertellen over de rij-eigenschappen b.v. het sturen en acceleratie. Ben nieuwsgierig wat de grootste verschillen zijn t.o.v. een R1 van tegenwoordig.

Ik hoorde pas van iemand die weer eens op zijn vroegere motor had gereden een Kawa 900 en die snapte niet dat hij daarmee toen zo hard durfde met zo\'n waslijnpijpenframe.

Komt ie:

(Afbeelding)

P.S. Er zat ook nog een nieuwe foto bij genaamd ASlyellow4 wel in jpg. Dat vind ik een superplaat. Kan je zo een poster van laten maken.......
Ten eerste bedankt voor het plaatsen van de foto.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met een RD500LC gereden hebt maar ik kan wel vertellen dat ik met deze fiets zeer veel lol heb gehad.
Ook met mijn RD350 ongekend veel fun,op dit soort motoren voelde je jezelf in die tijd een ware coureur ;)
Rijeigenschappen waren net zo goed als het motortje de pk\'s naar het achterwiel ovebrachten......uitermate goed dus.
Vergeleken met mijn 98\'er R1 heeft tie een overeenkomst..dat vermogen kwam/komt er lekker giftig in..i like that :P .
Er waren niet zo veel RD500 Yamaha\'s dus aandacht was er genoeg al was het alleen maar om het geluid..toch wel anders dan een fourstroke.
Ik had geen enkel probleem om de toen huidige topfourstroke\'s bij te houden.....verre van dat...zij hadden moeite..of het lukte hun niet om :)
De top van mijn RD500 was op de meter 260km we praatten hier over een 500cc van het jaartal 1984.
Ik heb er geen ruimte voor maar zo\'n RD500 zou ik er best wel weer bij willen hebben.
Het is tenslotte een replica waar Pappa Kenny Roberts het WK500CC mee heeft gereden,een zeldzaam iets geworden.

1 nadeel...de betrouwbaarheid..je moet van sleutelen houden,voor mij geen probleem het is mijn vak :)
De RD500 had een concurrent de SuzukiRG500(vanaf 1985) reed/rijd volgens sommigen beter dan de RD maar ik vond hem veelllllll minder mooi.
 
Laatst bewerkt:
Hee, zo\'n GT750 heb ik ook nog gehad (..is nu eigendom van m\'n broertje :) ) Ben er mee op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk :] Ik betaalde bij zo\'n kassa van de tolweg en trok op, ook met een 3 in 1, zat er een gezin aan tafel langs de weg...die wisten niet wat ze hoorden! :+ :}
 
Hier nog een foto van de in destijds in Nederland wonende zuid afrikaan Alan North op het circuit van Tubbergen in 1977 met een Suzuki RG 500:

Alan_North_500CC_Tubbergen_1977_Suzuki_RG_500.sized.jpg
 
rotschop



hier nog wat foto's van Jack middelburg zijn overwinning van 1980 in ASSEN
Ik stond toen in de pits en kon overal bij.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan