Twijfel

bigredmagna

Rookie
29 aug 2006
6
0
020
Vandaag op het punt gestaan mijn MAGNA in te ruilen voor een HD Fat Boy van 2003 eigen bouw,12500 Euro.Fame is niet orgineel de rest wel motor 15000 gelopen en in uitmuntende staat.Maar toch durf ik het niet,mijn magna rijd zo lekker en is ook heel mooi,hiervoor kan ik 3500 euro terug krijgen.Toch ga ik volgende week op die Fat Boy rijden ik hoop dan dat ik er op afknap,dan ben ik meteen genezen van de gedachte dat een HD het ultiemen motor rijden is.

Groeten Elco.
 
kijk eens verder dan je neus lang is
ga eens bij de triumphdealer kijken en rijden op een speedmaster
is een stuk exlusiever en rijd gegarandeerde beter dan een h-d
 
Wat wil je.....................? Er cool uitzien en rijcomfort opofferen of er als een dokus bijrijden maar wel comfortabel? :]
 
Vandaag op het punt gestaan mijn MAGNA in te ruilen voor een HD Fat Boy van 2003 eigen bouw,12500 Euro.Fame is niet orgineel de rest wel motor 15000 gelopen en in uitmuntende staat.Maar toch durf ik het niet,mijn magna rijd zo lekker en is ook heel mooi,hiervoor kan ik 3500 euro terug krijgen.Toch ga ik volgende week op die Fat Boy rijden ik hoop dan dat ik er op afknap,dan ben ik meteen genezen van de gedachte dat een HD het ultiemen motor rijden is.

Groeten Elco.

De twijfel waar jij nu mee zit hebben de meeste HD rijders gehad, aangezien vele van hun ooit ook van bijvoorbeeld een Magna, Intruder, Shadow o.i.d. zijn overgestapt.
Rij nu eerst maar eens een paar kilometer op de Fatboy. Als je daarna nog enige twijfels hebt, moet je het zeker NIET doen. Je merkt vanzelf wel of je het HD virus hebt opgelopen. :Y
Ik weet niet wat jij onder 'ultieme motor rijden' verstaat, maar een HD is eigenlijk ook niet te vergelijken met andere motoren.
Kwalitatief is hij beslist minder dan de Magna, slechtere remmen, minder pk's, trillen, roest enz enz.... €12500,- is inderdaad veel geld, maar de HD is wel in vergelijking met de Jappen enigzins waardevast en voor mij beslist 'Het ultieme Motorrijden'. Veel plezier met je testrit :W

gr.HD4ever. :]
 
Niet teveel letten op de mening van anderen, maar ga proefrijden op een motor die JIJ mooi vind en ga gewoon op je gevoel af voor de beslissing :P
 
Is dat niet wat vreemd, een ander frame en de rest origineel?
 
@BigredMagna,

troost je, ik ben ook zo'n eeuwige twijfelaar.
Je hoort zoveel goeds en zoveel "vervelends" over Harley's; dat een mens inderdaad gaat twijfelen.
Komt bij dat ik niet zo'n stevige sleutelaar ben, twijfel, twijfel.
Ben op die leeftijd dat ik het kan kopen, maar wil dan wel iets wat ik gaaf vind, wil dan geen yuppie zijn en een nieuwe kopen, die vind ik dan weer niet mooi.
Twijfel, twijfel twijfel :? :? :? :?
 
Is dat niet wat vreemd, een ander frame en de rest origineel?
dat is inderdaad het grootste punt, HD en ultiem motorrijden gaan niet samen, trust me, i know, maar een ding met een eigenbouw kenteken en verder stock is een nog veel groter probleem...plus, over een paar jaar niks meer waard met dat eigenbouw kenteken...
 
Is NU de tijd om hd's te kopen.Ga ik ook doen.Fl weg en FX terug.Shoveltjes kosten geen ruk meer .Nog nooit zo goedkoop geweest.
 
Uiteraard eerst kopbout los en maken en aan een andere ongelukkige verkopen. _O- _O- _O- _O-

Nee mijnheer...die dingen lopen altijd.Moie motor voor echte kerels en meer van zo'n praat."U wbent toch geen jup,dat zie ik zo.."
Whahahaha!!! _O- _O-
 
dat is inderdaad het grootste punt, HD en ultiem motorrijden gaan niet samen, trust me, i know, maar een ding met een eigenbouw kenteken en verder stock is een nog veel groter probleem...plus, over een paar jaar niks meer waard met dat eigenbouw kenteken...

Dat is het hem... Heeft dat ding wel een eigenbouw kenteken? Anders zou ik me toch wel bedenken om een dure fiets met een on-origineel frame te kopen, waar een standaard Harley kenteken aanhangt.
 
Is dat niet wat vreemd, een ander frame en de rest origineel?

Ja, het is vreemd... en toch heeft collega van mij vorig jaar ook een nagenoeg orginele Fatboy gekocht met een eigenbouw frame en kenteken.
Volgens mij zit er ergens een nest van die dingen ;) , of schroeft iemand er onderdelen op die her en der zijn 'verdampt' :X
Lijkt me verstandig om de zaak goed uit te zoeken of anders een 100% orginele HD te kopen.

gr. HD4ever. :]
 
Ik kan maar één ding zeggen: als je er éénmaal een keer op gereden hebt ben je verkocht.
Een jaar of vijf zes geleden reed ik voor de eerste maal op een HD en van toen tot dat ik men eigen HD kon kopen (vorig jaar) heb ik vele slapeloze nachten gehad. Wat ik wel ondervind op gebied van HD is dat hij nooit klaar is. (verbouwingen) :] :]
 
dat is inderdaad het grootste punt, HD en ultiem motorrijden gaan niet samen,

Tja, wat is ultiem motorrijden? De een wil comfortabel naar Italie zoeven, de ander wil hard door de bocht en ik wil gewoon een kikke chopper hebben. Rijgedrag is bij mij ondergeschikt aan de looks (dat geldt voor bijna elke chopper rijden, maar bijna niemand geeft het toe).
Ik ben een HD fan en daarom is een HD choppert om voor mij wèl het ultieme motorrijden :Y

Dus nogmaals, ik zou een lange proefrit maken en dan naar je gevoel luisteren.
 
Tja, wat is ultiem motorrijden? De een wil comfortabel naar Italie zoeven, de ander wil hard door de bocht en ik wil gewoon een kikke chopper hebben. Rijgedrag is bij mij ondergeschikt aan de looks (dat geldt voor bijna elke chopper rijden, maar bijna niemand geeft het toe).
Ik ben een HD fan en daarom is een HD choppert om voor mij wèl het ultieme motorrijden :Y

Dus nogmaals, ik zou een lange proefrit maken en dan naar je gevoel luisteren.
Ik geeft het toe.Harleys rijden voor geen meter.Als je het vergelijkt met een Jap dan word je niet vrolijk.Slechte zithouding,slecht sturen,waardeloos remmen,geen vermogen,slechte (oude) techniek.

Ik ben er al 16 jaar helemaal gek van.
 
Uiteraard eerst kopbout los en maken en aan een andere ongelukkige verkopen. _O- _O- _O- _O
Sjacheraar. Door uw bedrog krijgt het merk een slechte reputatie.Maar U bent inderdaad niet alleen, er zitten hier nog knoeiers die de markt opgaan met samenraapsels. U heeft een dossier.
 
Sjacheraar. Door uw bedrog krijgt het merk een slechte reputatie.Maar U bent inderdaad niet alleen, er zitten hier nog knoeiers die de markt opgaan met samenraapsels. U heeft een dossier.

Ultra, met alle respect, ik denk echt dat je hier niet thuishoort.
In tegenstelling tot ALF Murph heb jij nog h-e-l-e-m-a-a-l niets toegevoegd aan MF.

Of je speelt een spelletje en kick op de reacties die je losweekt, òf je snapt het ècht niet. Pak eens een woordenboek en zoek de betekenis van de woorden 'zelfspot' en 'ironie' eens op. Dat zou je al een stuk helpen om een aantal posts hier wèl juist te interpreteren.

Je bent altijd zo negatief, wat zoek je hier uberhaupt nog?
 
Sjacheraar. Door uw bedrog krijgt het merk een slechte reputatie.Maar U bent inderdaad niet alleen, er zitten hier nog knoeiers die de markt opgaan met samenraapsels. U heeft een dossier.
En als jij hier eens lekker opflikkert. :r
U heeft trouwens ook een dossier.Bijna 100 % hier vindt u een eikel.

Zit eerder anders in mekaar.Heb een jaar of 5 geleje twee keer een deal laten afketsen omdat ik een totale leek op HD gebied op de mindere aspecten van het shovelrijden wees.Ding was toen net een week weer op de wielen en HELEMAAL gedaan. *D
 
Laatst bewerkt:
Let those who ride decide!!!!!!

Je koopt niet alleen een "merk" maar ook een gevoel.
En dat gevoel :P :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan