Uit de oude doos..

Hoi Rein,
Ja, dat weet ik inderdaad, sterker nog, er zijn 2 cecotto-replica helmen op de markt geweest.
Die jij had was waarschijnlijk de LEM helm, de andere die ik zelf had en nog heb is de JEB's helm.
Die JEB's zag er vrij futuristisch uit voor zijn tijd en zou hedendaags nog zeer goed meekunnen.
Natuurlijk heb ik die LEM ook maar dan in aangepaste versie, zie bijgevoegde foto.
Overigens heb ik ook de ORIGINELE helm van Johnny Cecotto zelf die hij droeg tijdens de Grand Prix wedstrijden in 1980, het laatste seizoen in de motorsport.
Deze heb ik van Johnny gekregen in december vorig jaar!!!! :9
Mocht je meer van Cecotto willen zien kijk dan eens op mijn website.
John
full
 
Laatst bewerkt:
hoi! cecotto was inderdaad de lem als ik het visier open wou doen moesten beide handen van het stuur.reed in die tijd ook op een rode xs500 dat waren nog eens tijden dat de nederlandse coureurs in de prijzen vielen.zo ga nou de website bekijken.
 
M'n ouders hebben het nog regelmatig over het ongeluk van Uncini tijdens de TT in Assen, ter hoogte van de Vennen, waarbij deze in coma terecht kwam.

Is daar ook informatie van op internet? Heb d'r nooit beelden/foto's oid van gezien...

Ik heb mijn videobanden even nagekeken en heb inderdaad het ongeluk van Uncini op de band "Turbo Time" met auto- en motorsportbeelden.
Alleen mijn computer werkt ff niet mbt capturing van video.
Zal proberen dat zo spoedig mogelijk te herstellen en de opnames ergens on-line te zetten.
John
 
Ik hoorde een leuk verhaal van Cecotto in Hengelo.

Hij werd door de organisatie uitgenodigd om voor 35.000 gulden aan de start te verschijnen. Dat wilde die natuurlijk wel. Nou, lekker getraind die kerel, harstikke mooi.
Zondag, start, iedereen staat klaar, wheng wheng wheng, start van de race, gaan met die hap. Op de eerste bocht af, iedereen rechtsaf, behalve Cecotto, die ging linksaf, rennerskwartier op, bus in, bus dicht, bus weg, Cecotto verdwenen.

Heeft in totaal zo'n 200 meter geraced en toen was ie weg...

Tsja, hij was wel aan de start verschenen natuurlijk :P
 
Ik hoorde een leuk verhaal van Cecotto in Hengelo.

Hij werd door de organisatie uitgenodigd om voor 35.000 gulden aan de start te verschijnen. Dat wilde die natuurlijk wel. Nou, lekker getraind die kerel, harstikke mooi.
Zondag, start, iedereen staat klaar, wheng wheng wheng, start van de race, gaan met die hap. Op de eerste bocht af, iedereen rechtsaf, behalve Cecotto, die ging linksaf, rennerskwartier op, bus in, bus dicht, bus weg, Cecotto verdwenen.

Heeft in totaal zo'n 200 meter geraced en toen was ie weg...

Tsja, hij was wel aan de start verschenen natuurlijk :P

Wanneer zou dat dan geweest zijn????
John
 
Lekker duwen en dan hopen dat hij meteen aanslaat.
1986 was het laatste jaar met de duwstartmethode.
Ik vond het wel iets hebben,stilte voor de storm *D

Eigenlijk zouden ze de duwstart nu weer moeten invoeren met de 4takten. weet ik zeker dat de uitslag er heel anders uit zou zien. Ik denk dat Checa al lange over de finish is terwijl biaggi zijn brommer nog staat aan te duwen halverwege het circuit. Hij heeft dan al wel een halve ronde afgelegd met een slippend achterwiel :+
 
Eigenlijk zouden ze de duwstart nu weer moeten invoeren met de 4takten. weet ik zeker dat de uitslag er heel anders uit zou zien. Ik denk dat Checa al lange over de finish is terwijl biaggi zijn brommer nog staat aan te duwen halverwege het circuit. Hij heeft dan al wel een halve ronde afgelegd met een slippend achterwiel :+

Als ze dat zouden invoeren, dan zou Battaini op zijn WCM de race op zijn sloffen winnen. Die gast traint een partij af! Het rent ook regelmatig marathons en doet veel aan wielrennen.
 
Hier ook een foto van oude glorie maar dan van gisteren :}
Je ziet hier (voor de ouderen onder ons) rechts Johnny Cecotto staan met naast hem zijn zoon Johnny junior die inmiddels ook in de autosport aktief is.
Ben 3 dagen hun gast geweest in Oschersleben (DTM weekend) en heb er zelfs mijn trouwe bezoek aan de TT voor laten schieten.
Maar het is fantastisch om zo dichtbij alles mee te kunnen maken (ookal is dit dan in de autosport) :9

John
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan