special paint

derbi-jarno

Rookie
22 jan 2006
15
0
enter
hallo

ik wil in november een savage halen, en deze wil ik mat leger groen spuiten, met 2 mat zwarte strepen over de tank en de spatborden. zijn matte kleuren goed te spuiten. en kun je gewoon spuitbussen van de legerdump gebruiken?
 
Mat is 10x makkelijker te spuiten dan glans. Je kunt gewoon uit de losse hand plekken bijwerken en zo. Druipt nauwelijks zolang je maar niet te dik spuit.

Ik gebruik mat olijfgroen van de dump hierzo. Kost 5 euro, droogt in 10 minuten en geeft een prima resultaat.

Mat zwart haal ik bij de Action voor 2 euro.

gl1000-2.jpg
 
Wat een verschrikkelijk gave bak, die GW span :}
Hebbie nog meer foto's?
 
moet je nog primer gebruiken voor die verf.
en is het nog n btje benzine bestendig :P


welke kleur zou het meest in de buurt komen van deze helm, olive of woodland

http://www.osbe.it/pub/prodotti/foto/file_57.jpg
primer zou ik zeker doen ja, goedkope troep is uiteraard niet geweldig bestand tegen peut...motip 650 graden verf wel, zeker als je het ff lekker heet stookt na het aanbrengen..

kleur ? Woodland zou ik zeggen...
 
mijn idee was om de tank en spatborden mat zwart te spuiten, dan afplakken en matgroen spuiten zodat er 2 zwarte strepen van voor naar achter lopen.

en de zijkanten van het blok ook mat zwart spuiten.
waar zou ik dit het beste mee kunnen doen.

en kun je ook mat poeder coaten? bijvoorbeeld frame en achterbrug?


meer dit idee
http://img170.imageshack.us/img170/8589/ri6k5sfd5.jpg
 
Ik ben alleen een beetje aan een nieuwe zijspanruit toe..
Hoezo? Plakt de tape niet goed meer? 8-)
Maar 't is echt een ruig ding zo. Gaaf hoor. Lijkt me echt een ideale motor om op een saaie, regenachtige zondagmiddag met het hele gezin op pad te gaan.
 
Hallo Spuiters _O-

Ik wilde ff laten zien wat ik op een motortank eens heb gespoten d.m.v. Airbrush-techniek:

full
 
misschien geeft de volgende (wel wazige) foto ook een impressie van de motor in z'n geheel :P

full


Greetzzz Mir@n en succes met het spuitwerk *O* :W
 
mijn idee was om de tank en spatborden mat zwart te spuiten, dan afplakken en matgroen spuiten zodat er 2 zwarte strepen van voor naar achter lopen.

en de zijkanten van het blok ook mat zwart spuiten.
waar zou ik dit het beste mee kunnen doen.

en kun je ook mat poeder coaten? bijvoorbeeld frame en achterbrug?


meer dit idee
http://img170.imageshack.us/img170/8589/ri6k5sfd5.jpg

Je kunt altijd het beste de meest dekkende kleur (in dit geval zwart) over de andere kleur heen spuiten.
Dekt beter, dus je hebt minder verf nodig.
En de afplakrand word dus ook minder dik. *O*
Succes.

Mijn gepruts kun je zien in het topic:
Met grote trots! M'n vers gespoten motor.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Plakt de tape niet goed meer? 8-)
Maar 't is echt een ruig ding zo. Gaaf hoor. Lijkt me echt een ideale motor om op een saaie, regenachtige zondagmiddag met het hele gezin op pad te gaan.

De tape plakt prima maar de ruit is zo bros geworden dat hij zowat elke dag een nieuwe scheur heeft.

Maar inderdaad, heel de familie in/op het ding en lekker naar oma en de Efteling etc.
 
jazeker, wel, en ook wrinklefinish, bijvoorbeeld wat de nieuwe HD blokken hebben enzo...en metalflake kunnen ze tegenwoordig ook..

ik weet niet waar je woont maar ik heb een adresje in kampen die dat allemaal kan...

en anders bijvoorbeeld Gerritsen in nijkerk ofzo...

wat is wrinkle finish, meer n btje ruw mat zwart?
 
Mat is 10x makkelijker te spuiten dan glans. Je kunt gewoon uit de losse hand plekken bijwerken en zo. Druipt nauwelijks zolang je maar niet te dik spuit.

Ik gebruik mat olijfgroen van de dump hierzo. Kost 5 euro, droogt in 10 minuten en geeft een prima resultaat.

Mat zwart haal ik bij de Action voor 2 euro.

(Afbeelding)

Gaaf span *O* *O* *O* *O*

hier die van mij
full

Nato green rules :Y :Y :Y :Y
 
Ik moet nog gaan beginnen met spuiten, was me af aan het vragen hoe het met kunststof delen zit. Als ik deze licht opschuur, dan primer, kan ik deze dan spuiten met dezelfde verf als de metalen delen??
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan